• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • carohl

Tjejer det finns ju vissa av er som inte kom med i bf-listan däruppe men man kan inte skriva om den då det blir en förlängning hela tiden så denna tråd finns för de som inte har skrivit in sig och vill skriva in sig. Även för de som kommer att få ändrade datum vid tex rul.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m50946479.html

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100824~☆*★~
  • carohl

Ok jag bor i gävle så jag är norrlänningen i gänget då haha...

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100824~☆*★~
  • Bubbis10
    the jeryds skrev 2010-02-22 15:32:33 följande:
    Kommer du bort hit nån gång pregga, kan vi lyssna på varann!Nu undrar jag något, är det någon mer än mig som börjar känna sig mer hungrig? vecka 17 på onsd.   Kram allesammans.
    Hehe jag kommer snarast möjligt :) gu asså har legat i tel å bölat ögonen ur mig i en timmes tid....fick i mig lite mat iallafall...å ska ta ledigt fr kursen resten av veckan....
    tack va söt du e:)
    kraam
  • Oväntad

Jag blir lite irriterad på hur saker och ting sägs till oss gravida..

Rekommendationerna säger att en gravid kvinna inte behöver äta mer än 300 – 500 kalorier extra per dag.

Min BM säger att jag ska äta exakt som vanligt..

Innan när jag åt en smörgås extra på morgonen inget mer så gick jag upp ca 3-400g i veckan.. Efter besöket hos BM så går jag inte upp alls.. Men min bebis fortsätter ju att växa.. Betyder det att jag indirekt går ner i vikt nu då? Vad lever då min bebis på?

Vet ju inte vem/vad man ska tro på.. {#lang_emotions_frown}

• t0va
    Oväntad skrev 2010-02-22 19:42:15 följande:
    Jag blir lite irriterad på hur saker och ting sägs till oss gravida.. Rekommendationerna säger att en gravid kvinna inte behöver äta mer än 300 – 500 kalorier extra per dag. Min BM säger att jag ska äta exakt som vanligt.. Innan när jag åt en smörgås extra på morgonen inget mer så gick jag upp ca 3-400g i veckan.. Efter besöket hos BM så går jag inte upp alls.. Men min bebis fortsätter ju att växa.. Betyder det att jag indirekt går ner i vikt nu då? Vad lever då min bebis på? Vet ju inte vem/vad man ska tro på..
    Du har inte lagt om kosten på något annat sätt? 
    Själv har jag tappat 3kg sen plusset, men då har jag slutat med godis, chips, dricka och sånt, och äter mer sallad och försöker äta regelbundet. 
    Äter annars ungefär som förut då jag långsamt gick upp men nu så går det nedåt istället. I början av graviteten under jul och nyår så gick jag upp så totalt har jag nog gått ner 5kg. 
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-02-22 19:33:24 följande:
    Hehe jag kommer snarast möjligt :) gu asså har legat i tel å bölat ögonen ur mig i en timmes tid....fick i mig lite mat iallafall...å ska ta ledigt fr kursen resten av veckan....tack va söt du e:)k
    Hoppas du känner dej trygg igen o kan njuta av att vara gravid,.... såg att du var lite orolig innan *krama om*
  • Bubbis10
    AlwaysOnMyMind skrev 2010-02-22 17:56:53 följande:
     Tycker också mig känna sammandragningar. Hade väldigt mycket med mina andra två men tycker dock det är lite tidigt. Jag har nästan aldrig molvärk heller..
    Nu har jag lugnat ner mig, åläkaren sa att det va vanligt, å inget att oroa sig för..även om det e svårt..jag hade det me dottern med, men inte såhär tidigt. men det kunde kännas mer andra gng sa dom...
    carohl skrev 2010-02-22 17:59:06 följande:
    Näää gumman lugn nu! Stressa inte upp dig, sammandragningarna blir inte bättre då. Jag har för mig att det var Bizzie som fick så, hon låg en halvdag så. Och hon har barn sen förut...Usch då hjärtat det är som du säger vi skulle ha haft varandra närmare så vi kunde stötta varandra på ett annat sätt.Jag skulle ha varit hos dig nu.... Men som sagt ta det lugnt! Så gott det går iaf.... ta dit en kompis!!
    naaw gumman, du e ju min klippa asså....ja jag önskar verkeligen att vi kunde bott nära, jo ja vet att bizzie fick detta med å att det inte var ngn fara..men det var panik här-big time....har suttit i luren med en väninna....mina ögon e såå svullna nu ju....
    Men önskar att du vore här min ros....
    puss{#lang_emotions_heart}
  • Bubbis10
    the jeryds skrev 2010-02-22 18:50:49 följande:
    pregga, Japp min hårdnar med... Känns, men gör inte ont ont. Du kan säkert vara lugn  gumman. Bebis ligger trygg i din mage (L) Hoppas du har ngn hos dig nu när du är ororlig, vet hur tankarn akan äta upp en innifrån, Synd att vi  inte har bil här så gubben kunde kört bort mig annars till dig , så hade vi kunnat mysa med varandras magar. o känna oss gravida med popcorn skål. Hade tagit med angelsoundet med =)
    Åå va snäll du e :) det hade vart mys...hihihi{#lang_emotions_flower}
    kraam
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-02-22 19:45:35 följande:
    Tack för kramen :) å omtanken...
    Kraam
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10