• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-04-02 20:33:42 följande:
    Tjingeling tjejer!Hoppar in en snabbis för att önska er Glad Påsk!Själv har man födelsedag på självaste Påskafton Allt står förövring bra till med både mig och lillprinsen, han är en riktig liten buse, speciellt på kvällarna även om ja känner honom mer o mer resten av dygnet oxå Hur är det med er andra?
    hej gumman !
    jodå här e allt bra hoppas jag, prtade nyss med sjukvårdsupplysningen,...tycker att det luktar lite wierd när jag kissar så jag ska gå imon å kolla så det inte e uvi. suck...tydligen som gravid så e det mkt lätt att få å det ledser till njurbäckeninflammation, å det låter mindre mys. dom tyckte jag skulle åka in nu med en gng, men jag atr det när det öppnar imon kl 10.00
    då ska jag stå där.....haha min lille prins busar åxå, spiciellt när jag lägger mig ner...
  • Bubbis10

näe nu fick jag pratat med en sköterska som sa-ÅK UPP DIRKET! ngt stressande, så jag har fixat skjuts upp nu för att kolla om det är uvi. lika bra å få det gjort, fick lite ont i ena sidan när jag kissade samt attd et luktar wierd, kan ju vero på ngt jag ätit med....nu e min (adoptivpappa) i vuxna år på väg att hämta upp mig så får vi se vad dom säjer.....suck...

• Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-02 21:21:53 följande:
    näe nu fick jag pratat med en sköterska som sa-ÅK UPP DIRKET! ngt stressande, så jag har fixat skjuts upp nu för att kolla om det är uvi. lika bra å få det gjort, fick lite ont i ena sidan när jag kissade samt attd et luktar wierd, kan ju vero på ngt jag ätit med....nu e min (adoptivpappa) i vuxna år på väg att hämta upp mig så får vi se vad dom säjer.....suck...
    Skönt att du får kollat upp det nu med en gång då, och hoppas att det inte är ngt!
  • Ns mamma

Jag har känt av när min lillprins har haft hicka nu några gånger.. Var precis likadant när jag väntade stora killen, han hade hicka för jämnan :)

• lillabambi
    Pregga skrev 2010-04-02 21:21:53 följande:
    hoppas de går bra för dej gumman *kramar om*{#lang_emotions_heart}
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-02 21:40:47 följande:
    Skönt att du får kollat upp det nu med en gång då, och hoppas att det inte är ngt!
    hey gumman, nu kom jag hem ,skittrött...å jo jag hade uvi å fick 2 tabl redan ikv, en för kvällen å en för imon bitti tills det e borta så 1 v typ....
    lillabambi skrev 2010-04-02 22:31:53 följande:
    hoppas de går bra för dej gumman *kramar om*
    Tack så mkt för omtanken gumman, jag hade uvi-å INGA symtom mer än att det luktade lite wierd när jag kissade....TUR att jag lyssnade på min instinkt.
    fick tabletter.T-Furadantin

*kram* å tack för omtanken.....{#lang_emotions_heart}
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-04-02 23:33:38 följande:
    hey gumman, nu kom jag hem ,skittrött...å jo jag hade uvi å fick 2 tabl redan ikv, en för kvällen å en för imon bitti tills det e borta så 1 v typ.... Tack så mkt för omtanken gumman, jag hade uvi-å INGA symtom mer än att det luktade lite wierd när jag kissade....TUR att jag lyssnade på min instinkt.fick tabletter.T-Furadantin*kram* å tack för omtanken.....
    okej vad bra att du fick medicin och att du upptäckte de så snabbt :)
    Nattinatt :) KRam!"
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-02 23:57:51 följande:
    okej vad bra att du fick medicin och att du upptäckte de så snabbt :)Nattinatt :) KRam!"
    jo men det känns ju inget vidare å stoppa i sig medecin nu när man e gravid, jag som inte ens tar panodil ju {#lang_emotions_undecided} men hon sa att det va viktigt, så jag inte får njurbäckeninflammation....då kan det bli farligt. suck...å detta va visst den enda medecin som gravida kan äta sa hon...DRYG va hon med...hon tittade p min mage å sa tveksamt--öhh, ja du e gravid va? jag svarade , ja det är jag. tänkte -e hon blind eller....sen vräker människan ur sig, ja asså vissa e ju bara feta å då kan det ju bli fel, jag har ju sagt till andra patienter-jaså du är gravid, så har dom inte vartd et..hahahaah

jag bara öh...ok...å tänkte-dryga kossa! sov gott, natti natt....kram
  • t0va

Även fostret kan ta skada om man går med urinvägsinfektion utan behandling, så de tar sånt ganska allvarligt. Jag fick ju åka in akut förra veckan för att få medicin också. Men hellre det än att ha ont och få sammandragningar och kanske att bebis skadas.

Skönt att du togs på allvar nu

• Lysmasken

Morrn.

Igår gick jag upp kl 6 för att ha 1 hel timme själv medans dom andra sov. Då drack jag kaffe å strök gardiner för fullt inför kalaset vid hade igår. Sen ställde jag mig å dekorerade tårtan å sen tog jag toan å städade. Maken vaknade kl 9 fuskit ;) men han fick ta dammsuga & torka golv.

Så nu till morgonen ska jag äta smörgås tårta {#lang_emotions_tongue_out}

Ska även få lite gäster vid 2-tiden så man får väl röja lite efter ungarna hade lekt igår. Sen är vi bortbjuda på 3-rätters ikväll. Om det inte är så att hon får värkar å ska in till bb. Det är svägerskan som ska ha bebis nu den 9:e.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10