elinnnnn skrev 2010-07-22 10:41:05 följande:
godmorgon alla underbara tjejer!!!
nallepuhmamma: jag tog microlax för att jag har massa hemorrojder som blöder (5e dagen idag :( och kan inte tömma tarmen ordentligt, därför rekommenderade min BM mig att ta en microlax för att få ut "proppen" och sen ta lactulos som också är som laxermedel, fast som man tar oralt. om man följer doseringsanvisningarna så ska det inte göra att förlossningen startar.
det vill jag absolut INTE, eftersom min make inte är här.
microlaxen tog jag igår och fick effekt inom 10 minuter, och herregud vad skönt det var att få tömt ordentligt. hahaha
carohl: haha, ja men vi pratade ju om det förra veckan du var så ledsen för att du inte kunde se det och sen missade du reprisen pga din fina dotters dop :) jag ska se reprisen i lugn och ro på lördag eftersom jag pratade med min älskling igår så jag kunde inte koncentrera mig på programmet hahhha
Fy då har vi samma problem men har inte fått tag i min bm då hon är på semester.
Jag har själv hemorojder som blöder massor varje dag och jag kan inte göra nr 2 som jag vill utan får gå flera ggr per dag och få ut små harkluttar bara i små mängder
Gör jätte ont att gör nr 2 också och man säjer alltid aj och ställer sig av smärta.
har både Microlax och Lactulos hemma så kanske borde ta det jag med?
Hur länge ska man ta det?
Jag får ju hemska magkramper av att vara förstoppad
KNYZZEL:
Åh jösses vad jag tänker på dig/er idag
Vilken lycka för er idag.
Hoppas allt går/gått superbra. Många lyckoönskningar///Kram!!!