Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nej jag var en väsk- och klädhållare på Liseberg :)

Ja det är lite jobbigt att stå för länge. Men det går ju bra att sitta med. Just nu verkar det som om vi åker på metalltown och Öland roots. Hade gärna åkt till roskilde med och sweden rock men vi får hoppa det nu.

Malten skrev 2010-05-25 10:09:01 följande:
  • den kära leken

Sweetlilly: Vad underbart att allt såg bra ut! Vet inte det där med pojk. Jag vägde tydligen 4 kg när jag föddes och mannen min bara 2,5 :)

• den kära leken

Det är ju omkretsen på huvudet man tänker mest på haha. Det andra slinker väl mest ut sen när huvudet är ute :)

SweetLilly skrev 2010-05-25 10:49:17 följande:
    hehe oki, ja då kanske jag har rätt endå, jag har ju känningar på tjej, men blev lite osäker nu när bebsen verkar bli stor. ja nu kommer väl den inte bli nån 5kg-klump men endå lite extra mullig
  • den kära leken

5 veckor kvar tills jag får veta om det blir snitt eller försök till vaginal födsel.

Jag läste infobrochyren vi fick av BM sist om amning igår. Den är inte särskilt uppmuntrande. Känns som om den va fylld av problem och hela tiden talade om hur svårt det var och hur mycket tålamod man var tvungen att ha. Det är inte alls den uppfattningen jag fått när jag talat med nära och kära. Men det kanske är för jäkligt? Vad säger ni?

SweetLilly skrev 2010-05-25 10:57:29 följande:
    hehe på så sätt gör det inget om det blir en stor bebis, eftersom jag ska ha snitt, och om de ska ta Pyret i v37 så är det bara positivt. men ska man föda ut dem så vill man nog ha en i undre kurvan hehe
  • den kära leken

Det tänkte jag inte äns på. Men det är skumt. Jag håller med.

SweetLilly skrev 2010-05-25 11:20:53 följande:
    ja det var intressant, att man blir påverkad av sorg/trauma är ju en sak, men just pojkfoster? skumt.
  • den kära leken

?
    Om du inte vill att någon ska hoppa på dig så låt bli att hoppa på andra. Om du vill att andra ska förstå dina val istället för att ifrågasätta dem så försök förstå andras val istället för att ifårgasätta dem!
    Du vet ingeting om vad jag tänker klä mitt barn i för kläder för du har inte brytt dig om att fråga hur jag tänker kring den saken. Däremot har jag frågat dig hur du tänker kring den saken och försökt förstå dig. Du har ibland reagerat som om det var ett påhopp från min sida. Att jag kritiserar dig för dina val. Det gör jag inte. Jag försöker förstå dem. Förstår du skillnaden?

Pregga skrev 2010-05-29 16:21:32 följande:
    asså det jag kan tänka mig elinnnn är att en del kanske undrar varför du har svårt å acceptera att det e en flicka du väntar, då du fått det beskedet mer än en gng å det dessutom e 99% vilket e nästan allt. får jag fråga utan påhopp, hade du hellre önskat dig en pojk`? den kära leken skulle ju låta sin pojk gå i klänning ;) hahahaha men nej nej det skulle inte jag heller.
  • den kära leken

God morgon alla!

Det var ett tag sen jag var här inne nu. Har jobbat som en tok :) Haha. Skönt att va ledig lite mer framöver. 18 dagar kvar att jobba nu.

Var på loppis i lördags och fyndade riktigt mycket barnkläder. Så nöjd. Fick med mig en hel kasse kläder för 200 kr. Och ett superfint träpussel. Var också på Gekås i fredags och köpte de få saker vi behöver till barnet. De hade kläder i storlek 40! FAttar ni hur smått det var. Köpte dock inga kläder där. De kändes så stela och luktade antimögelmedel så jag hade ingen lust. Nu har vi redan så det räcker de första halvåret ändå :)

• den kära leken

Usch då tetta. Det är inte roligt när människor i ens närhet inte lyssnar eller förstår en. Det kan va lite jobbigt när man kommer in i en familj så där. Det kan vara en speciell chargong i en familj. Hoppas ni, du och din man och barn, kan se förbi det och göra som ni vill. Det blir ju oftast bäst när man får göra som man vill!

tetta skrev 2010-05-31 08:24:36 följande:
    Var på kalas igår och det kom upp en diskussion om varför man tar reda på vilket kön det är.  De tycker (släkten till min man) att det är rent ut sagt löjligt att ta reda på det! Men jag som vill har ingen talan. De tycker att man förstör överraskningen. De förstår inte hur folk är funtade. (De är ju sååå perfekta!) Men jag vill ju veta. Ska jag ta fram alla flickkläder och tvätta dem eller ska jag inhandla kill kläder? Du får ju ändå en tjej som de sa. Du kan ju glömma att fundera på namn till killen. Fundera på tjej namn istället! GRRRR Tycker inte om hans systrar. Jasså du har varit på kss. Det var väl inte så farligt. Jag hade sammandragningar och inte åkte jag in...bla bla bla. De nedvärderade en till max. Var tvungen att skriva av mig. Är irriterad idag. urk. Ska sätta mig och sola när solen kommer fram mer.
  • den kära leken

Ja tiden verkligen rusar fram. Jag ser det på mina systerbarn. De är ju unga kvinnor nu.

Det är roligt när man kan planera båda två. Så mysigt att göra det ihop med :)

Hoppas ni får en fin födelsedag!

carohl skrev 2010-05-31 08:56:44 följande:
    God morgon! Igår var vi iväg och shoppade i stora lass. Nu har jag en massa nytt och jag är så lycklig  Killen köpte en massa till sig, vi köpte till Michelle också och självklart till lillan. Denna gång var det sambon som valde allt till henne då jag faktiskt har mera tid än honom så jag har varit på stan ett x antal ggr fler än honom därav handlat mycket mera till henne. Så det var väl kul för honom att få shoppa till henne. Idag fyller min flicka 9 år! Det är helt sjukt vad tiden har gått snabbt förbi... Åh min tös var så glad imorse då hon fick presenten med stora P:et vad hon har önskat sig just den...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10