• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly
    Malten skrev 2010-04-28 08:56:00 följande:
    God morgon! Vaknade inatt med världens illamåendeatack och ont i höger sida i "njurtrakten". Googlade runt lite och fick fram att det kan vara "njurstas" eller vad det nu hette och var vanligt bland gravida. Tillslut lugnade det ner sig och jag kunde sova, men sen imorse kom det tillbaka lite. Just nu är det lugnt. Nån annan som fått ont i njurtrakten? Lyckas som vanligt inte få tag på min bm
    ja alltså man har ju muskler och ligament där också, jag får ofta ont i sidorna när jag bökat runt i sängen.

Ja jag har börjat må illa på mornarna igen..så drygt.
    Lilla pyret väntas 100806
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-04-28 07:08:02 följande:
    Nu lade jag klippet på bloggen!resanfram.blogspot.com/kära leken; ja jag går till frissan en gång om året tror jag haha! Men det är oftast för att jag har lugg så nån riktigt stadig på hand får jämna den
    Hahaha vilket roligt klipp! Jag har också försökt att få det på film men utan dosa. Har nu min kamera utlånad dock och har haft det i 2 veckor så sen när jag får tillbaka den kanske {#lang_emotions_laughing}

Aja jag är inne nu som snabbast bara för att säga hej. Nu ska jag hoppa in i duschen efter att ha varit borta och jobbat ett dygnspass, jag ska ner på stan för att luncha med en vän och sen ska jag skynda mig hem för att få träffa min karl som åker till Tyskland idag på tjänsteresa också. Jag ska klippa hans hår innan han åker.

Ha det bra!
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • elinnnnn

lysmasken: tillväxtsultraljud, okej :)

----------------------------------------------------------------------------------

jag har fått ont vid ljumsken, bara på ena sidan. igår hade jag jätteont i hela sidan av magen(samma sida) det slets och drogs så himlans mycket. men men det är väl bara till att hålla ut hehe

igår hade jag huvudvärk, som tur var gick det över efter att jag sovit i en timme :) skönt att slippa ta värktabletter.

idag ska jag bara ta det lugnt, fast kanske blir en runda på ikea eller nåt köpcenter. är så sugen på att köpa något rosa eller lila, efter ultraljudet för några dagar sen :) Vi har ju INGET rosa/lila i klädesväg till våran lilla bebis. Bara en massa vitt och gult :)

och så måste jag köpa en ny BH, min andra pajade i tvättmaskinen igår hahaha. ja den där bågen hade tagit sig ur på något sätt. lika bra behöver ändå en större behå. blir nog amningsBH denna gången, känns onödigt att köpa bygelbh eftersom dem ändå gör ont. Fast egentligen skulle jag behöva en sportsbh som liksom ger mer stöd.

alla amningsbhar jag hittar är bara bomull och stretch, dem ger ju inget stöd!?!?!?!

BF 100809
  • SweetLilly

Nu är man nyklippt, så skönt! Lugg igen, känns mest som jag

Måste äta nått nu är bara kaffestinn och ätit kaffebröd hehe. Gjorde kladdkaksmuffins igår tills idag och det gick ner 2 st
    Ska ta mig ner  på affären tänkte jag, måste försöka med det idag, slut på allt.

• elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-04-28 12:13:12 följande:
    Nu är man nyklippt, så skönt! Lugg igen, känns mest som jag Måste äta nått nu är bara kaffestinn och ätit kaffebröd hehe. Gjorde kladdkaksmuffins igår tills idag och det gick ner 2 st Ska ta mig ner  på affären tänkte jag, måste försöka med det idag, slut på allt.
    åh roligt att vara nyklippt hihi. jag har inte klippt mig på flera månader, vanligtvis toppar jag var 10e vecka ungefär... men 2 veckor till ska jag vänta och då ÄNTLIGEN ska jag fixa till mitt hår :D
    gott med kladdkaksmuffins
    BF 100809
  • Bubbis10

Hej tjejer!

Kikar in snabbt å såg att ni pratar ligament å smärta på höger sida, japp här med...har vid 2 tillfällen haft ont på höger sida vid revbenen¨å en brännande känsla.
    blev jätteorolig först men det sitter ju inte i livmodern så..

sen när jag går ute så minskar sträckorna innan jag får rejält ont i ljumskarna..
    detta hade jag inte med dottern, men ska på kurs den 7de med andra gravida på 2 timmar som en sjukgymnast håller i, å få ett gravid bälte utprovat just för mig.

har tex svårare för att gå i trappor nu, men men jag klagar inte, jag har haft en fantastisk graviditet.
    Nu har jag lagat thai gryta med jasminris, ska bli göttans...

kram sålänge...

ps, kan även få ont vid blygbenet men det e när trosorna nu sitter för tight, dags å köpa nya sådana med.....

• puchelina88

Hejsan tjejer
    Hoppas ni mår bra!
    Imorrn ska vi till barnmoskan ska bli kul få lyssna på minis hjärta;)
    se hur mycket man har gått upp i vikt om man får någon skäll;)
    hmm börjar få ont i bäcknet tänkte ta upp det i morrn se om man kan få nått bälte lr några tips!

• Mandy86

De senaste dagarna har jag börjat få illamående och uppstötningar, även ont i nedre delen av magen på båda sidor.. har iallafall inte mått illa under graviditeten innan
    men det hör väl till..har hört att en del får det på slutet istället

BF 100809
  • SweetLilly
    Mandy86 skrev 2010-04-28 18:07:06 följande:
    De senaste dagarna har jag börjat få illamående och uppstötningar, även ont i nedre delen av magen på båda sidor.. har iallafall inte mått illa under graviditeten innan men det hör väl till..har hört att en del får det på slutet istället
    ja jag mådde ju illa i början, men har fått tillbaka det igen.. tror att det börjar bli lite tryck på magsäcken nu, och det blir ju bara värre så uppstötningar och halsbränna blir nog en vardag från och med nu
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10