Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Godmorgon flickor :)

Idag e en ny dag å jag mår så mkt bättre, hihi fick stressvärkar igår natt som gett med sig å jag har kännt min lilla prins till min stora lycka å lättnad. Efter att ha fattat vissa beslut å känner mig helt tillfreds med dom så mår jag riktigt bra idag. Att gå runt å vela, ska man eller ska man inte osv...tar för mkt energi.
    Nu har jag bestämt mig för att inte ha med honom till 110% å jag känner mig helt nöjd med det beslutet.
    å känner mig tom lättad, det kommer bli en av de bästa stunderna i mitt liv, när jag får min prins..som när jag fick min natta. :) det kommer vara en stund av oerhörd glädje, md lugn å harmoni..
    å konstigt nog så känner jag mig inte längre rädd..det kommer gå så bra.

Jag ska eliminera allt som kan upplevas som stressmoment, å bara njuta av mina älskade ungar.
    Sa det till min dotter igår, gumman tänk när lilleman har kommit...vi lägger han i mitten av min säng..lägger oss på varsin sida å kör in näsan i varsin kind å baar snuttar på honom :) hahaha hon såg helnöjd ut :)

Är det ngn mer här inne som blivit laktos känslig/intolerant i graviditeten?
    Jag som alltid hinkat mjölk mm kan inte längre.

• Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-07-31 10:46:00 följande:
    Godmorgon!! Slemisen fortsätter att släppa och inatt hade jag lite små värkar... Dom avtog och nu kommer dom lite smått imellanåt.... Dom här värkarna måste blir värre om det ska bli något... Men det blir dom tids nog om han vill komma ut vill säga Flört

Pregga- Du gör helt rätt som gör det du tycker känns bäst! Skönt att du mår bra idag. Ååå vad mysigt det lät. Nawe gulligt.
    haha jo så har jag med kännt emellanåt, hm...dom måste bli värre om det ska hända ngt ju, haha men det kommer å tro mig-det tar man inte miste på :)
    Jag har ju fått veta att min son ligger med huvudet neråt,MEN ansiktet uppåt, får väl se om han roterar strax innan....hm..men men det går ju ändå.
    Jotack gumman, jag mår mkt bättre idag,sen svallar mina hormoner mer vissa dagar som ex igår...haha 
    ibland behöver man bara fatta vissa beslut å känna sig säker på dom, sen mår man mkt bättre.
    javisst låter det mys, kraaam
  • Bubbis10

Elinnnn

Har det kommit ngn bebbe? Vi väntar otåligt nu, hahahaa

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-31 11:05:17 följande:
    Hej på er!!

Idag ska vi bara vara. Åker nog till äventrysbadet och latar oss. Ska bli så skönt.
    Hade härliga värkar igår. Men de försvann med alvedonen :(

elinnn: Mitt vatten gick med första barnet men inte med det andra. Sicka pucko till bm! Skit i dem. Åk int när DU känner för det.
    Här har de varnat mig att det kan gå snabbt! Så här blir det snabbkörning in till till förlossningen eller så blir det ambulans. Min man sa till dem: Jasså, inte värre...Han är cool lugn när det gäller sånt.

Drömde inatt att jag födde hemma. Men det var så fint....
    åh va härligt, haha en annan vågar inte ta många steg utanför dörren, e fortfarande kass i magen asså...funderar på om det e stress,mjölken eller att magen tömmer sig inför ev fl....hoppas ju på det sista såklart, hahaha
    dessa värkar asså, man blir lurad varje gng...man lixom väntar in att dom ska tillta å bli värre å VÄRRE å VÄÄÄÄREEEE, hahaha men icke...undrar vem av oss på tråden som får härnäst, lutar åt elinnn va?
    guu så spännande :)
    Föda hemma har jag INGEN lust med, haha så det blir 112 å ambulans, men jag måste ju då min lille ligger så högt upp med huvudet ner så jag måste ligga ner....
  • Bubbis10

Elinnnn vännen

, vi tänker alla på dig å undrar nu, hihi
    å du, ang Bm-be henne dra ut stål röret hon har uppkört i röven å mjukna lite, suck för sådana idioter asså. Gör vad DU känner e bäst för dig, vill du åka in för att känna dig trygg så gör du det oavsett vad subban säjer....
    att vissa ens väljer att bli Bm asså, jag har träffat riktigt underbara nu, samt riktiga svin.....uch..stå på dig bara.
    kraam

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-31 11:25:35 följande:
    Min mage är kass med.
    Blir så arg när värkarna slutar.  Varför tror alla att jag ska gå över denna gången med? Hans sida tror det. Men enligt min bm så tror hon tvärtom. Jag skulle verkligen välkomna värkarna nu. Så de får en knäpp på näsan...

Tror att det nog är på G för elinnn...

Vill inte heller föda hemma. Det blir nog blåljus för min del..
    jaså? hihi jag har läst på en massa sidor nu å frågade även min bm det här med lös mage å hon sa det att kroppen tömmer på maginnehåll innan bf, hihi men för min del så kan det ju bero på stress med.
    men nu ska det bli såå lungt å skönt här så får jag se om magen kommer i balans eller inte, men som jag läste så var det MÅNGA som haft diaree dagarna innan bf, weeehooo, haha jag älskar att vara gravid asså..det e ju åxå så mys, men samtidigt så längtar man ju nu...

tänk när vi var i v 20 typ å livrädda att barnet skulle komma för tidigt å bara tänkte, stanna nu för jisse namn kvar ett tag, haha
    att dom säjer så till dig att du kommer gå över, öh å vad grundar dom det på?? lyssna inte på DOM utan lyssna på din egen kropp gumman.
    jo jag tror banne mig det e dags för elinnn med, guuu så spännande....

