Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Vad duktig du är! Det är inte lätt att gå ner.

Måste väl erkänna att jag med hade stenkoll för ca 10 år sedan. Gick då ner från storlek 44 till 38. Men efter det har jag knappt vägt mig. Gjorde ett kort försök i höstas att börja träna igen då jag bytt jobb och det inte längre passar in i mina tider med träning men det försöket fick avbrytas pga av bäbis i magen :) När bäbis är ute ska det dock ut och springas igen. Jag ska komma i min garderob igen!

elinnnnn skrev 2010-04-19 13:43:08 följande:
    den kära leken: haha jag har superkoll på min vikt eftersom jag har varit överviktig förut är jag rädd att om jag INTE väger mig på ett långt tag och sen helt plötsligt väger mig kommer jag ha gått upp typ 20 kg. och det är INTE lätt att bli av med, iallafall inte för mig. nu väger jag mig varje vecka ungefär. funkar för mig. jag mår bra av att veta hur mycket jag väger. det ger mig ett lugn
  • den kära leken

Jag bara längtar efter att kunna ut och springa igen. Det är jobbigt som tusan i början men sen blir det nästan som ett gift. Känner så igen mig i vad du skriver. Jag bryr mig inte om vikten utan vill ha en kropp jag trivs i, en kropp som orkar, precis som du vill!

elinnnnn skrev 2010-04-19 13:58:31 följande:
    den kära leken: det var duktigt gjort :) åh springa!!! det "lärde" jag mig förra våren. det är minsann inte lätt att börja jogga. jag har aldrig klarat av attt springa mer än 10 sekunder innan jag fick avbryta pga håll och typ andnöd hahaha. men jag tränade upp mig successivt och lärde mig att andas rätt. till slut klarade jag iaf av att jogga i 40 minuter. men sen flyttade jag och nu har jag inte joggat på ca ett år. :( det finns ingen härligare känsla än att jogga en runda i skogen eller liknande :D här ska det också bli träning efter förlossning, inte bara för att se bra ut utan för att jag vill ha en stark kropp som kan hålla ett tag till :) förhoppningsvis
  • den kära leken

Haha, både mamma och svärmor är övertygade om att det är en flicka i min mage. Jag och maken bara tittar på varandra när de börjat tjata. Jaja, låt de hålla på.

elinnnnn skrev 2010-04-19 15:13:42 följande:
    mandy: grattis till flickan :) klart man kan önska jag vet att man i vilket fall som helst blir överlycklig vad det än är. jag förstår precis vad du menar. jag vet faktiskt inte vad jag vill ha :)spelar ingen roll faktiskt. vi har ju kollat men bebben har inte viljat visa, inte än iallafall. Jag är ju bara så nyfiken, i familjerna(både min och makens) spekuleras det hejvilt om vad det är därför skulle det vara kul att få veta själv och bara skratta åt deras spekulationer hehe
  • den kära leken

God morgon!
    Igår var jag på MVC och fick information om rygg och bäckenproblem som kan uppkomma under garviditeten. Faktiskt riktigt bra information. Fick med en gäng övningar så det är väl bara att ta plats på golvet varje kväll för att förebygga eventuella problem.

• den kära leken

Usch det låter jobbigt att bli bedömd. Hoppas det går bra!

SweetLilly skrev 2010-04-20 08:40:08 följande:
    morrn morrn! Jag vaknade tidigt idag, kunde inte sova, kommunen kommer ju idag så då kan inte jag sova. Börjar redan planera vad som ska sägas och göras..jaja. Tycker det känns  lite läskigt när folk ska komma och bedöma en, känns inte riktigt bekvämt ska jag säga.. Hoppas ni andra får en fin dag iaf!
  • den kära leken

Tetta: Nej det låter ju inte bra alls. Tur att du är vid gott mod iaf! Solen skiner här med, ännu så länge. Ska tydligen regna lite sen.

• den kära leken

Nej jag känner ingenting i ryggen eller bäcken. Lite svullna ben bara. Det är ju alltid bra med förebyggande.

Malten skrev 2010-04-20 09:50:36 följande:
  • den kära leken

NS mamma: De har information om det en ggr i månaden så det är bara att gå dit. Väldigt bra.

• den kära leken

Ha det så skoj hos BM och hoppas snön inte blir långvarig!

Ns mamma skrev 2010-04-20 10:15:31 följande:
    Shit, de kommer snöblandat regn här nu.. vad hände med våren? Sticker till bm nu, men kommer in igen när jag kommer hem :)
  • den kära leken

Du har så himla bra inställning! Ibland måste man få va ledsen och tycka att livet är skit men man måste också kunna släppa det och se det positiva. Det kan du!

SweetLilly skrev 2010-04-20 10:31:24 följande:
    ja jag jobbade bara också på timme innan, och  jag har vart dålig de senaste åren så jag har inte orkat jobba heltid, så jag får bara lägstanivån från FK, skitdrygt är det. Men jag känner personligen att jag "orkar" inte deppa, då blir dte bara jobbigare.. Så jag ser till det bra i tillvaron ist.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10