• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly

nu håller jag på med middagen, chili con carne idag Är så sugen på det! Första gången på länge jag är hungrig till middagen!

Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-20 12:41:42 följande:
    nepp det är 180kr/dagen. Det är just den stoora summan jag får
    ok...ja då vet jag vad som väntar då :)
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-20 13:23:31 följande:
    woow säger jag bara!! Nu ringde FK! Jag hade fått en ny handläggare från igår, vilken nu ringde upp mig för att höra hur dte går och hur jag mår, och hon skulle betala ut resterande summa till dags dato!Sen behöver jag bara skicka in intyg från läkaren från 1maj då till BF, så ska det väl ordna sig!! TJOOOHOO!
    guu va härligt gumman, va glad jag blir för dig :)
  • Ns mamma

Ang. hår så har jag för det mesta också haft långt hår, men i januari klippte jag av det vilket jag givetvis ångrar i nuläget..haha

Precis som jag ofta också växlar mellan att vara brunett och blondin :)

• Bubbis10

Kom ganska så nyss hem efter att ha vart på stan i 2 TIMMAR typ, jag e heeelt död...å lite ont i ljumskarna, det va gudomligt skönt att få sätta sig ner.
    tack knyzzel för tips om gratis baby box, jag hämtade den idag, hihi
    såå nöjd så. sen köpte jag en blå snuttefilt i sammet som hålls av en liten typ nalle i form av ett mumin troll, tvärsöt. sen en skalman att hänga på sufletten på vagnen, såå fint :)

• Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-20 17:11:30 följande:
    Kom ganska så nyss hem efter att ha vart på stan i 2 TIMMAR typ, jag e heeelt död...å lite ont i ljumskarna, det va gudomligt skönt att få sätta sig ner.tack knyzzel för tips om gratis baby box, jag hämtade den idag, hihisåå nöjd så. sen köpte jag en blå snuttefilt i sammet som hålls av en liten typ nalle i form av ett mumin troll, tvärsöt. sen en skalman att hänga på sufletten på vagnen, såå fint :)
    hehe, alltid kul med lite shopping till de små :)
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-20 17:12:56 följande:
    hehe, alltid kul med lite shopping till de små :)
    hihi joo det e så jättekul :)
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-04-20 11:43:49 följande:
    är inte lägsta fp på en ca 5000 kr?
    Det är 180 kr /dag innan skatt och tar man ut 5 dagar i veckan blir det ca 3000 om jag förstått det rätt...
  • mammailund85
    Lysmasken skrev 2010-04-20 14:38:54 följande:
    Ahhh varför har man inte fixat sina räkningarna varje månad eller satt in dom Renoverade vårat hus förra året, har slutfakturorna men har lyckats slarva bort dom smålapparna där det står betalt. Ringt min handläggare på banken om han kan få fram alla summorna, då det var ett byggkreditiv så kan jag själv inte få fram det   Är så arg på mig själv samt maken att man ska fixa allt sådant själv. Han rör ju inte ens sin egen post, hjälper inte till å betalar räkningarna. Utan det gör jag helt själv. Vet ju inte hur jag ska sortera mina papper... Typ månadsvis eller ska jag lägga dom typ statoil för sig, telia för sig mm... El ska jag ha en egen pärm till allt som rör hushållet, typ lån, hemtele, försäkring, vatten/avlopp, sophämtning... Hur gör ni????
    Vi har alla räkningar i en pärm i två delar, en för obetalda och när de betalas flyttar de över till "betalda". Har även en pärm för "viktiga papper" med olika flikar för jobb, sjukvård osv...
  • mammailund85

Sweetlilly skönt att du får din ersättning från fk nu iaf. Låter krångligt detta med stöd från kommunen, hoppas det löser sig! 

Jag får nog också lägsta fk har jag förstått efter chatt med nån på fk. Var tvunget att ha tjänat över 85000 annars på ett år och det har jag ju inte eftersom jag mest pluggat.  
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10