Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

ssssssss8 skrev 2010-04-10 09:23:52 följande:
    Fick höra en dag att de ska hjälpa mot foglossning men då blir det nog varmt om man har stödstrumpa hela vägen upp.Sjätte månaden det smakar bra!
    ja nä stödstrumpa hela vägen alltså som strumpbyxor är inget för mig. är nog inte så bra för underlivet heller, blir ju varmt och kanske svampinfektion?
    sen är det ju tillräckligt svårt att få på sig stödisarna på fötterna och smalbenen, hur ska man få på dem hela vägen upp? haha

ang dop så ska vi inte döpa eftersom ingen av oss är medlem i kyrkan. jag förstår heller inte varför oreligiösa "kristna" väljer att döpa sina barn i kyrkan eller gifter sig där.. fast alla får ju göra som dem vill, man behöver ju inte förstå eller hålla med alla om allt :D
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2010-04-10 09:20:52 följande:
    Jag har också hört att det är bra att smörja in min väninna använde olivolja. Har dock inte gjort det själv men tror jag ska när det är en månad kvar sådär i juli när det är + 30 grader
    undrans just om det hjälper... jag har visserligen aldrig smörjt in u-livet, jag har spruckit vid alla mina 3 förlossningar. kanske skulle jag prova att smörja denna gången? inte för att det känns när man spricker men ibland kan dem sy lite konstigt så :S
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-04-10 09:50:15 följande:
    God morgon!Ang humör, jag är också lugn som en filbunke..har faktiskt fått bättre tålamod än jag hade innan!Nu ska jag äta lite gröt och lösa melodikrysset!
    Godmorgon! hoppas du haft en lång och skön natt. själv gick man upp halv 5 imorse, toabesök, och kunde inte somna om. bebisen höll igång o sparka och hjärnan hade en miljon tankar som skulle tänkas just då , haha
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-04-10 09:56:22 följande:
    jo jag får gå upp 3-4ggr per natt så jag vet hur det är
    jo det är klart jag också, iallafall 2 ggr. men jag kunde inte somna om igen. det är så himlans jobbigt. såhär sitter man klockan är 11 på förmiddagen och jag har redan varit vaken i 6½ timme. helt sjukt :P lär ju somna snart...
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-10 11:06:38 följande:
    ok, tack för ett lugnande svar, vi har ju inte sett läckan förens det rann vatten under hela hennes säng..å det luktade pyton så jag va lite orolig att hon andats in ngt när hon sovit som kan vara giftigt då det stank...
    som sagt det stinker men det är inget giftigt. det är ju bara vatten och avlagringar typ.
    men pregga du som är bästis med dem på sjukrådgivningen eller vad det nu kallas för det du ringer stup i kvarten:P kan inte du göra mig en tjänst och fråga dem följande:
    jag har ju ätit rökt kalkonpålägg, salami osv nästan varje dag i flera månader. Kan det ha skadat min bebis utan att några symptom finns? Om min bebis, eller jag, skulle vara sjuk/smittad med listeria eller vad det nu heter vilka symptom skulle vi uppvisa då?

Det vore JÄTTESNÄLLT  om du kunde fråga! Många kramar
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-10 11:48:07 följande:
    hahahaah du e la rolig, asså jag satt med gift informations centralen inatt ;)Men om jag ringer ngt mer vilket jag kan göra så ska jag fråga, haha varför ringer du inte sj?Symtom om man ens får några e influensa liknande..
    självklart hade jag ringt om jag varit i sverige, men det är jag ju inte ;)
  • elinnnnn
    elinnnnn skrev 2010-04-10 11:35:16 följande:
    som sagt det stinker men det är inget giftigt. det är ju bara vatten och avlagringar typ.men pregga du som är bästis med dem på sjukrådgivningen eller vad det nu kallas för det du ringer stup i kvarten:P kan inte du göra mig en tjänst och fråga dem följande:jag har ju ätit rökt kalkonpålägg, salami osv nästan varje dag i flera månader. Kan det ha skadat min bebis utan att några symptom finns? Om min bebis, eller jag, skulle vara sjuk/smittad med listeria eller vad det nu heter vilka symptom skulle vi uppvisa då?Det vore JÄTTESNÄLLT  om du kunde fråga! Många kramar
    Och lägg till att detta har köpts och ätits utanför Sverige så sveriges statistik gäller ju inte i mitt läge :S jag har inga symptom och har inte ätit nåt på 2 veckor, tror ni jag kan andas ut?
    jag ska iaf be dem ta prover om en månad när jag e tbx i sverige bara utifall att.. men jag vill ju inte gå runt och må dåligt (av oro) i en hel månad till om jag nu inte behöver det...
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-10 14:36:26 följande:
    Elinnnn jag ska självklart kolla upp detta för dig snarast :)men oroa dig inte i onödan nu, förhoppningsvis så hade du märkt om det va ngt.Kraam

åh tack gumman!!! {#lang_emotions_heart}
  • elinnnnn

jag är i mitten av v.23 och idag har jag inte gjort mycket mer än att äta. Flingor o mjölk, gräddbullar typ 16 st(HELT SERIÖST! :s) middag 2 gånger, sura godisar, en snickers..... Nu ska jag minsann gå och lägga mig annars kommer jag äta upp allt vi veckohandlade igår :(

är det någon mer som kommit in i värsta matvraks fasen? jag är så sugen/hungrig och jag orkar bara inte stå emot. Inte idag iallafall....

• elinnnnn

pregga:gick och la mig innan och har sovit tills nu, flera timmar :D behövde jag som varit vaken sen halv 5 imorse :S Vad jag ätit är ca 200gr röktkalkon och kalkonsalami per vecka i 5 månader, alltså under hela graviditeten.

......
    det låter hemskt vad ditt x håller på med. men allt kommer säkert gå jättebra i slutändan. tänker på dig. massa kramar

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10