• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • carohl
    lillabambi skrev 2010-02-22 21:11:33 följande:
    vad blev de för gött då?
    Jag gjorde kycklingfile i svamppanna sås och i det hade jag tomater i och bladspenat, till det hade vi pasta. MUMS det är en familjefavorit....

tjejer jag vill inte vara neggo men drar inte popcorn ner järnvärdet?
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100824~☆*★~
  • carohl

Idag kl 9.20 ska jag lägga upp mig och sära på benen för farbror doktor, må han säga att allt ser bra ut. Bebben måste ju må bra jag har för lång tid för annat och jag har ju faktiskt kännt den de senaste dagarna men jag kan ändå inte rå för att vara lite orolig.
    Det kanske är så att man är alltid lite orolig att de ska säga nå negativt? Jag är det iaf men det kanske beror på gamla tråkiga erfarenheter...

• den kära leken

Åhh Carohl, lycka till nu. Jag ska tänka på dig!

carohl skrev 2010-02-23 07:45:35 följande:
    Idag kl 9.20 ska jag lägga upp mig och sära på benen för farbror doktor, må han säga att allt ser bra ut. Bebben måste ju må bra jag har för lång tid för annat och jag har ju faktiskt kännt den de senaste dagarna men jag kan ändå inte rå för att vara lite orolig. Det kanske är så att man är alltid lite orolig att de ska säga nå negativt? Jag är det iaf men det kanske beror på gamla tråkiga erfarenheter...
    BF 100817
  • carohl
    den kära leken skrev 2010-02-23 07:53:31 följande:
    Åhh Carohl, lycka till nu. Jag ska tänka på dig!
    Tusen tack! {#lang_emotions_heart}
  • den kära leken

Jag bara undrar vad detta är för skämt med denna jäkla snö. Jag älskar ändå höst vinter och vår. Sommaren är inte min årstid men nu vet jag inte mer. Pulsade 500 m genom meterhöga drivor för att komma till bussen i morse. Jag vet inte hur länge till jag orkar med detta och jag vet inte vad jag ska göra åt det hela. Och så får jag inte tag på mannen. Hasn telefon verkar ha stängt av sig. Sitter här på kontoret och gråter. Fan vad jag hatar att bryta ihop på det här sättet. INGET blir bättre av det.

BF 100817
  • carohl
    den kära leken skrev 2010-02-23 08:12:38 följande:
    Jag bara undrar vad detta är för skämt med denna jäkla snö. Jag älskar ändå höst vinter och vår. Sommaren är inte min årstid men nu vet jag inte mer. Pulsade 500 m genom meterhöga drivor för att komma till bussen i morse. Jag vet inte hur länge till jag orkar med detta och jag vet inte vad jag ska göra åt det hela. Och så får jag inte tag på mannen. Hasn telefon verkar ha stängt av sig. Sitter här på kontoret och gråter. Fan vad jag hatar att bryta ihop på det här sättet. INGET blir bättre av det.
    Usch vännen då...
    Jag förstår dig, jag hatar med detta. Jag kan tycka att en vit vinter är fint men nu är det nog och det är fan för överdrivet med all denna snö!!!

Nu får våren vara på väg snart, jag pallar inte heller mera snart och det är ju så kallt!
  • den kära leken

En väg som normal tar 5 min att gå tog 20 min i morse. Jag var helt slut och då hade jag 1 km kvar till bussen. Här var det dock skottat. Men jag fick halvspringa för att hinna.

Får väl försöka be dem ploga igen då fast det inte är någon idé för det kommer mer snö.

carohl skrev 2010-02-23 08:27:36 följande:
    Usch vännen då... Jag förstår dig, jag hatar med detta. Jag kan tycka att en vit vinter är fint men nu är det nog och det är fan för överdrivet med all denna snö!!! Nu får våren vara på väg snart, jag pallar inte heller mera snart och det är ju så kallt!
    BF 100817
  • briogirl
    carohl skrev 2010-02-23 07:45:35 följande:
    Idag kl 9.20 ska jag lägga upp mig och sära på benen för farbror doktor, må han säga att allt ser bra ut. Bebben måste ju må bra jag har för lång tid för annat och jag har ju faktiskt kännt den de senaste dagarna men jag kan ändå inte rå för att vara lite orolig. Det kanske är så att man är alltid lite orolig att de ska säga nå negativt? Jag är det iaf men det kanske beror på gamla tråkiga erfarenheter...
    du kan blöda för att moderkakan flyttar på sig, så var det för mig. gjorde ett VUL i vecka 12 och då låg moderkakan lite längre ner och läkaren sa att den kommer flytta på sig och jag får räkna med en blödning. när jag gjorde nästa VUL i vecka 14 hade den flyttat på sig uppåt och bakåt som den ska ligga, och mycket riktigt hade jg haft en blödning emellan :)
  • augustibarn10
    icka84 skrev 2010-02-23 06:38:33 följande:
    Sura och salta godisar har jag blvit galen i! Men försöker hålla mig till bara helgerna. Gick upp 30 kg med mitt första barn så jag är lite nojjig över att göra det igen. Kan säga att det var mindre kul att se ut som en "padda" sen efter förlossningen. Men nu har jag äntligtn kämpat mig ner till min normala vikt. Så denna gången hoppas jag att jag blir fint gravid Har gått upp 2kg än så länge är i v. 13+3. Åh härligt att höra hjärtljuden, jag vill me! Fick ni göra det på KUB UL ? Eller gör man det på inskrivningen? Ska på inskrivningen idag Ha en bra dag tjejer!!
    I Kronoberg är det rutin på att lyssna på fosterljud i vecka 15 första gången. Vi var bara hos bm på samtal och fick tillbaka resultaten på blodproverna. Jag har inte gjort nåt ul än utan väntar till rul.

Lycka till på inskrivningen idag och hoppas att du får lyssna på hjärtat för det var verkligen en häftig upplevelse. Min man blev också väldigt rörd utav det :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10