Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malinski79 skrev 2010-09-07 03:17:57 följande:
    Hahahaha..ja vad säger man, sitter fortfarande här å klockar värkar som bara kommer med 10min mellanrum Det blir mer å mer intensiva,men vad hjälper det...Har precis duschat i 30 min.....så ni hittar nog mig här imorrn oxå

Men jag är sååååå trött nu,har ju knappt sovit nåt sen 7 imorse..
    Men gumman då...aså jag känner igen din uppgivenhet så väl å hoppas att det drar fart rejält snart, för nu väntar vi alla på din bebis...kramar om..
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-09-07 16:57:38 följande:
    Droppa för säkerhetsskull mjölk i hans näsa också så får han skydd den vägen också men det är ju inte 100 % skydd ändå men jag fick det rådet när vi var sjuka så pröva det blir ju inte sämre iaf.
    Ok, tack för tipset..nu sitter jag md me hosta å huvudvärk å ömmande hals...helsike!!! prtade med en Bm dock som sa att dom e bra skyddade när man ammar å att hon aldrig hört  en så liten bli sjuk så innan.
    Malinski, jag hoppas du ligger inne nu å att det e därför det e så tyst på tråden, håller tummarna :)
    Nu blir det sängen..mår pyton..kramar till er underbara
  • Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-09-08 09:55:36 följande:

Någon mer som har en bebis som inte vill sova? Igår var vi vakna från 8 - 23 och jag lyckades bara få henne att sova i tre timmar..stackaren helt svullen runt ögonen så trött hon var...samma varje dag, hon sprattlar och är orolig hela tiden, vill ha jättemycket närhet (såklart)

Börjar bara oroa mig att hon mår dåligt av att inte kunna sova, så om någon har erfarenhet så skriv, vi har verkligen provat allt vi kan

Hon verkar nästan hyperaktiv ibland med armar och ben och får inte ens ro när hon ska äta ibland

Hihi du kanske bara har en mkt nyfiken bebis som inte vill missa ngt, haha ....sen kan det vara så att hon har magknip då kan dom sprattla lite så, rapar hon som hon ska?
  • Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-09-08 11:38:59 följande:
    ja hon rapar. men som du skriver, hon kan ju ha lite ont i magen..ska prova lämna henne själv en stund och se om hon somnar..brukar ju sitta med eller hos henne hela dagarna annars för att hon inte ska sakna mig :)
    Ok, hahaah aså min prins sitter som ett plåster på mig åxå, han e redan jätte mammig :) men det e klart jag bär ju på honom hela tiden även när han somnat vid tutten *asg* men han luktar ju så gött å det e så mys. han har åxå blivit mer vaken så att säja, längre perioder än i början. han e klarvaken ibland i 2-3 timmar. men som du säjer, man vill ju inte att de små ska sakna en..hahahaha
  • Bubbis10

Måste logga av-ska till bvc å väga lilleman kl 1 så det får bli duchen innan :)

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-08 13:44:48 följande:
    vi ska också till bvc idag...ogillar det. lillan blir så störd av avklädning o påklädning och jag ogillar att amma offentligt särskilt då det tar ca en timme................
    Jag gillar inte heller å böka med lilleman med av å påklädning å jag fick ju amma direkt efter men dock så stör det mig inte att amma offentligt, jag tar en snuttefilt över axeln bara. jag ammar rätt ofta, mja varannan timme på fm å sen så sover han en lite längre stund sen e det dags för varannan timme igen å han ammar ganska så länge, eller ja han snuttar ju mkt med.
    Min prins går upp mkt bra i vikt å väger nu 4050 g, hihi 330 g på 5 dagar vilket var superbra :)
    han var 49 cm när han föddes å nu 54 cm..han växer så det knakar :)
  • Bubbis10

malinski e ovanligt tyst...hihihi hoppas nu aså..skla kika in på Fb snabbt å se om hon e där..hoppas INTE! haha

• Bubbis10
    Ingen malisnki på Fb heller...hihi NU flickor så tror jag bestämt det e en trådbebis på G!

Malinski-PREESSSSAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Bubbis10
    Fick samtal å sms fr carohl nu å

MALINSKI-skåååla ta mig fasiken aså, haha blir helt rörd här nu, grinar..haha samtidigt som man ler stort.
    änteligen har din älskade Moa kommit till världen, SKÅÅÅÅÅL till dig gumman, å en egen skål till din bebis Hjärta

SkålSkålSkål Grattis gumman..jisses..blir helt till mig, som vi väntat på din lille ju..hihi kraaamar i massor
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-09-08 17:33:00 följande:
    Malinski: SKÅÅÅÅL!!!! Och stort grattis till lilla Moa.

Här är det upp och ner just nu. Tyra har varit hos sin farmor i 2 dagar och kom hem idag. Var såå söt med lillebror och kramade och pussade massor. Tog en promenad till dagis och planerade för dagisinskolningen på nya avdelningen och hon lekte lite med kompisarna på gården en stund. Gick sakta hem och hon lekte i skogen och hade det bra. Tittade på lite film när vi kom hem. Men helt plötsligt när jag sitter och har ammat Leo så kommer hon fram och piskar honom med snuttistrasan flera gånger över ryggen och huvudet!!! Jag blev alldeles chockad, han knappt skydda honom med armen. Maken fick tag på lilltjejen och drog iväg henne. Sen grät både hon och jag. Jag blev såå besviken på henne...nog för att hon bara är 3,5 år gammal, men jag trodde nog ändå att de lite hårdhänta tag jag sett tidigare mer varit att hon inte vetat hur hårt man kan och får ta i honom. Nu var det verkligen regelrätt att slå honom. Usch.....har gråtit massor. Är det så här det ska vara nu??

Nejhej, nu måste det ammas igen....
    Aså jag finmner inte ord...det är absolut inte ol, spelar faktiskt ingen roll att hon bara e 3,5 år. det e svartsjukan som talar å skulle jag vara dig så skulle jag hela tiden vara på min vakt framöver, det låter hårt men när jag var nyfödd så var min syster ca 3 år äldre än mig å hon drog av mitt lille bebis hår..nöp mig i ansiktet så jag hade blåmärken mm så min mamma fick till slut ha larm runt min spjälsäng. nu säjer jag inte att det behöver bli så hos er, men var vaksam. det hon gjorde är helt åt helsike å jag hade blivit rasande och ledsen såklart.
    jag anser personligen att måna underminirar ett barn på 3 år, dom e mkt mer medvetna än vad man tror.
    Förstår att du blev både chockad å ledsen..stackare, å stackars liten bebis...uch...kramar
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10