• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10

Pratade med en på special förlossningen, å hon sa att det va för tidigt för att kunna göra ngt....att det e vanligt att man får sammandragningar tidigare andra gng...å skulle det vara ngt annat så går det inte att stoppa....då förlorar jag den lille....
    snyft..

• jessicaj83

hej
    mitt namn är jessica  är 26 år bor i malmö
    jag ska få mitt första barn den 19 aug . får jag vara med i er grupp? och hur fungerar gruppen? träffas vi eller vi pratar här bara ? är ny här på familjeliv så jag vet inte riktigt hur saker fungerar.
    mvh jessica

• AlwaysOnMyMind
    Pregga skrev 2010-02-22 16:30:58 följande:
    Min molvärk känns lite som sammandragningar..gu va orolig jag blir..e det inte lite tidigt..hade det med dottern, men kommer inte ihåg när det började....
     Tycker också mig känna sammandragningar. Hade väldigt mycket med mina andra två men tycker dock det är lite tidigt.
    Jag har nästan aldrig molvärk heller..
    ° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Grynet 100819 ° ★
  • augustibarn10

Nu har vi varit och lyssnat på bebisens hjärta :D Det var en väldigt häftig upplevelse. Fick även en tid för rul den 18 mars så nu har man ett till mål att räkna ned till :)

• carohl
    Pregga skrev 2010-02-22 17:17:42 följande:
    Pratade med en på special förlossningen, å hon sa att det va för tidigt för att kunna göra ngt....att det e vanligt att man får sammandragningar tidigare andra gng...å skulle det vara ngt annat så går det inte att stoppa....då förlorar jag den lille....snyft..
    Näää gumman lugn nu! Stressa inte upp dig, sammandragningarna blir inte bättre då. Jag har för mig att det var Bizzie som fick så, hon låg en halvdag så. Och hon har barn sen förut...
    Usch då hjärtat det är som du säger vi skulle ha haft varandra närmare så vi kunde stötta varandra på ett annat sätt.
    Jag skulle ha varit hos dig nu.... {#lang_emotions_frown}
    Men som sagt ta det lugnt! Så gott det går iaf.... ta dit en kompis!!
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100824~☆*★~
  • carohl
    jessicaj83 skrev 2010-02-22 17:51:03 följande:
    hej mitt namn är jessica  är 26 år bor i malmö jag ska få mitt första barn den 19 aug . får jag vara med i er grupp? och hur fungerar gruppen? träffas vi eller vi pratar här bara ? är ny här på familjeliv så jag vet inte riktigt hur saker fungerar. mvh jessica
    Välkommen jessica!

Det funkar så här att du är med här bara: Du kan ställa dina frågor vi svara så gott vi kan på varandras frågor. Vi berättar saker för varandra, vi är helt enkelt vänner över nätet som är i samma situation. Vi ska snart starta en bf tråd som man kan skriva in sina bf-datum då det tillkommer nytt folk då och då. {#lang_emotions_smile}
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100824~☆*★~
  • lillabambi
    augustibarn10 skrev 2010-02-22 17:57:20 följande:
    Nu har vi varit och lyssnat på bebisens hjärta :D Det var en väldigt häftig upplevelse. Fick även en tid för rul den 18 mars så nu har man ett till mål att räkna ned till :)
    Härligt att höra bebbens hjärtljud... Då vet man verkligen att man har nått litet i magen :)
    Härligt med ul jag längtar jag med.... Fick tid den 30 mars :/ lååångt dit
  • augustibarn10
    lillabambi skrev 2010-02-22 18:09:45 följande:
    Härligt att höra bebbens hjärtljud... Då vet man verkligen att man har nått litet i magen :) Härligt med ul jag längtar jag med.... Fick tid den 30 mars :/ lååångt dit
    Mm, verkligen. Det va ju första gången vi fick ett tecken på att det verkligen finns en bebis där inne så det kändes jätteskönt. Har varit så nervös hela dagen. När vi var hos bm så frågade jag när vi skulle boka tid för ul och då blev hon jätteförvånad över att vi inte hade fått en tid redan så hon ringde till lasarettet och då sa de att vi hade fått tid den 17 april men det va lite väl sent tyckte de så vi fick den 18 mars istället :)
  • Lysmasken

Gjort glukosbelastning idag {#lang_emotions_money_mouth}
    Gått upp 1,8 kg sen inskrivningen å UL har jag nästa vecka. Gick in i v17 igår

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10