-
åh hej, jag såg inte att du skrivitden kära leken skrev 2010-06-30 07:59:18 följande:UL:et gick bra igår förresten. Moderkakan hade följt med upp så det blir vaginal förlossning, eller iaf försök till. KS kan det ju fortfarande bli. Har även beställt studiebesök till förlossningen och ska dit den 13 juli. Spännande.
Härligt att ditt UL också gick bra! och skönt som sagt att det ordnade sig med moderkakan!
-
ja det regnade men det var svårt att få bort det kvara inne faktiskt, sov med öppet fönster men det hjälpte föga... men nu börjar det bli lite skönare! Har öppnat fler fönster heheden kära leken skrev 2010-06-30 08:01:00 följande:Men nu är det ganska behagligt ute eller är det bara söder om Gbg det regnat inatt?
OJ, 5 år. Det var lång tid. Spännande att ses igen då och lite pirrigt kan jag tänka mig. Hoppas allt går bra!
Ja de känns lite pirrigt, vi har ju som sgat inte nån jätterelation, och så ska han vara här i 3 dagar, det blir intensivt! -
ja jag får ju vänta till att börja med till den 14juli då jag träffar narkosläkaren, SEN kan de besluta, galenskap. Jag är ju i v36 då.. menmen, det kanske blir snabbt beslutat, men man vill ju ha lite förberedelse..den kära leken skrev 2010-06-30 08:47:33 följande:Ja det var skönt att se att allt såg bra ut. Huvudet hade börjat sjunka ner precis som på dig! Kan ju iof tänka att det stressar dig lite då du ännu inte fått tid för KS. Nu får de ta tag i sig själva på ditt sjukhus! -
Ja visst är dte en härlig känsla! Man får slappna av lite och glädjas lite extra! För nog går tankarna lite stilla där i bakhuvudet att allt inte är bra. Men när man får dte svart på vitt sådär, så känns det så skönt.den kära leken skrev 2010-06-30 08:58:21 följande:Ja när man kan få det så vill man ju ha det. En annan får ju gå här i ovissheten ;) För dig är det ju dock inte så roligt om det sätter igång innan. Åhhhh jag är så glad SweetLilly! Tänk att allt såg så bra ut på UL:et. Att den vänt sig neråt och att alla värden såg bra ut, från sf-mått till Hb. -
nej jag är inte heller så orolig på de viset, men det kommer upp lite orostankar ibland, även om man inte gör nån big deal av dem, jag vet ju att det hör till, tror inte jag träffat en endå gravid som aldrig funderar över nåtden kära leken skrev 2010-06-30 11:03:44 följande:Ja det är skönt även om jag vet att allt är bra för det känns så himla bra. Har inte varit orolig nåt knappt. Mest innan vecka 12 men inte efter det.
Nu har jag dock värsta sura uppsötningarna. Blääää
Uppstötningar jar jag sluppit rätt bra endå, får det bara om jag drikcer juice på kvällen.
Har heller inga sparkar mot revbenen än och dte är jag glad över! men som sagt jag hade moderkakan väldigt högt upp samt en bebis långt ner så jag tror det beror på det
-
nej man är ju olika känslig, jag är jätteglad att jag slipper få det av frukt, för det är nästan det enda jag äter hahaden kära leken skrev 2010-06-30 11:19:27 följande:Min bäbis ligger också långt ner men jag har sura uppstötningar ändå. Men jag får väl skylla mig själv som äter sura saker. Men det är ju så gott med frukt och bär och fil och yoghurt. Men jag får väl acceptera att det inte går. -
ja vi är ju väldigt olika i våra krämpor och problem, men vi har ju alla våra problem på ett eller annat sätt, och jag hoppas allt blir bättre för oss när vi fått våra små mirakel i famnen!
Jag är väldigt glad över min man när allt är så tugnt och det är ju så det ska vara så det måste vara jättetungt för dig nallepuhmamma att inte ha det stödet!
