Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Kikar in en snabbis med att blödande mammahjärta...min lilleman e sjukRynkar på näsan åkt på samma förskylning som mig å storasyster, han har feber å genomsnorig å hostar lite...stackars liten, bli sjuk så liten som han e...uch,. mår pyton..

har perssonlund fått sin lille? åå Grattis gumman å SKÅÅÅLSkålSkål

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-13 14:02:49 följande:
    va?! vad konstigt! det måste ju ha blivit något fel?
    vi betalade heller inget för PKU testet.....
    Pregga skrev 2010-09-13 13:06:16 följande:
    Kikar in en snabbis med att blödande mammahjärta...min lilleman e sjukRynkar på näsan åkt på samma förskylning som mig å storasyster, han har feber å genomsnorig å hostar lite...stackars liten, bli sjuk så liten som han e...uch,. mår pyton..

har perssonlund fått sin lille? åå Grattis gumman å SKÅÅÅLSkålSkål
    naw stackars lille dominic!!! hoppas han kryar på sig snabbt, hur går det med mjölkstockningen??
    jo det e synd om honom, han andas så krassligt nu så jag håller koll hela tiden, uch aså....så liten å redan sjuk :(
    jotack den e mkt bättre nu..
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-09-13 20:15:09 följande:

Pregga: Stackars Discoprinsen Inget man önskar såååå små barn, ska bli spännande att se hur länge Moa klarar sig från Ellas förskolebaciller....Men när magsjukan kommer att komma dit (vilket säkert inte dröjer alltför länge) så kommer jag hålla Ella hemma iaf, det är en sak som är säkert!!! Har du testat att droppa lite bröstmjölk i näsan för att underlätta nästäppan???

har inte heller sett ngt inlägg fr perssonlund häör inne att hon fått en son, men på Fb :)
    näe aså jag mår pyton över att min lille discoprins mår så dåligt....uch aså..man skulle ju ta det sj å än mer bara han slapp...först blev dottern sjuk, sen jag å sen lilleman..skit aså, jag hoppades på att han skulle klara sig. jag har droppat både bröstmjölk å koksalt i näsan på honom å det e enda gng han blir ledsen...Rynkar på näsan
  • Bubbis10

hihi jag har en baby björn bärsele å jag älskar den, haha hade en sådan till dottern åxå :)

• Bubbis10

Nu e kl mitt i natten, lugnet har sänkt sig över mitt hem efter en fartfylld dag med handlande,tvättande å ammandes..hihi lilleman har ingen feber längre så det e jag överlycklig för, dock så hostar han fortfarande å e lite tät. stackars mitt lilla Hjärta storasyster fick jättedåligt samvete som smittat oss båda, men det e ju såklart inte hennes fel. Lilla gumman...vilken lycka aså, jag e mamma till världens goaste ungar..välsignad e jag :)
    funderar starkt på sängen här nu, men det spänner så sjukt i tuttarna så det blir nog att pumpa lite innan....ajaj....
    lilleman e en riktig mammegris, haha jag tycker det e så mys aså.
    imon eftermidda så blir det bvc å väga honom igen men han e bra mkt rundare nu så han lär ju lagt på sig..

uch aså va näsan rinner, hoppas det ger med sig snart å jag som aldrig brukar bli sjuk annars. antara tt imunförsvaret e nedsatt efter förlossningen. Tänk, den 19de så e min prins en månad, helt sjukt va fort det gått...känns ju som om man kom hem med han igår:)

Nallepuhmamma-jag tror inte du behöver vänta så länge till nu, hon kommer närsom:)
    Elinnn- vet inte varför det kliar men det låter ju troligt att det e för att huden spänner..jag får apont emellanåt typ som om dom blir hård å sen sprutar der en massa...
    näe pumpa som sagt..haha å sängen :) natti natt tjejer.....lite synd att jag inte hinner vara så aktiv här inne men jag e ju ensam med båda barnen så när lilleman sover så passar jag på att ducha,diska mm.
    sen vill ju dottern åxå ha lite tid...men jag försöker kika in emellanåt.
    kram på er underbara{#emotions_dlg.flower}

