Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

Ang "microlax" Hur menar ni att det ska hjälpa??? Med vad???

Har för mig det skall kunna hjälpa så flö startar men är jag ute och cyklar...????
  • Nallepuhmamma
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-22 09:31:50 följande:
    Ang "microlax" Hur menar ni att det ska hjälpa??? Med vad???

Har för mig det skall kunna hjälpa så flö startar men är jag ute och cyklar...????
    Menar att det ska hjälpa att det startar en eventuell förlossning?
  • Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-07-22 09:37:20 följande:
    Jag har för mig att hon var hård i magen så hon kanske menar att hon har fått äntligen gått på toa Glad Men jag kanske har missuppfattat det också...
    Jaha haha okej

För jag vet när man väntade de andra barnen så vet jag många som sa det kunde starta en fl också vilket jag även testade...dock utan resultat men hjälpte tydligen vissa
  • Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-07-22 09:52:20 följande:
    Ok, men denna gång då vill du gå tiden ut? Det är väl det bästa egentligen att bebisen får komma när den är redo. Jag fick köra med färdknäppen med min flicka men då gick jag över tiden annars hade jag nog aldrig försökt få ut henne tidigare. Å andra sidan hade jag en jättebra graviditet med henne, även denna gången med måste jag säga. Halsbrännan är väl det besvärliga i mitt fall men det är en bagatellgrej Skrattande
    Ja alltså jag testade microlaxen då jag var på övertid.
    Självfallet ska min tösabit vara färdig bakad innan Men ja hon får gärna komma då TIDIGAST i v 38 men helst ej på övertid.
    Känner mig redan som en svullen valross som går som en vankande pingvin

Hur är det med dig da???
  • Nallepuhmamma

Färdknäppen funkade för mig iaf då jag väntade första barnet

• Nallepuhmamma
    tetta skrev 2010-07-22 10:06:56 följande:
    om man överkonsumerar microlax så kan det starta fl fast jag vet inte.  Det finns ju en del som tar det 5-6 dagar per dag. De tror att man går ner i vikt.
    Jag har tatt microlax och det startade inte förlossningen men vad skönt att kunna gå på toa.....     :)

Hon tar ju detta för hård hård mage. 
    Ja jag är feg iaf för allt sånt där att ta då man är gravid. Står hellre över.
    Men fick snällt ta sånt där flytande gojs då jag var förstoppad innan,men inget verkar ju hjälpa så bra
  • Nallepuhmamma
    tetta skrev 2010-07-22 10:09:11 följande:
    Ny vecka idag. tjohoo.  v.37

Grattis till ni som har gått och går in i en ny vecka.  Snart är det bebis gos!

Här regnar det så man får nog hitta på ngt inne idag. Ska få barnen att städa. Det blir ett roligt projekt.
    Grattis till ny vecka.

Man blir ju avis på er som är så nära nu
  • Nallepuhmamma
    tetta skrev 2010-07-22 10:24:17 följande:
    Tack!!!

Nu är det inte långt kvar. Kan inte somna på kvällarna längre. Drömmer om förlossning och allt annat. Knepigt att man gör så. Nu passar man på att njuta varje dag. Förvärkarna blir ju kraftigare för varje dag så man vet ju inte. Jag väntar hellre en vecka till.
    Vill verkligen inte gå över denna gången med. När man fick den minsta så gick jag över 2 veckor och skulle bli igång satt samma dag som hon kom. Hon kom en timme innan vi skulle vara inne :)
    Men det var psykiskt påfrestande att gå så länge och när hjärtljuden sjönk och höjdes sen på förlossningen. Då var jag ett nervrak. Så när de sa att de satte igång mig så var jag lycklig kan jag säga. De gjorde en hinnsvepning så det kom igån av sig själv och 2 timmar senare är hon född.
    Att gå över tiden är ett rent helsicke.
    Har också gått över med mina bägge andra barn och lär ju bara för det gå över med tösen här nu med *suck*...

Jag hoppas på att min man hjälper mig sen längre fram vid BF att sexa på vilket nog han inte lär hjä'lpa till med för han verkar så anti emot sex nu också
    Man känne rju sig lagom snygg nu för honom när han knapt äns ser mig och inte vill ha mys i halmen...

Vad skönt din hinnsvepning hjälpte då...Hade gärna viljat ha en hinnsvepning sen nu också vid bf eller precis innan bf och hade hoppats på att den skulle hjälpa.
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-07-22 10:41:05 följande:
    godmorgon alla underbara tjejer!!!

nallepuhmamma: jag tog microlax för att jag har massa hemorrojder som blöder (5e dagen idag :( och kan inte tömma tarmen ordentligt, därför rekommenderade min BM mig att ta en microlax för att få ut "proppen" och sen ta lactulos som också är som laxermedel, fast som man tar oralt. om man följer doseringsanvisningarna så ska det inte göra att förlossningen startar.
    det vill jag absolut INTE, eftersom min make inte är här.
    microlaxen tog jag igår och fick effekt inom 10 minuter, och herregud vad skönt det var att få tömt ordentligt. hahaha

carohl: haha, ja men vi pratade ju om det förra veckan du var så ledsen för att du inte kunde se det och sen missade du reprisen pga din fina dotters dop :) jag ska se reprisen i lugn och ro på lördag eftersom jag pratade med min älskling igår så jag kunde inte koncentrera mig på programmet hahhha
    Fy då har vi samma problem men har inte fått tag i min bm då hon är på semester.
    Jag har själv hemorojder som blöder massor varje dag och jag kan inte göra nr 2 som jag vill utan får gå flera ggr per dag och få ut små harkluttar bara i små mängder
    Gör jätte ont att gör nr 2 också och man säjer alltid aj och ställer sig av smärta.
    har både Microlax och Lactulos hemma så kanske borde ta det jag med?
    Hur länge ska man ta det?
    Jag får ju hemska magkramper av att vara förstoppad

KNYZZEL:

Åh jösses vad jag tänker på dig/er idag
    Vilken lycka för er idag.
    Hoppas allt går/gått superbra. Många lyckoönskningar///Kram!!!
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-07-22 10:51:50 följande:
    jag gick över tiden med mitt första barn, dem dagarna var ju 100 ggr längre än dem 9 graviditets månaderna tyckte jag.
    otrooooligt drygt.
    jag håller tummarna för att du, och alla andra härinne, slipper gå över tiden!!!

jobbigt att du är pro sex och mannen anti :S här är det mer tvärtom vilket också är jobbigt i och för sig...
    Hehe ja jag får hoppas min amn ändrar sig och VILL hjälpa till med färdknäppen sen vid BF även om jag tror han lär vägra.
    Synd det är detta med sperman för en dildo gör ju inte samma sak haha
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10