-
absolut, jag tänkte mest när man lever med nån som endå inte finns där för en..Pregga skrev 2010-06-30 11:53:17 följande:fr sin man kan nog vara lite individuellt vad man känner inför det, i början var jag ju ledsen med men insåg att jag har det så sjukt mkt bättre utan han :)
Att du klarar dig bättre utan ditt ex är helt klart, och du kommer nog i framtiden hitta en bra man att dela livets svårigheter med. -
haha vad lustigt, men det är kanske bra att ha om du får sår på de förstaden kära leken skrev 2010-06-30 12:54:30 följande:Jag hade aldrig pallat ett sådant förhållande och många gånger har jag brytit upp just pga den anledningen.
Det är så att jag är lite missbildad :) Jag har 4 bröstvårtor. Precis under varje bröst sitter det en extra liten bröstvårta Ibland har jag bar trott att det varit ett födelsemärke men de sitter så symetriskt. Har alltid underat om det skulle komma mjölk ur dem när den dagen kom och japp det gör det. Haha. Helt galet känns det men där kommer mjölk.
nej jag har haft förhållanden där man känt sig ensam trots att man levt under samma tak, det skulle jag aldrig tillåta igen. Med min man är vi ett team som löser problemen ihop, inte var för sig. -
*suck* here we go again. Ingen vill bravera, det borde vara självklart. Jag har sagt att jag tycker det måste vara svårt, för jag hade inte klarat det. Jag är glad att jag har det bra.Pregga skrev 2010-06-30 14:17:14 följande:Sweetlily å den kära leken
det säjer väl sig själv att det e skönt att vara 2 st, det brukar ju vara en förutsättning för de flesta när man skaffar barn, nu bryr ju inte jag mig ett dugg om att ni braverar hur underbart det är att ha sin man hos sig då jag klarar mig alldeles utmärkt utan.
MEN jag ser inte hur det skulle hjälpa nallepuhmamma att se er skriva sådant när hon e mitt uppe i en sådan situation? Det får ni gärna förklara för jag ser det inte??
det finns ngt som kallas för finkänslig!
Å jag tror inte att jag e ensam om att reagera på detta nu! även om det ofta e jag som öppnar min å säjer ngt om det.
Precis som när du säger att du mår så jäkla bra när jag mår skit, ska jag tilla upp för det? nej..detta går tydligen inte, man får inte säga nåt alls. Finkänsligheten har inga gränser tydligen..eller jo..åt ett håll. -
Hur ska man ta det inlägget som en enkel fråga? Du är rätt aggressiv i din framtoning och om nån tar illa upp får man gladeligen säga det att man blir sårad och jag kan be om ursäkt.Pregga skrev 2010-06-30 14:49:25 följande:*skratt* ja men nu väljer du att ta det negativt, jag ställde en fråga å jag fick inget svar -
Deta skrev du pregga; "Jo men visst e det så, asså att leva med ngn, ja i tvåsamhet men ändå vara så ensam...fy va hemskt, då vaknar jag hellre ensam i min säng"
Du skriver ju samma saker, varför är det vi säger så mycket värre?
Nej jag är trött på denna aggressiva och påstridiga attityd, vill vi säga nåt kan man göra det sakligt och lugnt.
-
sen pregga; ja jag tycker det är bra att du har stöttat mig i olika frågor, men ska jag bara vara tacksam för det och skita i att du hoppar på mig titt som tätt med dålig attityd och språk, för att sedan säga att du har en dålig dag? nej så fungerar inte jag. Nu har jag försökt tillräckligt här inne och lämnar tråden.
-
varm mjölk med honung i brukar gå bra, även om man har lite färsk riven ingefära i, det lindrar!puchelina88 skrev 2010-06-30 16:29:10 följande:hmm någon som har tips på va man kan göra åt rethosta har ju ingen röst kvar snart ju;/ -
oj tryckte lite snabbt, ville bara säga det med att diskutera saker i inboxarna, det går inte att anta att alla ska fatta vad allt gäller om inte allt kommer fram i tråden, och om det blivit missuppfattningar pga detta så är det himla trist.
Men nu ska jag inte blanda mig in mer, ha dte gott tjejer!