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-15 07:53:27 följande:
    Pregga skrev 2010-09-15 00:10:15 följande:
    Nu e kl mitt i natten, lugnet har sänkt sig över mitt hem efter en fartfylld dag med handlande,tvättande å ammandes..hihi lilleman har ingen feber längre så det e jag överlycklig för, dock så hostar han fortfarande å e lite tät. stackars mitt lilla Hjärta storasyster fick jättedåligt samvete som smittat oss båda, men det e ju såklart inte hennes fel. Lilla gumman...vilken lycka aså, jag e mamma till världens goaste ungar..välsignad e jag :)
    funderar starkt på sängen här nu, men det spänner så sjukt i tuttarna så det blir nog att pumpa lite innan....ajaj....
    lilleman e en riktig mammegris, haha jag tycker det e så mys aså.
    imon eftermidda så blir det bvc å väga honom igen men han e bra mkt rundare nu så han lär ju lagt på sig..

uch aså va näsan rinner, hoppas det ger med sig snart å jag som aldrig brukar bli sjuk annars. antara tt imunförsvaret e nedsatt efter förlossningen. Tänk, den 19de så e min prins en månad, helt sjukt va fort det gått...känns ju som om man kom hem med han igår:)

Nallepuhmamma-jag tror inte du behöver vänta så länge till nu, hon kommer närsom:)
    Elinnn- vet inte varför det kliar men det låter ju troligt att det e för att huden spänner..jag får apont emellanåt typ som om dom blir hård å sen sprutar der en massa...
    näe pumpa som sagt..haha å sängen :) natti natt tjejer.....lite synd att jag inte hinner vara så aktiv här inne men jag e ju ensam med båda barnen så när lilleman sover så passar jag på att ducha,diska mm.
    sen vill ju dottern åxå ha lite tid...men jag försöker kika in emellanåt.
    kram på er underbara{#emotions_dlg.flower}
    men åh hoppas han blir frisk snart. lycka till hos BVC jag ska dit på fredag. förra gången jag var där hade hon gått upp 2 hg på en vecka och växt 1½ cm på längden på 2 veckor :D det är så spännande och roligt att se att dem faktiskt växer . jag köpte pyjamasar och overall igår och 56 såg så otroligt stora ut, men dem passar precis! jag skulle köpt storlek 62. herregud, mina andra barn kunde ha storlek 50 hur länge som helst haha. fast visserligen vägde dem ungefär 1 kg mindre vid födsel än denna lilla guldklimp =)

kramar tillbaks
    Hej gumman :) e du vaken? hihi aså min lille prins var vaken natten tills idag efter att jag loggade ut tills 7 imorse, behöver jag säja att jag var svintrött...men upptäckte en sak-han har sugbehov därav amning i timmar, haha såå han tog nappen idag :) kanske besparar mina boobs lite nu då:) lilleman har gått upp riktigt bra, haha han väger nu 4300 g, å för en v sedan så vägde han 4050 så han hullar på sig å börjar få riktiga babylår ...åh som jag älskar mina 2 underbara ungarHjärta va lyckligt lotad jag e ..hihi visst e det spännande å se hur dom växer på, haha han kan inte ens ha stl 50 längre så vissa kläder förblir oanvända. Tack för omtanken, det e inte kul å se sin lille helt snörvlig aså...uch, det gör ont i mammahjärtat....kraam
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-09-15 11:53:12 följande:
    Tack så jättemycket!

