• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • puchelina88

Hmm jag har inte funderat på förlossningen en vill inte fundera;)
    är någ lite små nervös är ju mitt 1a barn ju!!!
    vet inte om ja ska ha något bedövningsform lr ej??

PREGGA okej låter bra att den är bra;)
    ska tjata på sambon sen se om vi kan åka och handla en sån;)
    men den kostar 300 typ lr?

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-13 13:12:00 följande:
    pregga: fast det är ju det som är olika för alla :) för mig är inte själva födandet det jobbiga. Känns bara mysko när typ huvet är på väg ut... men värst tycker jag är öppningsskedet. men det funkar bra att duscha då, bra smärtlindring :) för mig iallafall. intressant diskussion idag allihopa! nu kom min make hem så jag ska värma maten så vi kan äta...ses sen
    jo men där håller jag med dig, själva värkarbetet var HEMSKT, men sen när krystvärkarna kom så va det först då jag kunde koppla av, å kände att nu e det snart över....tyckte det va skönt när krystvärkarna kom..
  • t0va
    elinnnnn skrev 2010-04-13 13:08:28 följande:
     tOva: ja precis. om man KAN koncentrera sig på andningen och inte på smärtan så hjälper det något enormt. det är iallafall min egna erfarenhet. dock inte sagt att man inte ska utnyttja bedövning om man har ont. alla är ju olika
    Nej verkligen inte, jag kommer troligen använda allt jag bara kan få i lindring, sen ska jag läsa på och se vad det innebär osv. så bara andas tror jag inte alls är rätt för mig även om jag är van att andas genom smärta. Drar mina leder ur led lite då och då, enda sättet att få tillbaka dem är att slappna av och då är det bara att försöka andas även om det svartnar för ögonen och smärtan är olidlig, så allt jag kan få för att lindra känns nu i alla fall som lösningar.

Tror mer att andas är ett kompliment, om man kan få lindring eller tex. i början av förloppet innan man kommer in till förlossning, att försöka att inte stressa upp sig mer än nödvändigt, sen är alla olika och även om man gått igenom 10 förlossningar så är den 11 annorlunda, bebis kanske kommer tidigt, man kanske inte sovit allt på länge, ätit dåligt osv.

Så jag tror man får anpassa sig från gång till gång och inte göra som alla andra bara för att det funkat för vännen X eller så. Öppen för förslag och inte bestämma innan att det ska ske på ett speciellt sätt tror jag underlättar.

Själv vet jag inte om det blir ks eller inte, läkaren tyckte inte det men är jag jättedålig i sjukdomen redan runt v.32 så kommer jag tjata. De verkar inte förstå hur dålig jag kan bli och även om kroppen gör det mesta arbetet själv så är jag helt slut i kroppen redan innan så blir det knappast något bra av det hela, men vi får avvakta och se.
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-13 13:14:14 följande:
    Nu åker jag till MVC, återkommer med måtten
    Spännande ju :)
    puchelina88 skrev 2010-04-13 13:14:37 följande:
    Hmm jag har inte funderat på förlossningen en vill inte fundera;)är någ lite små nervös är ju mitt 1a barn ju!!!vet inte om ja ska ha något bedövningsform lr ej??PREGGA okej låter bra att den är bra;)ska tjata på sambon sen se om vi kan åka och handla en sån;)men den kostar 300 typ lr?
    jo asså det bästa köp jag gjort, jag kommer tom ha kvar den  efteråt, haha jo den kostar fr 300 kr å uppåt beroende på märke. Min ligger på 300 å e superbra:)
  • Bubbis10
    Hmm jag har inte funderat på förlossningen en vill inte fundera;)är någ lite små nervös är ju mitt 1a barn ju!!!vet inte om ja ska ha något bedövningsform lr ej??PREGGA okej låter bra att den är bra;)ska tjata på sambon sen se om vi kan åka och handla en sån;)men den kostar 300 typ lr?
    Jag förstår att du är nervös, det tillhör gumman, men när dom lägger din lille på bröstet så e det redan glömt. Jag tycker att du ska ta ngn form v bedövning, en väninna till mig sa innan hon skulle föda, jag ska inte ha ngt....sen skrek hon-.ge mig allt ni har! hahahahahah
  • den kära leken

Ha det så roligt! Hihi

SweetLilly skrev 2010-04-13 13:14:14 följande:
    Nu åker jag till MVC, återkommer med måtten
  • Bubbis10
    Ps, även om du tar bedövning så kommer det kännas ändå...
  • den kära leken

Just det där med dusch har jag hört fler säga. Verkligen intressant idag, håller med. Ha en god middag!

elinnnnn skrev 2010-04-13 13:12:00 följande:
    pregga: fast det är ju det som är olika för alla :) för mig är inte själva födandet det jobbiga. Känns bara mysko när typ huvet är på väg ut... men värst tycker jag är öppningsskedet. men det funkar bra att duscha då, bra smärtlindring :) för mig iallafall. intressant diskussion idag allihopa! nu kom min make hem så jag ska värma maten så vi kan äta...ses sen
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-04-13 13:25:44 följande:
    Just det där med dusch har jag hört fler säga. Verkligen intressant idag, håller med. Ha en god middag!
    Jo men att ducha e mkt skönt, jag tog ett bad på BB å drog en vattenslang med sorlande vatten över magen å det va underbart...
  • Ns mamma

Jag skrev ett förlossningsbrev där jag förklarade att jag först ville börja med dusch, sedan testa typ vetekuddar, om inte det skulle hjälpa lustgas och i allra sista fall epidural fast jag är otroligt spruträdd..Så visste de var jag stod och det var fasktiskt riktigt skönt, så det rekommenderar jag er!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10