• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-18 21:17:58 följande:
    japps har smakat. gillar dem dock inte, min favvo är fyllda mini zucchinis i tomatsås ;)sweetlilly: ja jag planerar också kvällsmys med gottis och film. maken är bortrest på jobbmöte så det är bäst att passa på att vara drottning över fjärrkontrollen och skafferiet hahaha
    haha jaa jag kan tänka mig att du smakat, ler....jag älskar dom, idag va dom lagda i bla lök skal å paprika...blev dock hysterisk när jag kom på att det va ju små köttbitar i ist för köttfärs som det brukar vara....glömmer ju alfrig när vi var hemma hos mannens mamma på middag å hon kokade KOMAGE i en kastrull, fy va vidrigt-ååå nej jag åt det inte.
    lillabambi skrev 2010-04-18 21:23:19 följande:
    aha aldrig hört talas om :PHur mår du idag då?
    haha mja det e ju typ bara invandrare som lagar dom :) jag mår bara fint, e bara trött som attan....
  • Bubbis10

Vägde mig idag å jag har gått upp 12 kg....ändå tycker jag att det står still ju....har kännt min lille prins lite idag, men han e mkt lugn nu......lite tråkigt...

• Bubbis10

Blev visst anmäld fr en annan tråd nu...men fick en varning...jisses va känslig man kan vara då.

• elinnnnn

pregga: ja min har ju också haft en väldigt lugn vecka. men idag har den sparkat och möblerat om därinne som aldrig förr haha. härligt :D man får ju passa på och njuta av det för imorrn kanske det är lugnt igen... usch komage hahaha. man brukar ha grytbitar i dolmarna :) sen finns det ju spenatpiroger också. jag älskar dem! hatar spenat, påminner mig om skolan *ryser* men i dessa pirogerna så tillagar man spenaten med en krydda som heter sumak som ger sur smak+massa citronsaft... mmmm mums! min svärmor brukar göra och skicka hit hahaha

Vår älskade bebis har BF 100809
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-04-18 21:27:55 följande:
    Vägde mig idag å jag har gått upp 12 kg....ändå tycker jag att det står still ju....har kännt min lille prins lite idag, men han e mkt lugn nu......lite tråkigt...
    DEt är bra du lägger på dej :P de behöver du :)
    Våran bacon sparkar o rör sej som en galning nu för tiden :P
    Jag mår bra...trött som en galning ska till barnmorskan i morron o kolla järnvärden o grejer :)
  • elinnnnn

pregga: ajabaja akta så du inte blir avstängd.... igen ;)
    ja jag har gått upp dryga 8 kg nu. väger strax under 67kg... Magen har stannat av i ett par veckor, att växa alltså. tycker iallafall jag själv men mina mammajeans säger i och för sig annat. men mer att den liksom växt på annat ställe, inte bara rakt ut utan mer på längden om du förstår vad jag menar.

• elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-04-18 21:39:39 följande:
    DEt är bra du lägger på dej :P de behöver du :)Våran bacon sparkar o rör sej som en galning nu för tiden :PJag mår bra...trött som en galning ska till barnmorskan i morron o kolla järnvärden o grejer :)
    åh roligt med bm besök :D hoppas det går bra
    jag ska inte till min BM förräns om två veckor... undrans om hon mäter magen då. det borde hon väl, för då kommer jag vara i v.27! herregud vad tiden gååååååååååår!!!!
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-18 21:38:32 följande:
    pregga: ja min har ju också haft en väldigt lugn vecka. men idag har den sparkat och möblerat om därinne som aldrig förr haha. härligt :D man får ju passa på och njuta av det för imorrn kanske det är lugnt igen... usch komage hahaha. man brukar ha grytbitar i dolmarna :) sen finns det ju spenatpiroger också. jag älskar dem! hatar spenat, påminner mig om skolan *ryser* men i dessa pirogerna så tillagar man spenaten med en krydda som heter sumak som ger sur smak+massa citronsaft... mmmm mums! min svärmor brukar göra och skicka hit hahaha
    haha ok, ja jag bad han ringa upp mig via en lapp som lillan sprang med då som bytt nr. han sa att det va nötkött så jag antar att det inte var tarmar då...va mys att din lille lever rullan, åå vill med ju....haha jaa njut för sjutton :)
    Nu fick jag en liten putt i denna stund, haha men det va en liten knuff asså....haha men den kom :) spenat pirog har jag inte provat, avskyr spenat asså...urk..haha
    lillabambi skrev 2010-04-18 21:39:39 följande:
    DEt är bra du lägger på dej :P de behöver du :)Våran bacon sparkar o rör sej som en galning nu för tiden :PJag mår bra...trött som en galning ska till barnmorskan i morron o kolla järnvärden o grejer :)
    haha jo min omgivning tycker jag e sååå fin nu :) hahaha men jag äter ju konstant ju....jag e me lite seg idag, men har haft besök heeela dan typ...asså jag var ju med jättetrött hela tiden innan järntabletterna så det e nog bra om du kollar.

Har märkt en sak-jag får små sd av att plocka saker å resa mig upp från golvet, ja inte hela tiden men om jag plockar saker upp å ner eller går i trappor, dom gör inte ont...men kommer då..
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-18 21:48:25 följande:
    haha ok, ja jag bad han ringa upp mig via en lapp som lillan sprang med då som bytt nr. han sa att det va nötkött så jag antar att det inte var tarmar då...va mys att din lille lever rullan, åå vill med ju....haha jaa njut för sjutton :) Nu fick jag en liten putt i denna stund, haha men det va en liten knuff asså....haha men den kom :) spenat pirog har jag inte provat, avskyr spenat asså...urk..haha haha jo min omgivning tycker jag e sååå fin nu :) hahaha men jag äter ju konstant ju....jag e me lite seg idag, men har haft besök heeela dan typ...asså jag var ju med jättetrött hela tiden innan järntabletterna så det e nog bra om du kollar.Har märkt en sak-jag får små sd av att plocka saker å resa mig upp från golvet, ja inte hela tiden men om jag plockar saker upp å ner eller går i trappor, dom gör inte ont...men kommer då..
    ang sd, japp jag har dem också då och då. det är ju bara bra livmodern tränar lite :D
  • lillabambi
    elinnnnn skrev 2010-04-18 21:45:31 följande:
    åh roligt med bm besök :D hoppas det går brajag ska inte till min BM förräns om två veckor... undrans om hon mäter magen då. det borde hon väl, för då kommer jag vara i v.27! herregud vad tiden gååååååååååår!!!!
    JA DET BORDE HON JU KANSKE GÖRA... TROR MIN BM KANSKE SKULLE GÖRA DE I MORRON....hopps :P
    Pregga skrev 2010-04-18 21:48:25 följande:
    haha ok, ja jag bad han ringa upp mig via en lapp som lillan sprang med då som bytt nr. han sa att det va nötkött så jag antar att det inte var tarmar då...va mys att din lille lever rullan, åå vill med ju....haha jaa njut för sjutton :) Nu fick jag en liten putt i denna stund, haha men det va en liten knuff asså....haha men den kom :) spenat pirog har jag inte provat, avskyr spenat asså...urk..haha haha jo min omgivning tycker jag e sååå fin nu :) hahaha men jag äter ju konstant ju....jag e me lite seg idag, men har haft besök heeela dan typ...asså jag var ju med jättetrött hela tiden innan järntabletterna så det e nog bra om du kollar.Har märkt en sak-jag får små sd av att plocka saker å resa mig upp från golvet, ja inte hela tiden men om jag plockar saker upp å ner eller går i trappor, dom gör inte ont...men kommer då..
    Jo jag har me börjat få små sammandragningar när jag anstränger mej ..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10