Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Mandy86 skrev 2010-04-04 10:34:55 följande:
    Jag vill också vara med här på ett hörn =)Bf 9 augusti
    välkommen hit :) Vi har samma BF :D har du varit på RUL?
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • elinnnnn

pregga skönt att allt såg bra ut. jag förstår det kan kännas jobbigt för dig och att din oro blir större eftersom du inte kan ventilera med någon.

puchelina: håll koll på det, provade du att göra som jag sa? ligg ner, sätt i hela foten i tex fotändan av sängen eller väggen och tryck ner benet så det sträcks ordentligt....

• elinnnnn

sofie och laura: jag hade halsbränna i början av graviditeten, typ om jag druckit apelsinjuice eller ätit fet mat sent på kvällen. men idag har jag halsbränna också och jag har inte ätit något av det som brukar ge mig halsbränna.... hoppas ditt går över och hoppas magontet inte kmmer tillbaks. kram

• elinnnnn

pregga gumman, jag har gått igenom liknande det du går igenom med ditt ex(vi har ju diskuterat det lite för ett tag sen). varje gång ni pratar och han får dig upprörd ger honom energi och tillfredsställande. låt inte honom få det. prata med din advokat om ditt xs beteende och be om råd. Om du har bevis på hur han beter sig så tror jag inte dem kan använda det emot dig sen när det kommer till vårdnadstvist, men hör med din advokat. det som är viktigast just nu är faktiskt du och barnet.

anledningen till att han bråkar med dig, är att han antagligen känner sig maktlös men han vet att han fortfarande kan få dig involverad. genom att bråka med dig. låt inte honom få den tillfredsställelsen. svara inte när han ringer, ha ingen kontakt med honom. om han nu MÅSTE kommunicera med dig så hänvisa till din advokat så slipper du höra hans skitsnack!

det är alltid svårt att mista nån. jag förstår att du är ledsen. men den mannen du trodde du levde med och älskade och planerade barn med han finns inte. det är det du kan sörja: det du trodde du hade. sörj inte ditt x han är uppenbarligen inte den du trodde han var.

önskar dig all styrka och lycka det förtjänar du. kramar

• elinnnnn

pregga: förresten det kommer bli värre innan det blir bättre men om du håller dig stark och struntar i honom så kommer du bli av med honom. LOVAR!! kramis

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-05 10:14:49 följande:
    ......nu bölar jag...kommer snart...ska bara samla mig lite....svarar snart....kram
    det är bra att gråta. det gjorde jag också i början... att jag förlorat min familj, min dröm, pappan till mina barn osv. gråta är helt okej, att vara arg är också okej. att känna är helt okej. det måste du tillåta dig själv till att göra för att gå vidare. men gräv inte ner dig i dina egna känslor, dvs gå inte runt och var ledsen eller arg konstant. tillåt dig själv att leva och växa.

jag vet att du kommer komma ur detta som en ännu starkare kvinna än vad du redan är. jag trodde aldrig jag skulle kunna göra det, men här är jag och jag känner mig starkare och lyckligare än någonsin förut.
  • elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2010-04-05 10:21:13 följande:
    oj oj vad ni skriver har inte riktigt haft tid till att vara så aktiv här inne på ett tag nu.Har varit på en snabbvisit till luleå med barnen och sen längre upp nordsvervige och hälsa på min faster sen har vi haft påsklov o allt så det har varit en del på gång här.Pregga: Låter som en väldigt knepig situation för dig hoppas det reder sig till det bästa för dig!Du behöver inte svara men på den här frågan om du tycker jag går för privat, men om du har kontakt med dotterns pappa så kanske han känner sig rädd.Annars verkar han ju inte ha riktgt lätt med sig själv, tar hans familj kontakt med dig då eller är de på hans sida?Det är så roligt nu för att jag känner av bebisen hela tiden + att det känns svaaaaga puffar utanpå också så snart kan barnen börja känna på lillsyskonet snart.Börjar dock jobba imorgon igen få se då om mina höftben hålls ihop jag har två 4dagarsveckor framför mig så kankske jag biter ihop och äter värktabletter de två veckorna.Sen har två lediga veckor igen.
    vad härligt :) min rör också på sig mycket idag. skönt efter några dagar med mindre aktivitet ;)
    hoppas det går bra med jobbet!
  • elinnnnn

pregga: jag blir bara så arg när sånt här sker, jag vet precis hur det känns och som tur var hade jag folk runt om mig som var ärliga och sa saker som jag behövde höra. sanningen. ibland ser man hellre det man VILL se än det som är sant.
    ja ta upp allt med din advokat och se till att du har stöd, lagligt, i allt du gör.
    många kramar till dig <3

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-05 10:56:21 följande:
    jo jag vet gumman...men asså jag e inte van vid att vara såhär känslig å gråta heller....vet inte om hormonerna gör sitt ihop med besvikelsen att jag har förlorat den fam vi var på god väg att bygga upp....jag har pendlat mkt mellan att vara arg, bitter, ledsen å helt överlycklig över att jag e fri:)jag brukar inte vara den som gråter utan med ....mja iskall, stänger av.några av mina x kallade mig för is prinsessan, isbiten mm...men alla har ju vi våra gränser, även jag där det till slut brister.jag har levt ett mkt hårt liv, flyttade hemifrån till eget när jag va 15 år, var hemlös när jag va 18 å letade efter en traåå å sova i, träffade nattas pappa som 17 år å fick stryk så det stod härliga till, det va sjukhusresor, rättegångar mm. Ändå så har jag oftast ett leende på läpparna, för jag ser mig sj som trots allt välsignad.jag har ett hem,mat, å e välsignad med 2 underbara ungar =)Detta har stärkt mig oerhört, å jag kan lätt uppfattas som en bitch...vilket inte alltid e min mening, men det har åxå gjort mig mkt ödmjuk..om det behövs. jag har inte ngn egen fam, som mamma å pappa...å därför va det såå viktigt fö mig att få det å funka med mitt nuvarande x. jag vill att vår son ska ha 2 glada föräldrar även om det e åtskilda. jag vet att jag kommer ta mig igenom detta med, å bli starkare än någonsin, å jag skulle ALDRIG tillåta han sätta mig i en sist där jag sjunker ner i sorg igen-aldrig! jag har alldeles för mkt att vara tacksam å lycklig över även om man blir ledsen just för stunden. men inte mer nu, inga mer tårar-Nu räcker det!du e en fin pers elinnnn, du pratar utifrån erfarenhet, å ödmjukhet som få besitter idag, å för det beundrar jag dig. du förtjänar all lycka gumman
    ja livet är verkligen inte lätt att överleva. men det går och allt svårt vi upplever "idag" kan vi använda till att bygga upp styrka för morgondagen.
    det är så sant som dina vänner säger, han kan bara göra dig illa så länge du tillåter det.... ang hans telefonsamtal så kan du se till att bara svara på hans samtal när du har någon nära dig, låt denne lyssna på tlfnsamtalet,  som har gått med på att vittna för din sak vid ev rättegång.
    det kommer gå jättebra. tack för dina varma ord, jag uppskattar dem verkligen. kram tillbaks
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10