Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malten skrev 2010-03-09 16:01:30 följande:
    Vad skönt Pregga att du fick in och höra på hjärtljuden. Men somsagt är det inget att oroa sig för att slå emot saker osv sålänge det inte är nåt extremt.  Nu ska jag ut och övningsköra. Körkortet måste vara klart innan bebisen tittar ut!
    hehe tack så mkt Malten, hihi  nu känns det såå mkt bättre...har tom städat ordentligt..vågade ta en rejäl ruch med moppen...hahahahah
    jaa körkort hade vart nice ju...hm, men hutlöst dyrt..tyvärr...så det e bara att glömma..
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-09 15:58:09 följande:
    Hej! jag behöver lite råd. Kopierar in tråden jag just gjorde:  Jag arbetar som timanställd på ett boende för ensamkommande flyktingbarn och är gravid i v17. Den ordinarie personalen vaccineras mot TBC, men som gravid kan man inte vaccineras. Nu har några fall av latent tbc konstaterats bland de boende (det kan då inte smitta). Jag behöver därför råd kring hur jag ska göra. Borde jag sluta arbeta där direkt eller kanske fortsätta sålänge ingen konstaterats ha tbc med symptom? (och därmed kan smitta). Jag arbetar ungefär ett dygn i veckan där och vi äter tillsammans med de boende. Toalett har vi en särskild för personal.  Hur ska jag göra? 
    jaa du känner la mig lite vid detta laget-SLUTA med en gng!!! haha
    borde inte kallat mig pregga utan fröken nojja. men seriöst, sluta..tbc e ju inte å leka med..
  • Bubbis10
    Belly skrev 2010-03-09 16:59:35 följande: