• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-04-13 15:11:35 följande:
    Jag undrar om det är någon här inne som sitter med en föreställning om att ungen bara ska ploppa ut? Jag vet ingen iaf. Pregga: Jag var absolut inte sarkastiskt. Utgå inte från att du vet mina intentioner utan du får gärna fråga vad jag menade om du är osäker okej? Du verkar arg på något sätt. Är du det?
    Asså seriöst, jag vet inte vad du har för problem idag, men dig kan jag prata med igen när du e på ditt vanliga glada å goa humör! För idag känner jag inte igen dig.
  • den kära leken

Du kära pregga. Jag har ingen lust att bråka med dig. Jag tog illa vid mig när det kändes som om du klappade mig på huvudet. Jag sa till och det verkar inte som om du klarar av det. Jag är inte arg på dig. Ta hand om dig nu och så hoppas jag att vi inte behöver trissa upp denna diskussion nåt mer. Jag tänker inte göra det! Kram

Pregga skrev 2010-04-13 15:12:05 följande:
    E det hormonerna som spökar idag? du verkar lite lätt retlig? å jag ser inte att ngn annan vare sig jag, carohl eller nån annan talar om för dig vad som e bäst för dig?! för det får du avgöra själv. Vi bara talar om våra egna erfarenheter som jag tycker du ska ta till dig som ngt positivt ist för att se det som kritik!
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-13 15:10:00 följande:
    Nu är jag hemma igen! oj vilka tesultat på proverna jag fick, sist hade jag lågt blodtryck, blodvärdet hade sjunkt och allt det men nu så;Blodvärde; 140Blocksocker 6,2Blodtryck 120/70och så Sf-mått 25cm, dvs i övre gränsen på kurvan så jag har en rejäl livmoder
    Oj, va roligt att det ser så bra ut :)
    Blodvärdet e ju jättebra, äter du järntabletter?
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-04-13 15:15:08 följande:
    Du kära pregga. Jag har ingen lust att bråka med dig. Jag tog illa vid mig när det kändes som om du klappade mig på huvudet. Jag sa till och det verkar inte som om du klarar av det. Jag är inte arg på dig. Ta hand om dig nu och så hoppas jag att vi inte behöver trissa upp denna diskussion nåt mer. Jag tänker inte göra det! Kram
    Jag har inte en tanke på att dra igång ngn tråkig diskution med dig, jag sa att det INTE var min avsikt att få dig å känna så. jag klarar av konstruktiv kritik, men det känns som om du bara vill göra påhopp idag, så vi släpper det nu.
    kram gumman.
  • t0va

Men problemet är nog att det skrivs att om man inte fött barn innan så har man inga kunskaper och ska inte tro att man vet vad man säger osv. Så jag har tolkat det så har ingen sagt att man bestämt sig för att si eller så är bäst, utan man har funderat på att bara köra med andning tex. eller ta en viss smärtlindring. Att då få tillsvar att endel som själva fött barn innan "vet" att andning är att glömma för de inte gjorde det, eller att epidural inte är bra för att det inte fungerade på person X, så man avråds från det. Där ligger nog problemet.

Jag har ingen aning om hur det är att föda barn, däremot har jag upplevt mycket och långvarig stark smärta, kanske är i närheten av vad det kan vara att föda barn jag vet inte. Men jag måste få säga att jag tror att jag kan komma lång bara genom att andas, sen om alla andra inte gör det är inget jag lägger mig i. Jag har sjukdom men kommer troligen som det känns nu välja epidural, sen vet man aldrig vad som tar och inte tar. Kroppen kan reagera så olika på mediciner under olika tillfällen i ens liv.

Så vi måste få tro vad som kan vara bäst för oss, men ändå vara öppna för alternativ. Det gäller nog alla oavsett om man aldrig fött barn eller har fått 20st. Vem vet det kanske slutar med ett katastrofsnitt och då ha planerat att man ska göra som sist kanske skapar mer stress. Jag vet inte.

Nu ger jag upp den här diskussionen i alla fall, det börjar bli lite väl tråkig stämning för mitt humör idag. Menar inget illa i det jag skriver så tolka det inte så.

• SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-13 15:12:54 följande:
    Haha, tesultat. Tycker om den effektiviseringen :)
    haha ja jag såg dte inte ens själv, haha ja, min hjärna ville väl förkorta det hela haha
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-13 15:15:26 följande:
    Oj, va roligt att det ser så bra ut :)Blodvärdet e ju jättebra, äter du järntabletter?
    nej, inget alls!
    Lilla pyret väntas 100806
  • den kära leken

:) Och grattis till det fina testresultaten

SweetLilly skrev 2010-04-13 15:18:45 följande:
    haha ja jag såg dte inte ens själv, haha ja, min hjärna ville väl förkorta det hela haha
  • den kära leken

Nähä, nu ska jag på möte och sen hem. Vi hörs imorgon gott folk!

• Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-13 15:20:10 följande:
    nej, inget alls!
    Oj, men det e ju skitbra :)
    t0va skrev 2010-04-13 15:18:33 följande:
    Men problemet är nog att det skrivs att om man inte fött barn innan så har man inga kunskaper och ska inte tro att man vet vad man säger osv. Så jag har tolkat det så har ingen sagt att man bestämt sig för att si eller så är bäst, utan man har funderat på att bara köra med andning tex. eller ta en viss smärtlindring. Att då få tillsvar att endel som själva fött barn innan "vet" att andning är att glömma för de inte gjorde det, eller att epidural inte är bra för att det inte fungerade på person X, så man avråds från det. Där ligger nog problemet. Jag har ingen aning om hur det är att föda barn, däremot har jag upplevt mycket och långvarig stark smärta, kanske är i närheten av vad det kan vara att föda barn jag vet inte. Men jag måste få säga att jag tror att jag kan komma lång bara genom att andas, sen om alla andra inte gör det är inget jag lägger mig i. Jag har sjukdom men kommer troligen som det känns nu välja epidural, sen vet man aldrig vad som tar och inte tar. Kroppen kan reagera så olika på mediciner under olika tillfällen i ens liv. Så vi måste få tro vad som kan vara bäst för oss, men ändå vara öppna för alternativ. Det gäller nog alla oavsett om man aldrig fött barn eller har fått 20st. Vem vet det kanske slutar med ett katastrofsnitt och då ha planerat att man ska göra som sist kanske skapar mer stress. Jag vet inte. Nu ger jag upp den här diskussionen i alla fall, det börjar bli lite väl tråkig stämning för mitt humör idag. Menar inget illa i det jag skriver så tolka det inte så.
    Du har ju rätt till din uppfattning, så jag lämnar det med dig där.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10