Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

ja det där med FK är en djungel. Hoppas du får svar på dina frågor.

Mandy86 skrev 2010-04-19 09:15:15 följande:
    Hemma igen.. Barnmorskan var sjuk så fick komma in till en annan.. Hon mätte magen till 23? Enligt kurvan sa hon iallafall. Fick också höra bebisens hjärtljud igen och det var normalt det också =) Ska åka till försäkringskassan idag och försöka fatta något som helst, hjälper inte att läsa ett skit eftersom jag jobbar i Danmark så får man höra och läsa olika hela tiden om vad som gäller och inte gäller... Ha en bra dag alla!
  • den kära leken

Grattis att det blev som du ville!

Nallepuhmamma skrev 2010-04-19 09:13:58 följande:
    Igår fick jag äntligen veta vad det är som gömmer sig i magen och jag fick som jag ville En liten tös är det och jag är så glad
  • den kära leken

Vi kommer inte ta reda på könet. Kommer inte göra nån skillnad för oss ändå. För oss spelar det större roll vilken personlighet barnet har!

Malten skrev 2010-04-19 10:58:50 följande:
  • den kära leken

Fy farao vad irriterande. Nu kommer du va lagom taggad när du äntligen kommer fram!

SweetLilly skrev 2010-04-19 12:32:19 följande:
    tror ni inte man får strömavbrott i 2 timmar när man sitter i telefonkön då..*väldigt fula svordomar*
  • den kära leken

Grattis Elinnnn!

elinnnnn skrev 2010-04-19 12:46:46 följande:
    Ny vecka idag! Tjohooooo :D
  • den kära leken

Fast du sa ju just att du kommer göra skillnad. Nu fattar jag inte.

Pregga skrev 2010-04-19 12:49:04 följande:
    jag tror att det där gäller oss alla :)
  • den kära leken

Pregga: Okej, jag menade inte att göra dig så upprörd.

Jag menar inte att du önskade dig det ena eller andra könet utan att du sa att du kommer göra skillnad på om det är en pojk eller flicka. En pojk kommer inte att ha rosa klänningar på sig. Inte meningen att du skulle ta illa vid dig och bli upprörd.

• den kära leken

Hej hej :)

Pregga skrev 2010-04-19 13:06:31 följande:
    Ok, men då släpper vi det :) Ha en bra dag nu, ska logga av.....
  • den kära leken

Ja visst är det konstigt. Händer hela tiden. Sist så var det när vi tyckte det var konstigt att inte sotaren kommit ännu. Skulle precis slå upp nummret till honom och då kommer han gående på tomten.

Alltså det här med kön verkar vara en väldigt laddad fråga för många. För mig är det inte så. Alla får göra som de vill. För mig är klänningar något som ligger i utklädningslådan. Jag kommer använda bekväma kläder till mitt barn. Tunikor, tights, bodys i mjuka material. När de blir större kan de välja själva. Men rosa klänningar finns det i att klä ut sig med, både för killar och tjejer.

SweetLilly skrev 2010-04-19 13:10:56 följande:
    Nu fick jag tag på dem, och jag var arg, på mitt vis, dvs inte farlig alls utan mest gnällig haha, men nu sa den kvinann att min utbetalning skulle komma imorgon! Är det itntre konstigt här har man väntat i 5 månader å så när man ringer kommer pengarna..mystiskt.. Ang det här med kön; nej vi vill heller inte veta, vill ha en överraskning. Men jag skulle inte sätta på min son klänning, nej det skulle jag aldrig, så långt i jämställdheten går inte jag. men om han vill leka med dockor så fine, eller om min dotter vi leka med bilar, dte spelar ingen roll.. Hoppas  bara vi alla får ha våra åsikter och att det inte blir krig här igen..
  • den kära leken

Jag blir imponerad av att ni har sån koll på vad ni väger. Jag har ingen aning. Varken innan eller nu. Får väl se om de väger mig på MVC på måndag.

SweetLilly skrev 2010-04-19 13:35:21 följande:
    vägde mig nyss och här har 11 kg smugit sig på..*suck* Jag som äter lite för dåligt eg.. ja jag får väl bara acceptera det hela... jag äter ju bra mat och har fina värden så jag får väl gå på det..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10