Melwin

Åhh vilken liten sötnos, hihi så ljus han e gumman :)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-09-15 13:58:44 följande:

mammas stora kille!
    5090 och 56 lång
    Gu så söt, hihi jaa han e stor :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-16 11:11:06 följande:
    ja jag var faktiskt vaken då du skrev detta haha, usch vilken natt vi haft. lillan var vaken igår kväll och bara gnällde, ville inte bli buren, ville inte äta, ville allt och ingenting på samma gång... jag pallade inte så jag gav henne ersättning, 60ml drack hon bara sen slocknade hon. och nu imorse har hon ätit hela morgonen och sen bajsade hon haha sen ville hon absolut inte ha nappen utan bara skrek när hon fick den, tutte ville hon ha men bara att sutta på så jag fick snällt ligga där tills hon somnat ordentligt. tur minsann att hon inte vaknade när jag smög iväg för då hade jag ju inte fått nån frukost ;)
    vad skönt han går upp så bra fastän han varit förkyld och allt... jag ska till bvc imorrn, spännande :)
    kramis
    Mandy86 skrev 2010-09-16 09:21:45 följande:

Josefine sover i mamma och pappas säng. Vår skatt!
    haha ok, men fy det där lät inget vidare..jag e så lycklig för min lilleman sov typ hela natten tills idag :) han matades 1 gng sen sov han hela natten. Men gumman 60 ml låter väldigt lite? kanske hon inte e mätt å gnäller för det? Min lile ville ju åxå sutta på tutten men nu har jag sår som gör vansinnigt ont å kan inte använda amningsnappen då den ger mjölkstockning, eller ja den KAN ge det. å nej tack det räcker med en gng. men han tog nappen å efter det så får mina boobs en chans att läka å han e så nöjd :)
    Min dotter vägrede ju napp så tanken slog mig först inte ens. JO det e så gött att han går upp i vikt å att förskylningen inte påverkat hans aptit, åh det e så kul å gå till bvc :) berätta gärna hur det gått? min lilleman väger nu 4300 g :) så han går upp perfekt:)
    kramar
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-09-16 17:13:51 följande:
    Härliga bebisbilder!!!

Hörrni tjejer, hur har ni det med avslaget? Inte roligaste frågan kanske, men jag måste rådgöra med er. Är nu 2 veckor sedan Leo föddes och jag tyckte redan efter ca 3-4 dagar att blödningen började lugna sig lite. Har emellanåt bara haft gula flytningar och då jag haft problem med svamp så har jag emellanåt bara haft ett trosskydd istället för binda. Men nu blöder jag för fullt igen. Tog en kort promenad här om dagen och bara en kort stund senare var det som att öppna dammarna för fullt. Blödningen tog fart igen och jag fick rusa in på toa för att hinna rädda byxorna. Samma sak idag, men då hade jag binda i och när vi var på väg till BVC började det rinna kände jag, och sen bara forsade det så jag fick gå på toa 2 ggr under tiden vi var på BVC för att bindan skulle bli överfull. Fick lov att svänga förbi hemma och byta innan vi skulle till affären och handla. Sen har det inte kommit något alls knappt.....
    Pratade med BVC-ssk om svampen och frågade om jag kunde använda Dactakortsalvan fast jag hade avslag och då frågade hon kring hur mycket avslag det var. När jag beskrev det så såg hon fundersam ut och sade att om jag fortfarande blödde till veckan som kommer så skulle jag ringa BB och rådfråga dem. Hon menade att det kunde sitta någon bit av moderkakan kvar och att jag kanske behövde skrapas.....
    Samtidigt undrar jag om det verkligen är konstigt att man fortfarande får rejäla blödningar 2 veckor efter förlossningen, är ju inte sååå länge sedan jag födde. Hur har det varit för er?? Jag minns inte alls hur det var förra gången, mer än att jag först efter 5-6 veckor kunde vara helt utan skydd....
    Lilla stumpan, det e gfullt normalt. jag åkte ju in pga livmoderinfektionen å ställde samma fråga till dom som du nu, dom kollade med ul,vul efter ngn bit som kanske stannat kvar men icke. jag har åxå haft exakt likadant..blödde jättemkt..lugnade ner sig, tog fart igen å var klar rött å fortsatte...nu nästan ingenting utan bara lite rosa å han e snart 1 månad. men dom sa att det e fullt normalt att blöda mellan 6-8 veckor efteråt å det kan komma som med dig i intervaller utan att det e ngt konstigt. sålänge du inte har påtagligt ont eller feber så ska det inte vara ngn fara alls....kramar
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10