Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-03-09 07:41:32 följande:
    Men se det så att det bara va sjuka drömmar du drömt nu Det är så vanligt att man gör det som gravid.Har alltid haft mardrömmar som gravid och många sjukare och skrämmande mer än den andre.
    jo det ka man nog säja..det blir bara värre å värre med drömmarna....gu va jobbigt..
    sofie och laura skrev 2010-03-09 07:42:06 följande:
    Du kan vara lugn hjärtat!!Rammlade ute förra veckan på sidan och orolig som fan men bebis sparkade ännu mer efter fallet så det stillade min oro=)Har du med Mardrömmar med?? Jag drömmer oftast om zombi och skit och jag flyr så inne H!Svettig och rädd är man när man vaknar darrar ibland som ett asplöv! Men de försvinner väll ))) Fuskis ahhahahaNä jag älskar att se soluppgångar det e så fint, har blivit så harmonisk i denna graviditet.Underbart vart bor du??kram
    Oj, men gu va hemskt, då hade jg åkt in akut direkt...jag har en massa mardrömmar, den ena värre än den andre...å flera olika om dan..skitjobbigt...vaknar åxå med hjärtklappning, svettig mm
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-03-09 07:44:22 följande:
    Lilla söta du ... Om du är så orolig finns det mvc i närheten eller ngt??
    jag har ringt......dom ska ringa upp halv 9...
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-09 07:50:12 följande:
    Jo självklart får du panik över drömmarna och det är ju självklart när man drömmer sånt.Har själv drömt flera ggr om missfall, ungen föds som halv ufo, att jag blir mördad, att ungen föds alldeless förtidigt och inte överlever m.m.Skitläskigt att drömma sånt. Man mår ju inte bra iaf att drömma sånt.jag drömmer nog massa sånt för jag är rädd att min panikångest ska orsaka nått sånt
    Jo man får ju det...mår dåligt över detta...Å jag som har lite probs med panikångest med, kan ju INTE ta min medecin heller nu..har ringt å lämnat meddelande till en psykolog nu..drömmer ju med att barnet dör osv, men det e ju min rädsla som gör sig påmind....
    sofie och laura skrev 2010-03-09 07:56:57 följande:
    Hjärtklappning av rädsla det är ännu mer skrämmande!Pregga tänk så här barn i magen kan överleva en träff av blixten , ivissa fall klara av en krock (såg en dokumentär på discovery channel )Mitt fall var inte så hårt utan jag dämpade det med armbågen så jag oroar mig lite mer för den =) Näe skämt åt sidor!Vi oroar oss nu gumman och vi kommer oroa oss sen om allt möjligt!Våra bebisar är trygga i magen!Fan vad lätt det är att försöka lugna ner en annan men när man är själv i den situationen hjälper fy attans NADA pUSSSS
    Jotack jag vet, hehe när ngn nanna e orolig så känns det så ja naturligt att dte inte e ngn fara....jag vet att bebisar har överlevt krockar osv, min morsa ramlade under en flytt när jag va i 6te månaden å fick hörnet på en högtalare rakt in i sidan...å inget hände ju...ska man behöva ligga stand by i sängen typ....uch, jag skulle bara gå å snyta mig å dörrfan, svingade tillbax...med handtaget in i sidan...
    puss
    den kära leken skrev 2010-03-09 08:05:58 följande:
    Pregga! Inte oroa dig nu. HAr du äns ont i magen? Nä just det. Syns det nåt märke? Nä just det! Jag lovar, det krävs mycket mer för att det ska hända bäbisen något. Annars hade vi nog alla varit av med våra små vid det här laget. Jag ramlar på isen hela tiden. Det kommer gå bra nu gumman! Våga tro på det nu. Kram
    Nej jag har ju inte ont, men det kändes ju när handtaget slog in i sidan.....jag pratade med Mvc nu å hon frågade med efter blåmärken men än så länge nada...har du ramlat på isen?? herregud, då hade jag fått mig ett bryt...ngt som hela tiden hänger med nu e mitt förflutna, hjärnan vill inte släppa det riktigt...men jag vill ju så gärna tro på att det ska gå vägen...Men saken e denna gumman, jag har aldrig varit rädd för ngt....sånt man varit rädd för har jag vart med om, jag har fått rejält med stryk så jag vet att det gör ont, men det går över. mm mm men att inte ha ngn kontroll längre ..ja det skrämmer livet ur mig...
    Pratade med Mvc nu å fick en tid halv 11 för å lyssna på hjärtat för första gng....hihihi

