• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • briogirl
    SweetLilly skrev 2010-02-23 11:16:44 följande:
    Det enda jag hört ska kunna sänka järnvärdet är om man drickeer mjölk direkt med tillskottstabletten, då funkar den inte lika bra tydligen.. Nu ska jag göra mig iordning, ska till bm och lyssna på hjärtljuden
    ja, har aldrig hört popcorn heller. däremot är väl inte popcorn världens nyttigaste, men att det skulle sänka järnvärdet? nej då måste man äta mycket!
  • briogirl

...och äter man SÅ mycket popcorn är det nog skadlig för andra grejer snarare än järnvärdet ;)

• elinnnnn

jag har aldrig hört eller läst att popcorn skulle dra ner järnvärdet faktiskt. fast å andra sidan som andra redan sagt så gör kalcium det. kalcium och järn tar typ ut varandra. så man bör dricka juice när man tar järntabletten eftersom vitamin-c underlättar upptagandet av järnet.

Carohl, hur gick det på ditt VUL? Det var väl idag? Kram

BF: 100808 enligt SM
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-02-23 11:16:44 följande:
    Det enda jag hört ska kunna sänka järnvärdet är om man drickeer mjölk direkt med tillskottstabletten, då funkar den inte lika bra tydligen..Nu ska jag göra mig iordning, ska till bm och lyssna på hjärtljuden
    Hoppas det gick bra!
    Jag har också varit hos BM idag och vägt, kollat blodtryck osv och även lyssnat på hjärtljud. Mysigt fast man hinner knappt höra innan hon tar bort maskinen haha. Men jag är bara glad så länge hjärtat slår :)

Vi ska göra ultraljud nästa vecka, då har jag gått 17 hela veckor + att jag nu fått remiss till något dem här kallar "trippel test" kanske motsvarande nupp eller kubb eller vad det nu heter hahah. Så det ska vi också göra antagligen nästa vecka.
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-02-23 13:16:14 följande:
    Vart tog alla vägen? Jag fick precis ut en droppe råmjölk, tror jag, ur ena bröstet. Någon mer?
    Har hänt mig också en gång för ett par veckor sen... Fast jag läste någonstans att man inte skulle hålla på och trycka. Det gjorde jag, men ditt kanske rann ut? Då är det ju inget att göra åt hehe. Men det är helt normalt att få råmjölk redan nu.
  • den kära leken

Okej ;) Nja det rann väl inte ut precis haha. Men jag behövde inte klämma särskilt mycket heller men ska genast sluta upp med sådana dumheter =)

elinnnnn skrev 2010-02-23 14:16:48 följande:
    Har hänt mig också en gång för ett par veckor sen... Fast jag läste någonstans att man inte skulle hålla på och trycka. Det gjorde jag, men ditt kanske rann ut? Då är det ju inget att göra åt hehe. Men det är helt normalt att få råmjölk redan nu.
    BF 100817
  • mammailund85

Hej tjejer! Här är visst tråden i full gång igen.Jag är hemma igen efter att ha jobbat ett dygn. Kan det vara dåligt på nåt sätt att jobba så långa pass som gravid? (25h med 6h sovande jour, fast inatt blev det bara 3h sömn). Känner mig ju helt slut efteråt, men brukar sova några timmar när jag kommer hem. 

Carohl lycka till på ditt UL idag! Kika in sen och berätta. 
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-02-23 14:24:38 följande:
    Okej ;) Nja det rann väl inte ut precis haha. Men jag behövde inte klämma särskilt mycket heller men ska genast sluta upp med sådana dumheter =)
    hehe,

det står såhär om römjölk:

Råmjölk

hittad på sidan som carohl, om jag inte minns fel, länkade till för ett par dagar sen.
    http://www.babyboom.nu/guider/GFAQ/Trimester2.html#ramjolk Ibland kan det hända att man läcker råmjölk under graviditeten. Det är den första näringsrika mjölken som blir barnets första föda. Tryck aldrig ut mjölken eftersom det stimulerar mjölkproduktionen dvs. risken att det kommer mer. Det är mest i slutet av graviditeten som det här inträffar. Rinner det besvärande mycket så kan du köpa amningsinlägg på Apoteket och lägga dem i BH:n för att slippa få stora fläckar på tröjorna.

Om du läcker råmjölk eller inte har ingen betydelse för den riktiga mjölkproduktionen sen när barnet är fött. Man behöver inte ha läckt en droppe men amningen kan fungera precis lika bra för det.
  • elinnnnn

råmjölk menar jag såklart, vad är rÖmjölk? haha

• elinnnnn
    Malten skrev 2010-02-23 14:47:38 följande:
    Hej tjejer! Här är visst tråden i full gång igen.Jag är hemma igen efter att ha jobbat ett dygn. Kan det vara dåligt på nåt sätt att jobba så långa pass som gravid? (25h med 6h sovande jour, fast inatt blev det bara 3h sömn). Känner mig ju helt slut efteråt, men brukar sova några timmar när jag kommer hem.   Carohl lycka till på ditt UL idag! Kika in sen och berätta. 
    jag tror det är viktigast för dig att känna efter, orkar du så orkar du. om du känner dig helt slut kanske bebisen känner av det också. fast som sagt mår du bra så mår säkert bebis också bra. gå du och vila en stund tycker jag. det ska jag iallafall göra. jag är supertrött+huvudvärk =(
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10