• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-11 21:19:57 följande:
    men fy va jobbigt...hm, jag hade ju ett rent helsike när jag väntade lillan...jag SKREK rakt ut, å det spelade inte ngn roll vart jag var någonstans, för rätt va det var så högg det till i underlivet så sjukt, asså smärtan var olidlig. å man kunde aldrig känna när det va på väg-det bara högg till å rent instinktivt så skrek man till, folk trodde ju jag skulle föda varje gng...jag grät asså...å jag har sjukt hög smärtgräns.Det högg till som en kniv i underlivet å strålade rakt upp....hua
    ja det hugger ju som en kniv som du säger, sen strålar det ner i hela benet, sen får ju jag kramp/nervryck av smärta pga av sjukdomen då då kan man ju rycka till en extra gång, och då är det inte skönt. .
    Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-11 21:22:28 följande:
    ja det hugger ju som en kniv som du säger, sen strålar det ner i hela benet, sen får ju jag kramp/nervryck av smärta pga av sjukdomen då då kan man ju rycka till en extra gång, och då är det inte skönt. .
    uch stackare.....lider med dig. har du fått ngt bälte fr mvc?
    Kraam
  • t0va
    tetta skrev 2010-04-11 21:08:41 följande:
    Jag har gått upp 1 kg och är v. 22. Undrar om det är normalt? Har ju lite att ta av så att säga. Fogarna känner jag inte av längre fast man ska ju aldrig säga aldrig. Humöret är värre. Jag får panik på mig själv när inte det går som jag tänkt mig.
    jag har gått upp 2kg och är i v. 21, så det är normalt. Endel ökar inte alls förrens i slutet, andra ökar mer i början och har man lagt om kosten och motion så man kan tom. gå ner utan att det är onormalt.

Jag har lite extra att ta av så nu när jag börjar äta igen så är det inget onormalt. Men jag har slutat med godis och dricka och sånt. Åt jättedåligt i början och svimmade pga. det men nu verkar det fungera med maten så jag slutade gå ner i alla fall :)
  • tetta
    Pregga skrev 2010-04-11 21:11:28 följande:
    Oj, det va inte mkt....men får jag fråga,e du lite överviktig? för då går man inte alltid upp så....
    Jag är lite överviktig. Väger nu 86kg så jag får inte gå upp så mycket. Jag som är inne i ätperioden av allt sött och gott. Så det är jobbigt.
  • Mandy86

Jag är v.24 och har gått upp 11 kg

• mammailund85

Jag är i v21 och har väl gått upp runt 5kg. Är sugen på godsaker konstant nu och har svårt att stå emot, måste nog börja lägga lite band på mig. 

Jag har också endel problem med foglossning, men inte alls så illa som många av er härinne. Men nu har jag fått ont i höften med sen i fredags. Ibland när jag suttit ett tag och går upp kan jag knappt stödja på den sidan. Nån som har liknande? 
  • Bubbis10
    t0va skrev 2010-04-11 21:25:16 följande:
    jag har gått upp 2kg och är i v. 21, så det är normalt. Endel ökar inte alls förrens i slutet, andra ökar mer i början och har man lagt om kosten och motion så man kan tom. gå ner utan att det är onormalt. Jag har lite extra att ta av så nu när jag börjar äta igen så är det inget onormalt. Men jag har slutat med godis och dricka och sånt. Åt jättedåligt i början och svimmade pga. det men nu verkar det fungera med maten så jag slutade gå ner i alla fall :)
    T0va vad som e normalt å inte vad det gäller att gå upp i vikt kanska man inte ska avgöra så rakt upp å ner. Vissa går ner pga kräkningar, men mest NOMALT är att man går upp i vikt, då både bebis,fostervatten,moderkaka mm väger ca 12 kg bara det. OM man inte e lite överviktig, då kan kroppen ta ifrån fettreserven man redan har å då kanske man inte lägger på sig så mkt.
    tetta skrev 2010-04-11 21:26:53 följande:
    Jag är lite överviktig. Väger nu 86kg så jag får inte gå upp så mycket. Jag som är inne i ätperioden av allt sött och gott. Så det är jobbigt.
    Ok, men då e det inte så konstigt att du inte går upp så mkt, har man lite hull så behöver inte kroppen samla på sig lika mkt reserver, för dom som INTE fått barn tidigare kan jag ju tala om att när man ammar så rasar man i vikt å det fort.
    förstår att det e jobbigt då man mest av allt vill äta, men jag tycker du ska lyssna på DIN kropp, å äta sålänge du inte blir sjuk av det.
    Mandy86 skrev 2010-04-11 21:34:05 följande:
    Jag är v.24 och har gått upp 11 kg
    jag e med uppe i 11 kg :)
    Malten skrev 2010-04-11 21:35:52 följande:
    Jag är i v21 och har väl gått upp runt 5kg. Är sugen på godsaker konstant nu och har svårt att stå emot, måste nog börja lägga lite band på mig.  Jag har också endel problem med foglossning, men inte alls så illa som många av er härinne. Men nu har jag fått ont i höften med sen i fredags. Ibland när jag suttit ett tag och går upp kan jag knappt stödja på den sidan. Nån som har liknande? 
    Stackare, sj har jag tack å lov klarat mig fr foglossning denna gng....*pustar ut*
    eller iallafall så det inte stör...
  • Ns mamma

God kväll tjejer!
    Vilken skön helg man haft med soool och grillning :)
    Idag gick jag in i v.25, nu känns det som att det börjar röra på sig..haha..
    Har börjat göra i ordning lillemans rum och packade upp några kartonger kläder som min stora prins hade och gud säger jag bara, blir inte att jag köper ett endaste till plagg i 50/56 då allt såg oanvänt ut..

• Belly
    elinnnnn skrev 2010-04-10 09:35:46 följande:
    undrans just om det hjälper... jag har visserligen aldrig smörjt in u-livet, jag har spruckit vid alla mina 3 förlossningar. kanske skulle jag prova att smörja denna gången? inte för att det känns när man spricker men ibland kan dem sy lite konstigt så :S
    Kan vara värt att prova kanske...
    BF: 2010-08-27
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10