Någon annan som gjort det?
    Kram
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-09 08:47:03 följande:
    Pregga: Vad underbart att du fått en tid. Hoppas så du kan knna dig lugn efter det. Jag kan verkligen förstå känslan av att helt plötsligt känna denna oro. Innan har allt löst sig och trots att det varit hundra gånger värre så har man inte brytt sig så mycket men nu helt plötsligt är det som om man inte har någon kontroll över sig själv. Alla känslor bara kommer. Jag har jobbat stenhårt med att inte låta oron ta över. Iom det vädret som varit, tö och sen minusgrader så är stora delar av vägen ner till stora vägen en isbana. Nu böjar det dock bli bättre men vissa kala partier där man är säker. Men på dennna isbana har jag halkat runt ett tag nu :) Ett par blåmärken på knän i handflator och på sidan har det blivit. Jag är inte så orolig. Har iaf inte satt mig på rumpan eller ramlat och slagit i magen så det är lugnt!
    jaa det känns så skönt...det e fruktansvärt att inte kunna få njuta av sin graviditet utan oro, men saken e ju den att förra året när vi väntade en liten så var allt så självklart, vi skulle ha barn å lyckan va fulländad..jag planerade fr dag 1 för Mf slog mig aldrig i tanken, det existerade inte. Å som ett slag i ansiktet så sitter jag på huk å ska tömma vattnet i badkaret för lillan....å känner ngt rinna ner för låret..det va blod...jag ringer helt hysterisk till mitt x som hämtar upp mig på 2 röda....kör som en dåre upp till sjukan..å dom svarade bara att det e mkt vanligt med blödning i tidig graviditet....jag ville ju tro på det men smärtan i sidan sa ngt annat...det gick 3 dagar, smärtan tilltog så kraftigt å jag blödde sjukt mkt..åkte in igen...å dom sa...-vi beklagar, men den lille e borta...jag skrek, jag grät....det var panikartat å jag låg med dropp å dom pratade om blodtransfusion då jag förlorade så mkt blod...vid undersökningen så rann det över hela gyn stolen å ner på golvet så dom fick kalla in sköterskor att moppa.....
    jag blev kallad i 2 veckor efter det varje dag, å kollade mitt hcg.....ensam, för mitt x drog ju 3 dagar efter med en mening som sitter kvar-jaa nu finns det ingen unge så varför ska jag stanna kvar?!
    en vecka senare så var fortfarande mitt hcg högt, å dom sa-vi får göra ett nytt vul , kanske vi missat ngt...den kanske var för liten, en expert kallades in, en av sveriget främsta...å mitt hopp...ja fattar ni, det steg igen-TÄNK om dom missat ngt....menåter igen  -vi beklagar, ditt barn e borta...du har nog blött ut allt nu...
    jag låg som en grönsak i månader, åt inget pratade inte...nada..tills min ljuvliga dotter kommer in å säjer-mamma snälla kan du inte börja äta igen , jag vill inte att du dör som mitt syskon gjorde....jag fick där ett psykbryt....
    därav bla min panikångest, å min ständiga oro...
    kanske lite lättare att förstå om man vet bakgrunden....vi har kämpat för denna lille i 2 års tid...å nu änteligenm, men min rädsla e lika stor som min glädje...snyft....å jag vill ju bara få njuta å veta att nu får jag min efterlängtade bebis....
    Tack alla för uppmuntran å stöd..puss på er
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-03-09 08:47:35 följande:
    Pregga!Gud vad skönt att du får komma och kolla till så den mår bra!!jag fick ju vänta jag som ville sett i går bara för ja hade ont i magen i helgen men ike!!!men men hoppas tiden går fort nu tills den 23
    Jaa det ska bli skönt, har inte kännt min lille sen i ons...ja jag längtar redan till den 26te....
    puchelina88 skrev 2010-03-09 08:54:10 följande:
    Någon som vet om man får filma när man är på ultraljudet???Min sambo ville ta med sig filmkameran den 23 tror ni att man får de???
    Jo jag tror det e helt ok å filma rul....va kul....
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-09 09:16:59 följande:
    Pregga: Du är stark som orkar berätta din historia. Själv orkar jag inte. Inte längre iaf. Det har varit så mycket, så många turer. Jag är bara glad att jag kommit ut på andra sidan om du förstår vad jag menar. Allt helvete som draddat en har ju ändå gjort en stark och ödmjuk. Jag är tacksam för så mycket i livet. Att jag får en chans att vara med om detta. Det är helt otroligt. Tusen kramar till dig!
    Tack så mkt...mja jag vill bara att folk ska förstå varför jag e så NOJJIG å orolig....jag vill med komma ut på andra sidan....jo jag tycker ju med att man blivit både mer ödmjuk, men åxå hårdnackad med erfarenheter ...osv.
    som vissa här inne kan tycka-preggas way or the higway...nu e det inte så, men jag vet att det kan uppfattas så...jag är åxå så tacksam för allt i livet, jag e verkeligen det. jag har min ljuvliga dotter å vi har båda hälsan....å nu en liten på väg...
    tusen kramar tillbax...måste fixa mig innnan hjärtljud...hihihi
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-03-09 10:53:26 följande:
    Ok guuuuud vad mysigt! Jag längtar ännu mera nu! Hihi.... Man får inte höra nå då va?Tänk Pregga håller på lyssnar på bebbe-hjärtat nu. Det är också myspys, det har jag inte fått gjort än.
    Heeej babe =)

Jag mår...tatatatattaaaaa TOPPEN=)
     jag vill inte hålla hemligt vad hjärtat slog på, men hon sa det lite flummigt å inga raka svar direkt, men sist på mitt vul så va det på 158.

