Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-03-21 11:37:59 följande:
    åh herregud vad bra :) härligt att få massa grejer så kan man lägga pengar på annat :D
    Mjo jag e lite chockad asså, så jag firade med att gå ner till Happyland å köpe en babysitter =) jättefin...hihi men jag kommer ju köpa allt resterande helt nytt.
  • Bubbis10
    t0va skrev 2010-03-21 15:46:39 följande:
    Samma här, väger 75 nu och har gått ner 3kg sen jag plussade och de vill att jag ska hamna runt 85 innan BB. Visst ska man inte tänka på vikt men jag gör det ändå, för varje kilo jag blir större så blir det tyngre för mig att göra förflyttningar och blir jag för stor så måste jag se om jag kan få en annan rullstol undertiden. Men förhoppningsvis så sätter sig det mesta på magen och inte på höfterna. Men nu så kände jag bebis igen, måste vara det som känns i magen så då blir man ju lite positiv igen. Lite läskigt att tiden går så fort, var ju inte länge sedan jul tycker jag.
    Gumman sålänge du mår bra å äter ngt så e det viktigast. Bebisen tar vad den behöver, det e du som blir utan, vilket såklart inte e bra. å för att den lille ska få ngn näring så måste du ju sj ha ngn , MEN man ska nog inte fixera för mkt på det här med vikt. asså jag som alltid i hela mitt liv vart så slank, å plötsligt gått upp 9 kg...känner mig tung! å jag som trodde jag stod stilla ju....
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-03-21 15:55:20 följande:
    Oj vad ni köper mycket saker jag har ju iof. redan vagn och säng och skötbord eftersom jag sparat allt och det köptes på 2003 så det borde ju fungera än.?Undrar nu bara på vad jag ska göra med mammalådan som vi får Finland eller så 140 €.Lådan har jag ju två av de byter ju förstås färg varje år men men ...140€ får jag ju mycket kläder för också men att öppna lådan och kolla kläderna är nog en speciell känsla
    hehe jaa då jag oväntat blev ensam om detta mirakel(utan pappan) så köper jag på mig nu så jag inte står med allt på en gng...blir för dyrt.
    så jag har köpt, spjälsäng-Troll
    vagn-emmaljunga, fått barnstol samt skötbord, köpt babysitter å några få dresser till liten...hm...va det ngt mer tro....men det e så skönt å tagit det lite större nu...vilket gör att man åxå vågar tro lite mer att detta ska gå bra =)
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-03-21 16:01:05 följande:
    Verkligen bra när man får "ärva" andra jag har fått massor av kläder av min syster som har  flicka som är äldre än min och sen pojke som är äldre än min pojke så det är verkligen bra att få saker.
    hehe jo det e bra, jag skulle dock inte ta emot ngt som jag inte visste vem det var ifrån, det jag fått är fr folk jag känner väl å umgås med å det e ju fr deras enda barn, fräch å fint =)
    t0va skrev 2010-03-21 16:03:03 följande:
    Precis, så sa dietisten också. Nu har jag fått bekräftelse på att jag äter bra i alla fall så jag riskerar inte att få någon brist på något ämne men behöver äta lite mer, men som sagt det går ju bara ut över mig. Men att veta att jag inte har någon brist gör att jag kan slappna av och äta det som jag känner för. Hellre spagetti och köttfärssås i en vecka än ett bett av en massa olika saker :) Men det kanske vänder och jag säger poff och blir som en ballong snart. Nu börjar tom. jag se att magen blir större.
    ja men exakt gumman, sålänge du får i dig ngt så ät det som du känner att du klarar av. Inte sunt å tvinga isig saker man inte vill å mår dåligt av heller. Så ät du sin spagetti om du mår bra av det. Å som sagt, du lider inte av näringsrist =) Toppen ju , hihihi japp runt 7de månaden så brukar magen göra exakt så-POFF! å man ser RIKTIGT gravid ut...hihi
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-03-21 16:09:58 följande:
    Tack vännen  Hur står de till med dig och magen?
