• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • den kära leken

Det är alltid värt ett försök. Jag undrar vad min man kommer att få ut. Han är ju egen företagare. Vi ska dit på info om 3 veckor. Hoppas det klarnar lite då.

3000 blir ju lite svårt att klara sig och en bäbis på. Speciellt om man har en hyra att betala. Vi bor ju i hus och där blir kostnaderna lite mer i klump när nåt går sönder eller behöver renoveras.

Malten skrev 2010-04-20 11:38:25 följande:
    Hej! Nu har jag skickat världens längsta mail till FK om FP och HP. Det blev väldigt rörigt om TBC-risk, timanställning, sommarjobb och studier. Jag räknar med att få längsta FP men man kan ju alltid undersöka ifall det möjligen finns möjligheter till lite mer. Jobbar ju inte alls nu under april, maj heller och har bara ett halvt CSN så det är ju inte mkt att hurra för. Som tur är har jag ju en man som jobbar men hur tänker de med FP om det är en ensamstående kvinna? Som jag förstått det blir det typ 3000kr efter skatt (+barnbidrag då) och det är ju inte mkt att hänga i julgran...
  • den kära leken

Ja själva krampen tror de, forskarna/sjukvården, beror på obalans i saltbalansen i kroppen. Men det kan va väldigt svårt att hitta rätt balans själv och sjukgymnasten igår rådde till att inte mixtra själv. Men klart lite ramlösa kan man ju dricka :)

Pregga skrev 2010-04-20 11:41:30 följande:
    tror jag hörde att man ska dricka loka eller ramlösa som innehåller ngn salt...e visst bra emot kramper...sen om det funkar vet jag inte dock...
  • Ns mamma

Hej,
    Nu är jag tillbaka från MVC. SF-mått 24 (precis på kurvan{#lang_emotions_smile}) och hjärtslagen låg på mellan 148-152/minut.
    Fick också mitt moderskapsintyg och ska posta det till fk idag, lika bra att ta tag i allt gällande föräldrapenning så fort som möjligt. Har ni andra fått era och skickat in?

Ang. lägsta fp så är den väl 180kr/dag innan skatt? Det blir ju ca 5400kr innan skatt/månad. Hoppas verkligen att min SGI är skyddad från mitt förra jobb, blir inte lätt att klara sig annars, bara våran hyra är på nästan 8 600 kr/mån.

• elinnnnn

Ns mamma: åh vad roligt :) skönt att det gick bra. ang FK, ja lika bra att du gör det direkt. jag hade även skickat in min ansökan om FP så snart som möjligt. lika bra att ha det fixat, fk är ju inte så snabba precis ;)

Vår älskade bebis har BF 100809
  • Ns mamma
    elinnnnn skrev 2010-04-20 12:00:11 följande:
    Ns mamma: åh vad roligt :) skönt att det gick bra. ang FK, ja lika bra att du gör det direkt. jag hade även skickat in min ansökan om FP så snart som möjligt. lika bra att ha det fixat, fk är ju inte så snabba precis ;)
    Nä, de är ju inte det..

Hur kommer det bli för dig, får du fp från Sverige trots att ni bor utomlands?
  • elinnnnn

ns mamma: nä det tror jag inte iallafall. möjligtvis att jag får det under tiden  jag är i sverige.. jag vet faktiskt inte hur det är. jag räknar inte med att få det iaf

Vår älskade bebis har BF 100809
  • Ns mamma
    elinnnnn skrev 2010-04-20 12:16:31 följande:
    ns mamma: nä det tror jag inte iallafall. möjligtvis att jag får det under tiden  jag är i sverige.. jag vet faktiskt inte hur det är. jag räknar inte med att få det iaf
    Kolla upp det, det är ju aldrig fel med lite extra pengar :)
    Kolla också upp gällande barnbidrag, tror man får det om man föder barnet i Sverige..
  • Lysmasken
    Ns mamma skrev 2010-04-20 11:55:11 följande:
    Hej,Nu är jag tillbaka från MVC. SF-mått 24 (precis på kurvan) och hjärtslagen låg på mellan 148-152/minut. Fick också mitt moderskapsintyg och ska posta det till fk idag, lika bra att ta tag i allt gällande föräldrapenning så fort som möjligt. Har ni andra fått era och skickat in?Ang. lägsta fp så är den väl 180kr/dag innan skatt? Det blir ju ca 5400kr innan skatt/månad. Hoppas verkligen att min SGI är skyddad från mitt förra jobb, blir inte lätt att klara sig annars, bara våran hyra är på nästan 8 600 kr/mån.
    Var oxå hos bm förra veckan men jag har glömt att lägga på moderskapsintyget till FK. Det ligger i sitt kuvert med frimärke å adress färdigt men ska bara på lådan.

Mitt sf-mått låg på 25 & hjärtljuden var på 148. Men vi kollade för mina andra gånger å mitt sf-mått är samma som dom andra gångerna.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • den kära leken

Jag har fått intyg och lämnat till FK.

Ja vi får hoppas du får mer än 180 kr/dag då om ni har sån hyra.

Ns mamma skrev 2010-04-20 11:55:11 följande:
    Hej, Nu är jag tillbaka från MVC. SF-mått 24 (precis på kurvan) och hjärtslagen låg på mellan 148-152/minut. Fick också mitt moderskapsintyg och ska posta det till fk idag, lika bra att ta tag i allt gällande föräldrapenning så fort som möjligt. Har ni andra fått era och skickat in? Ang. lägsta fp så är den väl 180kr/dag innan skatt? Det blir ju ca 5400kr innan skatt/månad. Hoppas verkligen att min SGI är skyddad från mitt förra jobb, blir inte lätt att klara sig annars, bara våran hyra är på nästan 8 600 kr/mån.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-20 11:43:49 följande:
    är inte lägsta fp på en ca 5000 kr?
    nepp det är 180kr/dagen. Det är just den stoora summan jag får
    Lilla pyret väntas 100806
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10