ELINNNNN-Var e du??? hahahaa vi väntar otåligt gumsan ju?!!

japp, blir blåljus här med.
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-07-31 11:36:48 följande:
    Haha nää jag lär väl märka dom om jag märker dessa fjuttiga... Dom har varit starka men försvinner och då kommer dom fjuttiga tillbaks....*suck*
    Vad skönt att bebben vänt sig.
    Jo det är ju så. Jag kan också bli helt nere ibland och flippa ur. Huvudsaken är väl ändå att man mår bra sen igen? Ja verkligen önskar att jag redan hade en....eller också längtar jag kanske till att skaffa nr 2 Skrattande.
    Nä men det kommer att ta ett tag innan nästa Obestämd.... Kram
    jo jag tycker mina känns futtiga med men ändå när jag låg inne så var dom uppe i 72 % men ingen verkan på tappen. hm...jo det e skönt att han vänt sig men han ligger inte helt nere vilket gör att OM vattnet går så får jag inte sitta eller gå utan måste ligga ner....därav att jag måste ta ambulans.
    asså jag brukar inte bli nedstämd, däremot så har jag ett hett temprament...men igår var jag uppriktigt ledsen...
    Ingen mer än Carohl vet ju vad som utlöste det hela igår så jag kan dra det en kortis, jag har ju en dotter på 11 år som just nu träffat sin första "pojkvän" som jag fick veta på omvägar e en riktig jäkla skit.
    kallat henne det värsta man kan föreställa sig å jag har alltid lärt henne att inte ta skit fr ngn. men detta har hon INTE berättat för mig å jag kände mig till en början helt misslyckad....hon berättade inte för att hon vet att jag skulle sätta stopp direkt för honom. å jag tog upp detta med mitt x som varit den enda manliga förebild hon haft, för emot henne så har han alltid varit så go å snäll. Å hon har alltid älskat honom för som sagt, emot henne så har han varit gudomlig. så jag tar upp detta med han i tron om att han bryr sig om henne såklart..
    å han säjer-va faan ska jag bry mig om din unge för? va? e du inte mamma nog å ta hand om henne själv så kanske du inte ska ha några barn!!!
    jag blev helt förtvivlad...Min dotter är mitt ALLT! å jag trodde att han brydde sig om henne.
    KLART att jag löser biten själv utan han, ingen tvekan. men jag ville att han som man skulle ta lite med henne om hur killar funkar....men men jag har pratat med henne själv nu...

nu tror jag det hickas i magen :)
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-31 11:48:36 följande:
    Bara för att jag gick över med de andra. Så är det ju självklart att jag går över denna gången med!
    Jag låter det gå in i ena örat och ut genom det andra. Sen tittar jag frågande på dem! :)

Öh, det vet väl alla att den ena graviditeten inte e lik den andra!! folk asså....sj e jag innerligt less på att tel ringer ås hör man-men ligger inte du å föder än??

Eller ute, men e du fortfarande gravid? Öh ja jag går 9 månader som alla andra tack å lov! Shit va tröttsamt.

jag har inte alls brått å få ut min prins, han kommer när han e redo. sen såklart så längtar man ju :) men har jag väntat så många år så kan jag vänta ett par veckor till :)

ja ge dom en blick som idiotförklarar, haha det e jag expert på :) *asg*

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-07-31 11:56:45 följande:
    halloj nej inte är de ofta jag kikar in inte, men haft de mycket den sista tiden, nu vill jag bara att våran bacon ska komma :)
    Kramen :)
    hey :)
    hur går det med hus å allt nu då? hihi jaa klart man längtar efter de små, min får gärna komma men vill han stanna å hulla på sig lite så e det lika ok med, hihi
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-07-31 12:05:35 följande:
    Dessa små värkar vet jag inte ens om man orkar prata om längre Skrattande... Okej, nä jag menade inte att du var sån, utan att det lätt blir så. Jag blir själv sån. Men det är fan inte konstigt att du reagerar så!!! Hur fan kan man säga så? Klart du klarar det själv,du verkar vara en stark person!  Idiot hade jag kunnat hade jag klippt te honom!!! Föräldrar ska finnas där vara sig man tycker om den andra föräldern eller inte!!! Men som sagt du är stark och du är tuff du klarar detta utan att  han finns med. Han verkar ju bara tynga ner dig.

Ååå så mysigt. Min lille tränar ninja Flört....

SÅ nu har jag också blivit kass i magen.... HOPPAS verkligen att det inte slutar! Nu vill jag ju att han ska komma!!! XD
    ja håller med, fr början tyckte jag dessa småvärkar var helt otroligt, nu då kommer dom!!!! typ så, hahaha men som sagt, knappt nämnvärt längre. jag tog det inte som att du manade att jag var på ett visst sätt, hihi men när det kommer till min dotter som är mitt allt så e det alla taggar utåt. hua...å det är känsligt. jag fattar inte heller hur han kan säja ngt sånt, han har ju levt med henne....men men skenet bedrar. å sen hans hot på detta. men jag väljer nu att skita i det å ta det när det kommer på annat sätt.  jo jag klarar det själv å har gjort sen hon född blev, men jag trodde ju att han brydde sig om henne iallafall..hon är ett barn å hon har bara älskat honom. han är dock inte biologisk pappa, men ändå.
    hahaha jaså, du har en liten kamp sportare där inne, hahahaha va kul :)
    jag e me kass i magen men som sagt vet ju inte vad det beror på, stress,glass, eller bebis på g...haha återstår att se. men nu e han i full gång, Underbart :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10