• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

lillabambi skrev 2010-05-01 09:13:40 följande:
    Hej tjejer!Hoppas ni haft en bra valborg och att det är bra med er o magarna :)
    Hej hej!

Våran valborg var jättebra! {#lang_emotions_laughing} Hoppas att du också fick en trevlig kväll.
    Haha det är så roligt för sen några veckor sen har det inte funnits en dag som det inte varit full aktivitet i magen. Man ser hur hon rör sig och sparkar/buffar och man blir ju så glad.
    Undrar om jag ska ta med min karl idag och handla det sista till våran lilla? {#lang_emotions_smile}
    Vad blir det för dig idag då?
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl

Hej brudar!

Haha jag ska berätta om min helg! Den har varit jättebra och ganska klumpig som medfört sig ganska mycket skratt. Igår stod jag och lagade mat och skulle sträcka mig efter saltkaret som stod ovanför fläkten och vad hände?! Hela fläkten rasade!!! Tur att jag inte är en sån som ska ha en massa prylar på fläkten men ändå! Jag hade städat sen kl 8.30-12.30 så det var bara att ta fram dammsugaren igen, suck! Och fläkten såg hemsk ut! Jag hängde mig verkligen inte på den, jävla skitgrejer. Jag ringde jouren då vi hyr vårat hus och de kom och plockade bort fläkten tills måndag då de får fixa det riktigt.
    Andra grejen var igår kväll, min kille höll på busa med mig och brevid mig stod en chipsskål och jag vet inte vad jag gjorde men jag blev så exhalterad när jag skrattade att jag vände chipsskålen upp och ner på mattan!! Suck, vad höll jag på med? Så dammsugaren fick komma fram igen kl 12 på natten. Jag skulle inte ha städat igår utan idag istället, hahaha...

Nu ska jag göra jordens fruskost buffé till min familj tänkte jag.

Hoppas ni också haft en bra helg!

Kram

• carohl
    Ns mamma skrev 2010-05-02 10:27:23 följande:
    god morgon!Idag gick jag in i vecka 28 och tredje trimestern, wihooo det går framåt :)Har ni haft en bra helg? Här har det varit väldigt lugnt, var på koutsläpp med familjen igår.. Idag skiner solen så det blir väl till att vara utomhus ett bra tag och kanske grilla ikväll..hehe
    Grattis till trimestern!! Jag längtar tills jag kommer dit! {#lang_emotions_wink}
    SweetLilly skrev 2010-05-02 09:55:50 följande:
    carohl; haha ja jösses, man är som sagt ganska klumpig nu som gravid! Man är väldigt fumlig och okontrollerad i alla rörelser, men det är jag från början så jag har ju blivit ännu värre än vanligt haha.Jag hade inte kännt Pyret sen igår och sov hela natten också utan puffar och toabesök så jag var så orolig i imorse, kände inget i sängen heller och rullade runt för att mana fram nåt, men nej, inget. Men nu när jag satte mig här började det trycka ut mot naveln, så skööönt, den lille skrämde mig där ett tag...
    Jag har inte heller kännt min lilla idag och hon brukar vara livlig men jag är inte orolig hon kanske bara sover nu. Det kommer att stökas senare är jag säker på! {#lang_emotions_laughing}
    puchelina88 skrev 2010-05-02 10:22:12 följande:
    Hejsan tjejer!Måste få fråga hur mycket har ni gått upp i vikt??hmm ställde mig på vågen nyss har gått upp 13 kilo sen i januari!!!men men det är v
    jag är i v 24 (23+3) och gått upp 8,5 kg. Alla går ju upp olika mycket så länge man vet om att man inte äter en massa onyttigt så är det nog ingen fara. Vätska drar många på sig och det väger en del...
  • carohl

God morgon!

Idag är jag ledig! Jag älskar lediga dagar fast å andra sidan vem gör inte det?
    Jag sitter och väntar på en golvkille nu som förhoppningsvis ska bedömma att vi ska få nytt golv i vardagsrummet (jag ska bråka till mig det)
    Sen ska jag vänta på att fläktgubbarna ska komma och sätta upp fläkten jag hade ner i lördags, hihi....

Igår var vi iväg och shoppade nya skor till mig, till sessan och till min sambo. Jag som har ett skomissbruk så det sjunger om det såg ett par skor med skyhöga klackar och suckade lite, min karl såg mig och sa: -vi köper de! Jag sa: -jaha och när ska jag ha de? Nä jag har så många skor och jag blir bara deprimerad av att ha nya skor utan att få använda de.
    Han köpte de skitsnygga skor åt mig iaf (min prins) jag kommer ju inte att vara gravid för alltid och som sagt vi har inte långt tid kvar så sen kan jag sätta på mig alla mina skor (inklusiver de nya) {#lang_emotions_laughing}

• carohl
    SweetLilly skrev 2010-05-03 09:38:59 följande:
    Morrn morrn på er!Denna veckan har maken semester så vi ska pyssla hemma med byggnationerna..*pust* men då ska han följa till BM iaf,det var ju trevligt!Idag ska vi besiktiga gammelchevan, blir en trevlig liten tripp, få se vad vi hittar på efteråt. Ikväll kommer svärpäronen och grillar, svärfar ska hjälpa till att måla fasaden..Fullt upp idag, jag som annars bara sitter här, haha.
    Hej!

Även om det låter som att ni har mycket att göra så låter det mysigt att man gör sakerna tillsammans iaf! {#lang_emotions_laughing}
  • carohl
    puchelina88 skrev 2010-05-03 10:38:44 följande:
    hejsan!! jaha vecka 26 i dag;) den sparkar massor där inne;) undrar va de är för nått ny bild kommer senare på magen. nu blir det mys ute i de underbara vädret med sambon
    Grattis till din nya vecka! {#lang_emotions_wink}
  • carohl

Ni pratar mat!
    Jag ska laga en mexikansk köttfärs gratäng Ett recept jag hittade på nätet.

• carohl

Nu ska jag sätta igång och laga mat! {#lang_emotions_laughing}

• carohl
    Mandy86 skrev 2010-05-03 20:15:14 följande:
    Vad har ni för erfarenhet av barnvagn?Vi är ute efter en duovagnHar kollat på nätet och i butik men inte blivit något klokare..blir ut igen på måndag för att provköra och fölla ihop och testa ännu mera..så, tips?
    Jag har inte köpt en duo. Jag köpte en emmaljunga med mjuklift vilket gör att man kan ha bebisen från första start. Mjukliften har en hårdplatta i bak som gör att du kan lyfta ur den ur vagnen när bebben ligger i den och sover tex. Sen när man inte vill ha den med hårdaplattan längre tar man bort den och gör om den till en åkpåse. Det är den idylliska vagnen för mig iaf =)
    Vi köpte en emmaljunga city cross med en quadrolift.
  • carohl

Förresten så kan jag säga att maten jag gjorde var busenkel och jättegod trots paprikan (jag avskyr paprika) så jag tänkte dela med mig länken om det är någon mera som vill testa receptet:

http://hemmetsjournal.se/Mat/recept/?RecipeID=1958

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10