    hehe så lite :) jodå vi mår bara bra, växer å frodas..längtar så till mitt Rul på tors:)
    hoppas få veta ved det e för buse som gömmer sig ..hihi
  • Bubbis10
    t0va skrev 2010-03-21 16:17:17 följande:
    hi, hi, jag hoppas den väntar lite med att säga *poff* tills det blir varmare ute, har 2par byxor jag kan ha nu. Äntligen så kan jag ha mina fina byxor jag köpte för 7år sedan bara för att de var fina men de är superstora :) Hoppas att det funkar ett tag till så jag slipper köpa en massa kläder på ett tag och kan köpa mer shorts sen när det blir varmare. Sambon jobbar idag... chefen frågade igår om han kunde jobba söndag för det är något som måste levereras ikväll. Sambon ska bara göra praktik men får göra riktiga saker och sånt som ska skickas till företagen som det är bråttom med, tar det som ett gott tecken. För det har pratats om anställning efter praktiken.  Så idag när han sitter på sitt lilla rum och jobbar så har jag fått massor gjort. Är snart ikapp i pappersarbetet. Hade glömt pappret till csn om uppskov så de ville ha pengar nu, men nu kommer pappet iväg så då ska det lösa sig. Någon av er som ska gå på infokväll hos FK? Såg att man kunde anmäla sig till sånt på deras hemsida. Är nog vettigt, i alla fall om det är första barnet, jag har verkligen noll koll på vad som gäller och vad man kan få för ersättningar.
    jag har 2 st par mammabyxor å jag hade verkeligen inget annat val nu, då alla mina mysbyxor typ stryper mig. haha MEN jag fick ett par skitsnygga jenas mammabyxor fr CAROHL, som hon skickade till mig {#lang_emotions_heart} Gissa om jag blev glad =) ska bli skönt till sommaren å slippa en tung jacka å kunna ha en skön sandalett på foten, flip flop å en mjuk bommulsklänning....längtar så...Vad det gäller din mans praktik så e det ju ett jättebra tecken , då ser dom han som pålitlig å visar framfötterna{#lang_emotions_smile}
    vad det gäller FK så fattar jag inte hur jag kunde fixa allt sånt när jag va 20 år gammal, för nu minns jag nada....hm...
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-03-21 16:29:10 följande:
    Så du vill också veta könet? Förresten, får ni fler UL? Här får man ett (RUL) runt vecka 18 och sedan ett runt vecka 32. Dock är det redig babyboom iår igen så dem sa att vi nog inte skulle få komma till förrän vecka 36-37.
    Hm, nej i regel får man bara ett Rul...jag har ju vart på totalt 5 vul/ul pga min oro. men efter Rul nu så får man inget mer....var bor ni då?
    japp jag vill veta vad det e för liten buse som gömmer sig i min mage =) spelar ju absolut ingen roll för glädjen kommer vara d-samma men jag e sååå nyfiken nu. ska ta med min dotter med...då den lille gömmer sig för henne. Alla har känt den sparka utan hon, så fort jag ropar-skynda kom nu....så lägger hon sin lilla hand på min mage...å puts väck...hahaha hon sa det, mamma jag tror mitt syskon busar med mig, leker kurragömma....busungen, hahaha
    såå jag tar med henne så hon får se...
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-21 16:40:29 följande:
    Pregga nu är jag här :) Vi har varit och handlat blommor och möbler till balkongen. Den behövde verkligen en uppfräschning. Vi har inte handlat nåt till bebisen än, men jag har kikat på lite grejer på blocket. Vi kommer få låna en hel del grejer av min mans bror också som deras dotter växt ut.  Familjen mu- grattis till en liten gosse!  
    Heej =)
    Undrade vart du tog vägen ju , å va kul...att fixa till balkongen låter som vårkänslor, åå va mys:) jättebra att du kan låna av din mans bror-perfekt ju.
    Malten skrev 2010-03-21 16:43:42 följande:
    oj tror kanske jag kände en spark nyss! har bara känt "kittlingar" innan, men nu kändes det typ "poff" eller "dunk" om ni förstår? :) 
    haha kanske va typ...hey you?? hööör du mig inte så kanske du känner mig, DUNK DUNK.....hhahahahaha
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-21 16:48:06 följande:
    haha jo, jag är lite osäker ändå, det var bara en dunk och inget mer?  
    Men så känner jag med ibland.å det roliga e att det brukar bli när jag e lite orolig å inte känt så mkt, då e det som om den typ.-hey you, what the fuck....jag e HÄR! hahahaahahah
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-03-21 16:45:31 följande:
    Hejsan nyss kommit hem i från IKEA!har köpt säng,skötbord,madrass,täcke,kudde,påslakan mm till mini;)nu ska vi åka till sävrmor och svärfar en stund vi hörs i morrn tjejer!!!ha en trevlig söndag!
    hey=)
    Å va roligt å ha handlat till liten,hoppas ni får trevligt hos svärföräldrarna =)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10