• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-13 12:20:06 följande:
    Jag tror att av alla metoder som finns för att minska smärtan och oron vid förlossningen, så är det inte alla som passar alla. Vissa vill ha det ena, andra det andra. Jag tror att olika metoder tar olika ochkså på olika individer, det finns inget man kan säga bu eller bä till..alla får göra sina val..
    självklart e det så {#lang_emotions_smile} 
    men har man gått igenom en förlossning så har man ju ett litet hum om vad som väntar, men helt klart att det som inte funkar för mig kanske funkar utmärkt för ngn annan....å som sagt, jag va 20 år å vettskrämd...har du bestämt dig än?
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-13 11:42:24 följande:
    För er som har ngn form av sjukdom skulle jag nästan rek att INTE ta ryggmärgs bedövning, enl mig bara nu då. en läkare kanske inte skulle hålla med, jag tog den med dottern, å då jag har skolios-sne rygg just där nere. Så satte dom den fel, å vågade inte sätta den sen igen...å det slutade med att det var försent för att ge mig ngt annat....denna gng ska jag ta den , minns inte vad den heter nu men man tar 2 sprutor upp i underlivet på varsin sida....En tanke som slog mig, jag vill inte vara negativ på ngt sätt....å min fantasi ang grav denna gng...suck..men asså tänk om navelsträngen sätter sig hårt runt halsen på lillen....jag e livrädd för det..
    *ryser* två sprutor i underlivet!!!! nä för mig ska jag bara andas in ren luft och även andas i den där "Himmelska" masken :P
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • den kära leken

Det tror jag med :) Det är väl därför det finns så många olika metoder? Haha

Jag tror att av alla metoder som finns för att minska smärtan och oron vid förlossningen, så är det inte alla som passar alla. Vissa vill ha det ena, andra det andra. Jag tror att olika metoder tar olika ochkså på olika individer, det finns inget man kan säga bu eller bä till.. alla får göra sina val..
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-13 12:24:32 följande:
    *ryser* två sprutor i underlivet!!!! nä för mig ska jag bara andas in ren luft och även andas i den där "Himmelska" masken :P
    haha ja det låter ju inte så mys, men min mamma tog det med syrran å hon sa att det va den lättaste förlossning hon haft. hahaha elinnnn gumman, hade du inte fått barn innan så hade jag nog tänkt, jisses inget annat än luft..stackarn vet inte vad som väntar, haha men det gör du ju..:) men masken, japp den e underbar...en fylla som man inte haft på mkt länge, jag skrattade ju så jag tjöt i början av den....
  • den kära leken

Pregga: Jag tar vanligtvis inte illa vid mig av så mycket men denn gång kände jag mig verkligen klappad på huvudet. Men ingen skada skedd. Du menade ju inte så eller något illa.

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-13 12:23:42 följande:
    självklart e det så  men har man gått igenom en förlossning så har man ju ett litet hum om vad som väntar, men helt klart att det som inte funkar för mig kanske funkar utmärkt för ngn annan....å som sagt, jag va 20 år å vettskrämd...har du bestämt dig än?
    bestämt..? jag ska ha snitt så jag får ryggbedövning oavsätt
    Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10

Elinnnn

tanken som slog mig ang navelsträngen, asså jag stressade upp mig sj igår kväll pga det....det e la inte såå vanligt att den sitter hårt åt, på min dotter satt den 2-3 varv löst runt om...

• Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-04-13 12:28:43 följande:
    Pregga: Jag tar vanligtvis inte illa vid mig av så mycket men denn gång kände jag mig verkligen klappad på huvudet. Men ingen skada skedd. Du menade ju inte så eller något illa.
    ok, men givetvis så menade jag inget illa, å hade jag vetat att du skulle ta illa upp så hade jag uttryckt mig annorlunda.....
    SweetLilly skrev 2010-04-13 12:28:46 följande:
    bestämt..? jag ska ha snitt så jag får ryggbedövning oavsätt
    jaa just det ja, hihi så va det ju :)
  • elinnnnn
    Jag tror att av alla metoder som finns för att minska smärtan och oron vid förlossningen, så är det inte alla som passar alla. Vissa vill ha det ena, andra det andra. Jag tror att olika metoder tar olika ochkså på olika individer, det finns inget man kan säga bu eller bä till..alla får göra sina val..
    självklart. det jag skrivit är ju efter min egen smärta och min egen smärttröskel och erfarenheter. Vad andra bestämmer sig för att göra är deras val. Jag vill bara dela med mig av mina erfarenheter, kanske kan dem hjälpa någon annan? Så tänker jag iaf.

pregga: genom att andas rätt så slappnar kroppen av och man spänner inte sig lika mycket, om man inser att kroppen är fantastisk och att man klarar MYCKET mer än man kanske tror och att slappna av(i både kropp och själ) och lita på sig själv så kan faktiskt smärtan minskas. Det är väl känt att det gör ondare om kvinnan spänner sig och inte följer med vågorna av värkar utan spänner sig och motarbetar dem.
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • den kära leken

Pregga: Bra, då var det ur världen :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10