• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-04-27 07:51:27 följande:
    Å va mys hos Bm...en annan får snällt vänta tills den 6te maj..hm...vad det gäller abort så är det varje kvinnas rätt att få göra det, men jag personligen tycker att man ska använda sig av skydd för att inte sätta sig i en oönskad situation.Det finns ju dom som gör den ena efter den andra aborten å det tycker jag e riktigt fördjävligt, men det e jag det....Sweetlilly, inboxa mig snarast e du gullig.....
    hej bruden...
    Varför har abort börjat att diskuteras i våran tråd?
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-27 08:39:14 följande:
    hej bruden...Varför har abort börjat att diskuteras i våran tråd?
    haha hey gumman :) nej asså jag sitter med på en annan tråd å detta e ju ett känsligt ämne, å er här inne "känner" man ju lite nu, eller har ett hum iallafall.
    å jag skrev, jag bara undrar hur ni ställer er till denna frågan, inget som behöver svaras på eller vidare diskuteras...bara jag som undrade...
    men det har ju såklart inget med oss att göra nu.

den tråden som jag e med i, ja det e visst mkt upprörda känslor, å mer blev det av att jag e  emot abort, om det inte finns särskilda skäl.
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-27 08:39:14 följande:
    hej bruden...Varför har abort börjat att diskuteras i våran tråd?
    men såklart kan vi lämna ämnet utanför vår tråd, jag blev lite överrasskad över att så många valde att dela med sig dock...men intressant å se hur olika vin resonerar. För ngt vi alla här inne har är glädjen över våra små, å oron att ngt ska hända dom, men i ett annat ämne så tycker vi helt olika...lite intressant bara..
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-04-27 08:44:00 följande:
    men såklart kan vi lämna ämnet utanför vår tråd, jag blev lite överrasskad över att så många valde att dela med sig dock...men intressant å se hur olika vin resonerar. För ngt vi alla här inne har är glädjen över våra små, å oron att ngt ska hända dom, men i ett annat ämne så tycker vi helt olika...lite intressant bara..
    nej guuud det gör ingenting jag bara undrade hur den kommit upp....
    Jag är lite emot abort men klart att det finns vissa bortförklaringar o abort ska INTE användas som preventivmedel det är min åsikt....

Jag´har typ börjat fått lite sd när jag anstränger mej men det är väl bara ett sätt för magen o säga att jag ska ta de lugnt :P
  • den kära leken

Haha, ja det skiljer verkligen som natt och dag mellan dina och mina åsikter i de flesta frågor. Men vi väntar båda barn i augusti och det samlar oss i denna tråd.

Pregga skrev 2010-04-27 08:44:00 följande:
  • den kära leken

Jag får oftast sammandragningar på kvällen då jag ska sova. Aldrig när jag anstränger mig. Och då grävde jag ändå om hela trädgården i helgen :) Så länge de inte gör on eller kommer regelbundet, flera varje timme så är det ju ingen fara utan bara livmoderns sätt att träna upp sig!

lillabambi skrev 2010-04-27 08:46:40 följande:
    nej guuud det gör ingenting jag bara undrade hur den kommit upp.... Jag är lite emot abort men klart att det finns vissa bortförklaringar o abort ska INTE användas som preventivmedel det är min åsikt.... Jag´har typ börjat fått lite sd när jag anstränger mej men det är väl bara ett sätt för magen o säga att jag ska ta de lugnt :P
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-27 08:46:40 följande:
    nej guuud det gör ingenting jag bara undrade hur den kommit upp.... Jag är lite emot abort men klart att det finns vissa bortförklaringar o abort ska INTE användas som preventivmedel det är min åsikt....Jag´har typ börjat fått lite sd när jag anstränger mej men det är väl bara ett sätt för magen o säga att jag ska ta de lugnt :P
    ok, hihi det var ju inte min mening att göra ngn upprörd. jag är emot abort såvida det inte finns särskilda skäl för det vill säja, men inte pga slarv eller ren lathet, då anser jag att kan man inte ta sitt ansvar å skydda sig emot en oönskad graviditet så e man inte heller mogen för att nyttja sex.

Vad det gäller Sd så e det fullt normalt, tro mig-där e jag välinformerad av alla samtal jag gjort, hahahahahaha

det är livmoderns sätt att förbereda sig, att träna inför förlossning. Har man haft sd innan så ska det visst underlätta under själva förlossningen med.
    den kära leken skrev 2010-04-27 08:47:53 följande:
    Haha, ja det skiljer verkligen som natt och dag mellan dina och mina åsikter i de flesta frågor. Men vi väntar båda barn i augusti och det samlar oss i denna tråd.
    Jo vi är mkt olika du å jag, men det e ju åxå det som gör att tråden lever :) å vi har ju trots allt en sak gemensamt, glädjen över våra små :)
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-04-27 09:08:42 följande:
    ok, hihi det var ju inte min mening att göra ngn upprörd. jag är emot abort såvida det inte finns särskilda skäl för det vill säja, men inte pga slarv eller ren lathet, då anser jag att kan man inte ta sitt ansvar å skydda sig emot en oönskad graviditet så e man inte heller mogen för att nyttja sex.Vad det gäller Sd så e det fullt normalt, tro mig-där e jag välinformerad av alla samtal jag gjort, hahahahahahadet är livmoderns sätt att förbereda sig, att träna inför förlossning. Har man haft sd innan så ska det visst underlätta under själva förlossningen med. Jo vi är mkt olika du å jag, men det e ju åxå det som gör att tråden lever :) å vi har ju trots allt en sak gemensamt, glädjen över våra små :)
    Vi delar åsikt om abort o jag har diskuterat de ibland här på fl me men inte verkat vara någon som förstår...
    Jo kunde nästan tänka mej att de var så om sd :) Nu ska vi ut i solen en vända o sen drar jag o sonen till kyrkis så mannen får sova lite efter att ha jbbat natt :)
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-27 09:11:10 följande:
    Vi delar åsikt om abort o jag har diskuterat de ibland här på fl me men inte verkat vara någon som förstår...Jo kunde nästan tänka mej att de var så om sd :) Nu ska vi ut i solen en vända o sen drar jag o sonen till kyrkis så mannen får sova lite efter att ha jbbat natt :)
    ok, va skönt att ngn delar min åsikt, haha jag har åxå fått höra det ena å det andra. men jag känner som jag gör...fick just läsa vad en gynokolog skrev här inne på Fl om abort, å kräkan sitter inte långt borta nu..eller tårarna..uch...

Ok, gumman hoppas du får det så trevligt med sonen..hihi

kanske ses ikv?
    kram
  • Bubbis10

Ska tillägga en sak ang abort.

jag flyttade hemifrån som 15 år..ihop med min kille..då omständigheter hemma gjorde det omöjligt för mig att bo kvar. jag hade inte ngn annan än han just då, ingen av oss hade haft sex innan..men visst hade man koll på graviditet, så vi körde avbrutet sex å trodde att det skulle räcka...

jag hade inte ngn som kunde hjälpa mig eller informera om p.piller.
    Å graviditeten blev ett faktum.
    jag blev tvingad till abort, det va antingen det eller stå på gatan utan hem...
    ibland kan jag fortfarande tänka-jag skulle haft ett barn på nästan 17 år idag...

Men nu när jag har ett barn så inser ju även jag att barn ska inte ha barn.
    Å jag kommer ju informera min dotter så gott det går om prev medel. För den situationen önskar jag inte ngn.

men att medvetet slarva för att vi har rätten till abort, det tycker jag e fördjävligt!!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10