• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-04-13 12:41:24 följande:
    För mig handlar det mycket om att jag och min man får tillfälle att förbereda oss tillsammans. Att bli ett team och läsa på lite om olika metoder så att vi kan prova lite olika när vi väl är där på förlossningen. Och så känns det bar att få göra det tillsammans, komma ännu närmare varandra.
    jag tycker det låter som en underbar ide. ville bara skriva det
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • Ns mamma
    den kära leken skrev 2010-04-13 12:41:24 följande:
    För mig handlar det mycket om att jag och min man får tillfälle att förbereda oss tillsammans. Att bli ett team och läsa på lite om olika metoder så att vi kan prova lite olika när vi väl är där på förlossningen. Och så känns det bar att få göra det tillsammans, komma ännu närmare varandra.
    Ja, det är ju bra att förbereda sig och vara ett team..
    Sambon skötte sig perfekt när vi var på förlossningen, verkligen precis så som jag ville ha det och kom med dricka etc precis när jag behövde det utan att jag sagt till honom. Ja, han var verkligen en pärla då, hoppas vi är lika samspelta den här gången. Fast nu borde det väl om möjligt gå ännu smidigare då vi båda vet vad som väntar..hihi..
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-13 12:56:30 följande:
    God dag allihopa,Ser att ni pratar förlossning..usch, jag vill inte ens tänka på min. Har så låg smärttröskel och fy f-n vad ont det gjorde för mig att föda sonen..Fick epidural, men tyckte att värkarbetet avstannade och att det drog ut på tiden så den här gången vill jag försöka klara mig enbart med lustgas..Hur det nu kommer gå när man väl ligger där :)
    godmiddag =)
    jo ungen sitter inte på utsidan å den som tror ngt annat anar inte.
    jag kommer inte heller ta epidural denna gng, hua...hjälpte nada...men det berodde nog mkt på min skolios tror jag.
    vad jag inte förstår är varför folk tar en förlossning som om det vore att man e hård i magen typ...det går ju inte ens å föreställa sig smärtan, å jag e inte negativ utan realist!
  • Bubbis10
    t0va skrev 2010-04-13 12:49:26 följande:
    och om man andas rätt och med magen så kan man inte spänna sig i resten av kroppen, det är en fysisk omöjlighet. Därför som andning är så viktigt vid avslappning, tror det kan hjälpa mycket vid en förlossning också. Har inte funderat så mycket på det själv, men vi ska gå föräldrakursen och läsa på massa själva, men det får bli lite senare. Vet inte om det kan bli ks får väl mer svar kring v. 32 om bebis inte ploppat ut då.
    föresten ska inte du ha KS?
  • elinnnnn

ns mamma: som jag sa, jag fick också ryggbedövning vid första och det gjorde att värkarbetet stannade av och fastän jag fick värkstimulerande dropp drog det ut på tiden. just därför struntade jag i det vid andra och tredje förlossningen och kommer även göra det denna gången.

pregga: ang navelsträngen så har jag faktiskt ingen aning, men jag tror det är högst ovanligt att den skulle lägga sig så hårt runt medans bebisen fortfarande är i magen...

tOva: ja precis. om man KAN koncentrera sig på andningen och inte på smärtan så hjälper det något enormt. det är iallafall min egna erfarenhet. dock inte sagt att man inte ska utnyttja bedövning om man har ont. alla är ju olika

• Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-04-13 12:56:44 följande:
    Hejsan!!Faan vad jag sover dåligt funderar på att köpa en sådär gravidkudde har dom sånna hemma lr måste man beställa???tänkte åka in till linköping till babyproffsen och kolla får se om sambon orkar senare i dag för jag måst eha en sån ja är helt dödad i dag skit trött jag som vill sova på magen och det kanske går med en sådär!!!
    jag älskar min redan :) rek dig att köpa den...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-13 13:08:28 följande:
    ns mamma: som jag sa, jag fick också ryggbedövning vid första och det gjorde att värkarbetet stannade av och fastän jag fick värkstimulerande dropp drog det ut på tiden. just därför struntade jag i det vid andra och tredje förlossningen och kommer även göra det denna gången. pregga: ang navelsträngen så har jag faktiskt ingen aning, men jag tror det är högst ovanligt att den skulle lägga sig så hårt runt medans bebisen fortfarande är i magen...tOva: ja precis. om man KAN koncentrera sig på andningen och inte på smärtan så hjälper det något enormt. det är iallafall min egna erfarenhet. dock inte sagt att man inte ska utnyttja bedövning om man har ont. alla är ju olika
    Ok, mja det kanske det är, hoppas det stämmer. kanske var det vid själva förlossningen det kan hända, en då finns ju hjälp på plats att få....
  • elinnnnn

pregga: fast det är ju det som är olika för alla :) för mig är inte själva födandet det jobbiga. Känns bara mysko när typ huvet är på väg ut... men värst tycker jag är öppningsskedet. men det funkar bra att duscha då, bra smärtlindring :) för mig iallafall.

intressant diskussion idag allihopa! nu kom min make hem så jag ska värma maten så vi kan äta...ses sen

• den kära leken

Vad skönt och bra det låter! Jag hoppas det blir så för oss också!

Ns mamma skrev 2010-04-13 13:02:52 följande:
    Ja, det är ju bra att förbereda sig och vara ett team.. Sambon skötte sig perfekt när vi var på förlossningen, verkligen precis så som jag ville ha det och kom med dricka etc precis när jag behövde det utan att jag sagt till honom. Ja, han var verkligen en pärla då, hoppas vi är lika samspelta den här gången. Fast nu borde det väl om möjligt gå ännu smidigare då vi båda vet vad som väntar..hihi..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10