Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Ns mamma skrev 2010-03-09 12:01:46 följande:
    Ultraljudet idag gick också bra, och den här läkaren kom fram till exakt samma Bf som bm på förra ul, den 31 juli!Nu när datumet flyttades så ligger mitt afp-värde inom de normala gränserna, skönt för nu släpper jag detta helt.Ang. hjärtljud så har jag fått lyssna en gång hittills (när jag fick det neg. beskedet på trippeltestet). Slagen låg på 153/minut.Pregga, om du inte vill hålla det hemligt skulle det vara kul o höra vad din bebbes låg på..
    oj vad härligt att det gick bra. Så glad för er skull! Släppa det gör du helt rätt i :)

Du frågade egentligen pregga men jag tar till mig frågan jag med. Min bebis hjärtslag låg på 163. Det sägs ju att över 140=flicka och under= pojke. Skrock ja visst men det är intressant. Min bebis är till 80% en flicka. Men det var lite tidigt att se tyckte min BM så hon föreslog könsultraljud efter v.20 om vi ville ha högre pricksäkerhet. Men vi får se :)
    BF: 100810 enligt RUL
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-09 13:13:31 följande:
    Ja jag hoppas inte du eller Pregga tog illa vid sig för att jag frågade. Är som sagt bara nyfiken på hur ni resonerar kring frågan. Det verkar vara något alla utom jag tänker mycket på. Så det är ju jag som är konstig då kanske.
    Jag frågade också om det var en pojke eller flicka vid mitt RUL som sagt. Varför? Jo för att jag är så NYFIKEN! Om det nu är en pojke eller flicka spelar ABSOLUT ingen roll , vi blir glada oavsett! Även om vi nu fått "veta" att det är en flicka så kommer jag inte köpa mer kläder eller annat. Vi har köpt baskläder, typ som bodysar, pyjamasar osv som skulle passa både pojke och flicka. Senare när bebisen kommer så kommer vi utöka klädsortimentet . Ja för jag vill att min flicka ska ha klänning, dock kommer jag inte köpa några klänningar om det blir en pojke. Men tills bebisen är född, könsultraljud eller inte, så kommer jag bara köpa "neutrala" kläder/saker.
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-09 13:22:05 följande:
    Det är just det där jag inte förstår. Alla säger att det inte spelar nån roll vad det blir men de vill ändå vet. Varför vill man ändå veta. För din del handlar det då om att du tycker att man inte kan ha samma kläder till en flicka som till pojk om jag förstår dig rätt?
    nä helt fel. anledningen till att jag frågade på RUL var ren nyfikenhet!
    och nej jag tycker inte att pojkar ska ha rosa klänningar..
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-09 13:51:50 följande:
    Okej, du låter nästan arg nu. Det var absolut inte meningen att göra någon arg. Jag är bara nyfiken jag med ;) Själv tycker jag nog att alla bäbisar kan ha alla sorters kläder. Skulle dock aldrig sätta på en bäbis en klänning. Men detta verkar röra upp alldeles för mycket känslor. Jag tycker vi lämnar den diskussionen. Vill inte göra någon illa eller trampa nån på tårna. Så nyfiken är jag inte. Haha
    oj förlåt det var inte alls meningen att låta arg. men jag ville bara klargöra att anledningen till att jag ville kolla kön inte var för att "veta vilka kläder" jag ska köpa som du förstod det. Utan MIN anledning är ren nyfikenhet.

Jag kommer heller inte klä min flicka i klänning, iallafall inte innan innan hon kan gå, men det var bara ett exempel. Sen kommer jag heller aldrig köpa ett plagg med tex döskalle på varken till min flicka eller pojke. Tycker inte såna passar på barn eller kläder överhuvudtaget.

Fast detta är 2 diskussioner, diskussion 1: om varför man vill veta kön under graviditeten. Diskussion 2:kan flickor och pojkar ha samma kläder.
    Så mitt svar är Diskussion 1: ren nyfikenhet det spelar ingen roll pojke eller flicka jag har bara svårt att vänta.Jag kollar även upp massa skrock bara för att jag är så nyfiken och gillar att spekulera.
    Diskussion 2: jag tycker att killar kan ha rosa kläder och rött är jättefint på både killar och flickor. Flickor kan också ha blått och grönt osv. Fast klänningar tycker jag hörhemma på flickor likaså kalsonger på pojkar.(hittade inget annat bra exempel) Döskallar ska inte tryckas på kläder.

Det är vad jag tycker =)
  • elinnnnn

Godmorgon tjejer!

puchelina: hoppas det gick bra på ultraljudet!

jag har ju inte känt så mycket av min plutt* på typ en månad eller så, vilket är helt normalt, men man vill ju helst känna av bebisen så mkt som möjligt :). igår höll den på hela kvällen! jag låg på soffan med huvet i makens knä och hela min mage spänns åt typ inifrån. helt plötsligt är bebiskulan på vänster sida. sen spänns det åt igen och jag känner hur bebisen vänder sig därinne, hepp hepp så är bebiskulan på högersida... sen i mitten och ja sen vänster, åh herregud vad h*n höll på därinne! haha det var så mysigt!!!!

• elinnnnn

förresten idag går jag in i femte månaden!!! Det är ju sjukt vad snabbt månaderna går ändå fastän veckorna går sakta(tycker iaf jag :))

• elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-10 10:21:57 följande:
    Vad mysigt det låter elinnnn!
    åh ja det var det verkligen! jag längtar tills man får äran att känna av bebisen VARJE kväll :D längtar så....
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-10 10:23:33 följande:
    Ja visst går det snabbt. Jag går in i vecka 18 idag. Känns som igår man gick och nojjade över att komma förbi vecka 12. Hihi
    ja eller hur? jag gick in i v.19 igår eller idag, beror på vilken graviditetskalender jag ska följa. men idag enligt FL :)
    Ja herregud v.12 känns som evigheter sen :P
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-03-10 10:33:42 följande:
    Hejsan alla!Nu har man vart på Ultraljudet allt såg jätte bra ut hjärtat va så fint;)nu är jag lugn igen hihi!!min moderkaka låg i framväg så därför känner ja inget en!men guud så skönt att få den där inne och att allt va okej;)
    åh vad härligt! vad roligt att höra att allt såg jättebra ut och att du är lugn igen =)
    den kära leken skrev 2010-03-10 10:33:43 följande:
    Eller när mannen kan känna. Vill så gärna dela detta med honom. Han är så söt nu varje morgon. Innan sa han alltid ta hand om dig och jag älskar dig. De senaste 2 dagarna har detta bytts ut till ta hand om ER och jag älskar ER :)
    Ja! jättehäftigt sen ju när det känns utanpå. min make pussar på magen ibland och fjantar sig säger att bebben pussade tillbaks osv. hahaha kan man bli sötare? detta är verkligen det härligaste man kan dela med personen man älskar!
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-03-10 10:58:28 följande:
    så nu ska jag bara njuta av detta;)inte vara OROLIG mera!!!
    spara detta meddelande och kolla på nästa gång du blir orolig, typ nästa vecka :P:P
    nä, skojar bara, men vi kommer nog bli oroliga fler ggr :)
    fast finns det ingen anledning till oro så är det bara till å släppa ju :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10