• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-04-27 14:52:48 följande:
    Har precis ringt till KK i Malmö och frågat om tid till RUL v.32 och fått veta att dem inte har något schema just nu. Kommunen håller på och lägga om deras scheman och BF Juli samt Augusti får sannolikt inga RUL v. 32 pga. detta...ahh..Ska boka privat på Emmakliniken bara för att kolla så allt fortfarande ser bra ut =)Skönt att ha kollat en gång extra innan lillan kommer
    åh tråkigt att det inte blev nåt rul i v.32. fast ja emmakliniken är nog bra :) det var den jag funderade på att åka till också för 3d/4d men nu har jag bestämt mig för att strunta i det och lägga 700-1000 kronor på annat istället. vår bebis är ju ändå en flicka, det vet vi rättså säkert iallafall :) Fast man vet aldrig, dem kan ju ha sett fel men det vore konstigt om dem sett fel 2 ggr ;)
    BF 100809
  • elinnnnn
    Lysmasken skrev 2010-04-27 15:44:15 följande:
    Går in i v26 jag med idag.Lördagen tillbringades med att handla saker till huset på k-rauta, nästan 16 t gick lös.Bebisen var väldigt lugn ihelgen så man började bli lite fundersam. Men så igår så vart det en jäkla fart i magen.Såg att ni har diskuterat abort. Man kan säga så här att jag gillar inte att barn funderar på att skaffa barn. Så att en 14 årig har startat en tråd om att hon är gravid.Hämtade även babyboxen men mitt ställe där jag hämtade den har ju inte uppdaterat sina grejor i boxen. Var brochyrer från -09 någon lite väska som var tom, ingen aning vad man ska ha i den, liten flaska lactacyd, inlägg samt 12 blöjor.Blev besviken Ikväll ska man på dagis möte, tur så har jag sovit lite innan middag idag så då kommer jag väl inte vara så kanon tröttSka träffa bm den 19 maj sen har jag ul den 21 juni
    Grattis till vecka 26 :)

bebisen var säkert lugn i helgen eftersom du verkar ha varit igång ;)
    tråkigt med babyboxen. jag ska beställa min om ett par veckor. jag har ingen skrivare härhemma så jag får ta det sen när jag är hemma hos mina föräldrar :)
    ul den 21 juni, tillväxt eller könsul?
    BF 100809
  • Lysmasken
    elinnnnn skrev 2010-04-27 16:07:39 följande:
    Grattis till vecka 26 :)bebisen var säkert lugn i helgen eftersom du verkar ha varit igång ;)tråkigt med babyboxen. jag ska beställa min om ett par veckor. jag har ingen skrivare härhemma så jag får ta det sen när jag är hemma hos mina föräldrar :)ul den 21 juni, tillväxt eller könsul?
    Tack =)

Blev ju lite ställ då jag inte har känt mina töser innan så här tidigt, medans man har känt den bebis sen v20-21.
    Ul är tillväxt då jag har ett bmi på 39, ska på ett tillväxt runt v38
    Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • mammailund85
    Mandy86 skrev 2010-04-27 14:52:48 följande:
    Har precis ringt till KK i Malmö och frågat om tid till RUL v.32 och fått veta att dem inte har något schema just nu. Kommunen håller på och lägga om deras scheman och BF Juli samt Augusti får sannolikt inga RUL v. 32 pga. detta...ahh.. Ska boka privat på Emmakliniken bara för att kolla så allt fortfarande ser bra ut =) Skönt att ha kollat en gång extra innan lillan kommer
    Menar de att de inte blir något UL till alls för dem med bf juli, aug? Måste nog kolla upp hur det är här i Lund, har ju fått höra att det ska bli RUL v32. 
    Nån som vet om man har möjlighet att gå till bm på annan ort? Mitt sommarjobb är ju typ 70 mil härifrån och det är lite svårt att åka hem för bm-besök (är dessutom bara ledig 3 dagar på 3v) Vill ju inte missa nån koll av lillen.  
  • mammailund85

Ang. babyskydd köpte vi ett som passar att koppla på vagnen vi köpte (Brio Go) Fick dessutom 1000kr rabatt när vi köpte det samtidigt. Sen köpte vi till en isofix 

• mammailund85

Idag har jag ont i brösten. har knappt haft det annars varken som gravid eller annars. Kanske har med mjölkproduktionen att göra? Fick ut lite mjölk när jag klämde (jag vet att man inte ska klämma). Jag planerar att amma om det fungerar.... 

• Mandy86
    Malten skrev 2010-04-27 16:42:16 följande:
    Menar de att de inte blir något UL till alls för dem med bf juli, aug? Måste nog kolla upp hur det är här i Lund, har ju fått höra att det ska bli RUL v32.  Nån som vet om man har möjlighet att gå till bm på annan ort? Mitt sommarjobb är ju typ 70 mil härifrån och det är lite svårt att åka hem för bm-besök (är dessutom bara ledig 3 dagar på 3v) Vill ju inte missa nån koll av lillen.  
    Ja, tyvärr är det vad jag fick höra i telefon idag. Och en annan tjej med BF 1 augusti hade fått samma svar.. Fast det kan hända att dem får ordning på det och att man får en tid med kort varsel sen?
  • Lysmasken
    Malten skrev 2010-04-27 16:48:15 följande:
    Idag har jag ont i brösten. har knappt haft det annars varken som gravid eller annars. Kanske har med mjölkproduktionen att göra? Fick ut lite mjölk när jag klämde (jag vet att man inte ska klämma). Jag planerar att amma om det fungerar.... 
    Har du vetekudde? Isf värm den i micron & lägg det på det onda bröstet så ska du se att det släpper
    Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • Ns mamma

Hej,
    någon inne ikväll? kikar in under reklamen på desperate housewives :)

I vilken v. går man in i sista trimestern? borde ju vara snart för mig då jag går in i v.28 på söndag..

• Bubbis10

Ang mitt x nu då.....jag hade ju messat honom imorse, men han har ju inte sett det, då farbror blå har tagit tel i beslag. Så han dök upp iallafall, å vi har pratat i timmar.
    jag tycker inte det han gjort är ok, men det vet han ju sj med....

min dotters kanin var ute så skrämde han slag på mig, jag skulle sätta på han selen när han hoppade till så att jag som satt på huk, for baklänges...slog mig inte, men blev ju skiträdd....ena knät åkte upp lite i magen då jag for baklänges, jag fick inte ont. Men ändå så oroar det mig....suck..satt ju på huk, så det blev ju inget fall om man säjer så....å jag har ju inte ont...

sweetlily, var det inte du som ramlat ett par gng?

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10