Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malten skrev 2010-03-09 16:01:30 följande:
    Vad skönt Pregga att du fick in och höra på hjärtljuden. Men somsagt är det inget att oroa sig för att slå emot saker osv sålänge det inte är nåt extremt.  Nu ska jag ut och övningsköra. Körkortet måste vara klart innan bebisen tittar ut!
    hehe tack så mkt Malten, hihi  nu känns det såå mkt bättre...har tom städat ordentligt..vågade ta en rejäl ruch med moppen...hahahahah
    jaa körkort hade vart nice ju...hm, men hutlöst dyrt..tyvärr...så det e bara att glömma..
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-09 15:58:09 följande:
    Hej! jag behöver lite råd. Kopierar in tråden jag just gjorde:  Jag arbetar som timanställd på ett boende för ensamkommande flyktingbarn och är gravid i v17. Den ordinarie personalen vaccineras mot TBC, men som gravid kan man inte vaccineras. Nu har några fall av latent tbc konstaterats bland de boende (det kan då inte smitta). Jag behöver därför råd kring hur jag ska göra. Borde jag sluta arbeta där direkt eller kanske fortsätta sålänge ingen konstaterats ha tbc med symptom? (och därmed kan smitta). Jag arbetar ungefär ett dygn i veckan där och vi äter tillsammans med de boende. Toalett har vi en särskild för personal.  Hur ska jag göra? 
    jaa du känner la mig lite vid detta laget-SLUTA med en gng!!! haha
    borde inte kallat mig pregga utan fröken nojja. men seriöst, sluta..tbc e ju inte å leka med..
  • Bubbis10
    Belly skrev 2010-03-09 16:59:35 följande:
    Mysigt! Vilken vecka är du i?Jag blir fruktansvärt stressad över folks kommentarer... Typ "Det syns inte jättemycket på din mage" eller "Nu får väl ändå bebis växa till sig"... Jag är i vecka 17+0 idag och jag blir lite ledsen o som sagt stressad när jag får höra det hela tiden... Det är ju en liten bula som växer sakta, så den är på väg...Människorna kan inte hjälpa det, säkert naturligt att säga så, men det känns som om jag är kass för att jag inte "presterar" fram en mage liksom... Bahh, är kanske urlöjlig...
    Gumman då, din kropp är anpassad efter dig! Tycker folk ska behålla sina åsikter för sig själva, sen runt v 20-24 växer din bebis sin dubbla stl..å då kommer det hända grejer å då går det fort. var glad för att din kropp lyssnar på dig å inte alla andra, sålänge du mår bra så e ju allt toppen {#lang_emotions_flower}
  • Bubbis10
    Linfra skrev 2010-03-09 17:23:01 följande:
    är i vecka 19.tycker du ska vara stolt över att ha liten mage :) har alltid varit väldigt smal och aldrig gått upp i vikt och nu är jag nästan chockad över hur lätt jag verkar gå upp i vikt...vi är ju alla olika, huvudsaken är ju att bebisen mår bra :)
    I agree :)
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-09 17:30:31 följande:
    haha här är det tvärt om! alla i träffat hittills säger "oo vilken fin mage du har fått, nu SYNS det verkligen". Haha , ja man tackar och tar enot med blandade känslor, hehe
    haha jo det kan man nog säja..jag brukar få höra OJ, men jisses vilken månad e du i??? haha jag tycker såklart det e skitkul, men man blir ju större med andra barnet =)
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-09 17:39:55 följande:
    ja det är ju tyvärr väldigt dyrt, men som tur är betalar mina föräldrar det åt mig. mina syskon tog ju när de var 18 och även om jag är 24 nu tyckte de det var rättvist att jag också får mitt betalat. Sen övningskör jag ju mest med min man och har bara tagit en lektion än sålänge
    ååmen gu va bra asså....vilken tur du har =)
    Malten skrev 2010-03-09 17:43:30 följande:
    Haha jo misstänkte nog att du skulle säga det :) ska jobba imorn iaf, men ska ta upp det med chefen. tyvärr är jag ju bara timanställning så jag har väl inga rättigheter att få nån ersättning om jag inte jobbar. men självklart går ju hälsan före ekonomin...
    hahaah aa jo jag trode nätsan du visste vad mitt svar skulle bli...asg, nu e det dags för gryta  me ris :) mums..see i all later =)
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-03-09 20:21:55 följande:
    Ååååh vet ni? Bebisen har puttat och sparkat hårt, supermysigt och om inte jag har fel så hade nog bebisen hicka tidigare idag... hihi... gulligt men stackars liten...
    haha åå va sött gumman :) va skönt å få känna liten....e din hane hemma eller kan du prata på tel?
    hahahahhahhaaha
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-03-09 20:39:27 följande:
    Hahahaha jag har ingen hane hahahaha men ja han är hemma. Mitt batteri har iaf dött... jag ska sätta den på laddning snart. Jag ringer dig snart, ringer hem till dig ok?
    hahahah asså har du en hona då? asg....ska lägga in nya bilder nu :) min dotter tog dom nu ikv =) man blir ju hemmablind...hihihi
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-03-09 22:20:06 följande:
    Vad fin mage gumman! Jättefina bilder...
    hehe tack så mkt =) glad jag blir...hihihi
    SweetLilly skrev 2010-03-09 22:21:51 följande:
    söt kula
    hehe tack....börjar gå upp för en sj nu att man växer på sig..haha
    carohl skrev 2010-03-09 22:23:08 följande:
    hahahaha näää jag är verkligen ingen hona! Hahah vad förnedrande att kalla sin kille för hane... hahahahaNathalie har ju en hamster som är en hane, hahahaha!
    hahahahahah näe..hm kanske inte, men du har humor{#lang_emotions_wink}
    japp nattas hamsetr lennart e en hane....å svampe..nej nej stampe va det ju....hahahhhaha
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10