Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malten skrev 2010-02-24 10:34:48 följande:
    Vad skönt Carohl att allt var bra med din lille och inte fel att bli framflyttad heller! Grattis ni andra med som fått höra hjärtljud! Här har de inte det som rutin förrän v25, men jag har iof inte frågat om man kan få göra tidigare. Jag känner mig iaf fortfarande rätt lugn efter mitt UL. Ibland får jag för mig att jag känner nåt i magen, men det kan likväl vara nåt annat. Nån fiskstjärt har jag då inte känt.  Förresten detta med järnupptag. Jag äter ju en vitamintablett (apoteket kvinna) med bla järn och brukar ta den på morgonen. Men då äter jag gröt med mjölk samt dricker te (grönt). Kanske är det dumt att ta dem då? Äter visserligen oftast en apelsin då också. Det är inte aktuellt att byta frukostvanor, är väldigt nöjd med dem i övrigt.     
    Jag har läst att just tabletter med järn ska man inte ta med mjölk, för det kan halvera effekten.. så ta den med middag eller så ist!
    Lilla pyret väntas 100804
  • SweetLilly
    Malten skrev 2010-02-24 15:19:05 följande:
    Jo det var just det jag tänkte på. Men det är mycket svårare att komma ihåg vid middan tycker jag och dessutom har jag ofta mjölkprodukter i middan eller dricker mjölk till. Måste man ta dem till nåt huvudmål då? Kanske bara med nån apelsin eller kiwi som mellis skulle funka. 
    ja huvudsaken är väl att man äter NÅT till antar jag!
  • SweetLilly

är helt slut idag alltså.. bara ligger hela tiden.. Körde in revben i ugnen just så nu kan jag slappa en timme till
    Imorgon kommer mamma..*suck* och hemmet ser ut som ett kaos...får väl bara vara beredd på suck och stön och klagande från hennes sida antar jag.. eller så gör hon en helomvänding och sympatiserar och städar åt mig Man vet aldrig med henne..tyvärr..

• SweetLilly
    lillabambi skrev 2010-02-24 17:33:42 följande:
    Brudar.... :)Jag har fått tid för rul den 30 mars är då i v 20 är inte de lite sent??
    nja jag tror de brukar sätta mellan v17-20!
  • SweetLilly

Morrn morrn! Iag kommer mamma, och jag vaknade supertidigt och kunde inte somna om, så jag klev upp coh dammsög! Helt otroligt att jag orkade det, men jag får väl sota för det lite längre fram antar jag, ska nog försök aatt sova lite till iaf..

Så jag kommer inte komma in på ett par dagar antar jag så ni får ha det så fint!

• SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-02-25 07:46:25 följande:
    Lycka till med mamma =)
    tack =P Jag läre behöva det, hehe
  • SweetLilly

Hej igen! Jag orkar inte läsa allt ni skrivit de senaste 2 dagarna hoppas inte jag missat nåt viktigt

Har haft mamma här hemma i 2 dagar och det gick jättebra! Hon hjälpte mig att städa lite och vi tog oss ner så jag fick köpa mig en ny BH och handla lite, haha. Har ju varit dåligt med utflykterna senaste månaderna..
    Jag fick en supersöt present av mamma, ett litet gosedjur,ett lejon(kommer ju bli det sjärntecknet på pyret)!

Magen växer nåt sjukt nu! är i v 17+2 idag.

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-02-27 17:19:55 följande:
    Nu sitter jag i ett dilemma ....en underbar människa har gått å köpt ett höj å sänkbart skötord till min bebbe idag, BEGAGNAT! å asså jag vill verkeligen inte ha det, men dom va såå lyckliga över sitt fynd till mig...gu va ska jag göra? Jag kan köpa en begagnad vagn, sängstomme....MEN inte skötbord, kläder, osv-det vll jag köpa helt nytt! vad ska jag säja, å göra? dom vill komma med det imon, tänkte be dom hjälpa mig upp med det på vinden å säja att det får stå där tills det e dags så det inte tar plats.....Vad hade ni gjort?
    jag hade blivit glad.. jag ser inget problem i nåt begagnat, förutom blöjor då kanske
    Skämtosido, men man har ju oftast skydd på skötbordet, det är ju inte så att de bajsat på bordet
    Vi kommer köpa det mesta begagnat faktiskt. Kanske dock lite nya kläder som man vill ha till fint..
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-02-27 17:29:20 följande:
    haha jo men missuppfatta mig inte, jag blev riktigt rörd ver att dom tänkte på mig..dom e helt underbara människor. Men vissa saker vill jag köpa nytt...kläder å saker till sängen kommer jag köpa nytt, som sagt vagn köper jag begagnad pga det e svindyrt. å sängen jag fick hem idag var med begagnad men superfin, å jag tackade nej till madrass å allt annat. köpte bara själva sängen. Fick en riktigt chysst barnstol till.....Men skötbord, begagnat...nej det vill jag inte ha. Å jag e INTE otacksam på ngt vis....men det är ngt jag vill köpa nytt....va sjutton ska jag säja?
    nej sänglinne köper vi också nytt! Jaa..vad man ska säga..ja.. säg att du har en annan på g också, att du tackar så hjärtligt men att du kanske redan har tackat ja till en annan..?

Hittade en bild på vilken vagn vi ska köpa till veckan! Det är en annons, men exakt samma färg och så!
    http://www.gnetagalten.se/v%C3%A4stra-g%C3%B6taland-g%C3%B6teborg/barn-_-lek-barnvagnar/brio-nova-06-07-anv%C3%A4nd-5-m%C3%A5nader!.html
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10