elinnnnn skrev 2010-07-08 19:06:28 följande:
Idag under mitt BM besök så sammanfattade vi graviditeten hur den varit hittills och vi diskuterade lite om förlossningen. Jag sa till henne att jag var orolig för att komma försent in, då det gått väldigt snabbt dem 2 senaste gångerna. BM sa då att samtidigt som jag tycker det är nödvändigt att ringa till förlossningen ska jag också berätta att jag vill komma in pga tidigare förlossningar (syns ju i min journal hur snabbt det gått förr)
blodtryck har blivit högre, fast helt okej eftersom jag normalt har rättså lågt.
hon kollade efter äggvite proteiner men det fanns inget
hon kollade nåt annat också men jag har glömt vad det var.. :S
och så skulle hon skicka iväg på sån urinodling för att kolla om jag har UVI...
hb låg på 122, högre än förra gången så järnisarna hjälper ju :)
SF mått var 34 bara men följer kurvan sa hon...
Bebisens hjärtljud var uppe på 180 ungefär så hon fick mig till att vila och sen fick hon lyssna igen men hjärtslagen var fortfarande höga och därför skickades vi iväg till förlossningen för ctg .
väl på förlossningen så lugnade prinsessan ner sig lite och blev mest påverkad av sammandragningarna jag hade.
för nyfikenhetens skull frågade jag vad riktiga värkar brukar ligga på. fast det sa hon var väldigt individuellt och att man med en bred mage inte behöver ha så starka värkar för att det ska göra nån nytta. typ 45 ungefär enligt den där monitorn. mina låg runt 22 och ett par ända uppe vid 25.. det var roligt att se :D
men nu är vi hemma iallafall och allting såg ju bra ut.
det var barnmorskans fel att vi blev skickade till förlossningen haha
hon kollade livmodern och bebisens huvud/läge osv innan hon kollade hjärtslagen.
min lilla prinsessa protesterade vilt därför dem höga hjärtslagen :)
men det var trevligt att komma in på förlossningen och hälsa på lite hihi
och barnmorskan jag träffade var supersnäll och söt, en äldre dam :)
och jag berättade också hur mina senare förlossningar gått till och hon rådde mig också att ringa in när det börjar kännas och komma in tidigare.
så det känns väldigt bra. men hoppas lillan stannar i magen i 3 veckor till :)
Wow mina värkar toppade på 92... inte undra på att de inte ville släppa hem mig då