Hjärtat slog så fint, hehe dom hörde bara mitt först så sa hon, vi ska fånga in liten bakom livmodern, så hon kupade handen över min mage å presade lite å VIPS så hörde man litens hjärta så fint direkt =)

jag kommer få min bebis tjejer {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}
    Hon sa att det där me dörrhandtaget va INGEN som helst fara...jag e så lycklig. Hon sa det med att dom undviker att lyssna före OBS v 20-25 pga det strålar lite på bebis.
    MEN att förr lyssnade dom redan i v 14 å då gjorde man det varje vecka. Så det va INGEN fara att lyssna i ngn min, men man ska absolut INTE HA EN HEMMA!!!!!
    å lyssna för mkt å länge. det ger en värme till fostret som dom inte vet hur det påverkar.
    Men en snabbis lyssnade vi...
    å jag e såå glad.
    Tack underbara tjejer, nu ska jag til väninnan en sväng men kikar in senare...

PUSS PÅ ER {#lang_emotions_flower}
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-09 13:13:31 följande:
    Ja jag hoppas inte du eller Pregga tog illa vid sig för att jag frågade. Är som sagt bara nyfiken på hur ni resonerar kring frågan. Det verkar vara något alla utom jag tänker mycket på. Så det är ju jag som är konstig då kanske.
    Hellu nu e jag inne =)
    För att svara på frågan om kön så jaa jag vill veta! från början så tyckte jag det skulle bli en överrsskning, å så var det med dottern. hade inte en aning, men nu VILL jag veta , jag e nyfiken såå jag trillar av pinn snart..haha

Å jag tror inte det handlar för ngn här inne om att glädjen inte slukke bli desamma oavsett vilket kön det är! Glädjen e ju lika stor oavsett.
    Sen är dte upp till var å en att man väljer å ta reda på det eller inte, varje individs beslut som inte finns ngn som helst anl att ifrågasätta.

såå nu till annat, jag var hemma hos min väninna kim en sväng, hon e så go asså....men jag kände mig totalt osocial, å så ville hon med hem en sväng å låna datan, vilket e heelt ok...men hon tog med sig sin hund. Å efter att jag lämnat bort min egen så vill jag inte ha ngn hund hemma hos mig, men jag ville inte såra henne heller...det e ju hennes bebis...suck...nu gick dom, å det va lite skönt (känner mig elak).....
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-09 14:58:11 följande:
    pregga: Tror jag lägger ner med att försöka förklara vad jag menar med det där med könet. Jag fick ett utbrott på vår hund igår. Låg på golvet och skulle göra nån slags gravidyoga, superskönt. Men när jag reste mig var jag täckt i hundhår. Skrek och gorma om att jag skulle slänga ner hundskrället i källaren tills hon hårat klart. Mannen kollade med stora ledsna ögon på mig. Men hon är ju en familjemedlem och jag älskar henne. Vi kan inte bara slänga ner henne i källaren. Haha nä det blir till att dammsuga lite oftare bara :)
    hahahah jisses...men jag förstår att du blev irriterad över håren, jag fick ju racha på väninnans hund som var här en liten stund....hua....

vad blev det för glass? hihi

Asså nu e do  KLARA hemma hos mig....jippiiiiii
    har ett nytt kök, har lyssnat på liten...e på toppenhumör =)
    bara dammsuga å skura så e allt klart, har dammat osv överallt..
    nu sätter jag på ugnen i ett par timmar, eller tja 1,5 iallafall...man skulle visst göra det innan användning =)
    å va fin dn e  me glashäll å allt, helt ny å inget snusk fr ngn annan...hihihi
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-09 15:08:21 följande:
    det blev en tiptop haha. Har väl aldrig i mitt liv ätit en tiptop innan. Haha. Men det var riktigt fint vill jag säga. Å nu får man snart åka hem med gött ska det bli.Vad roligt med ett nystädat hem och en ny fin spis!
    haha åå jag älskar ju tip top...vattnas genast i munnen här..hahahahaa
    ja det e skönt med nystädat hem, stinker ajax här nu, haha
    men e inte riktigt klar än...bränner av ugnen med, men det e så kul me nytt kök {#lang_emotions_smile}
    den kära leken skrev 2010-03-09 15:25:56 följande:
    Ja smoothie svänger jag ihop ibland på kvällarna. Supergott. Har hela frysen full av bär fortfarande. Plockade massor i somras. Jobbar hårt på att äta upp dem nu :)Visst börjar orken komma tillbaka!
    Håller med, orken kommer sakta men säkert tillbax...å jag e me sugen på smoothies...mums..
    SweetLilly skrev 2010-03-09 15:33:45 följande:
    Här blir det fiskgratäng med blomkål, min specialare
    ÅÅÅ va gött det lät asså....graaaawww, hahahaah
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10