• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-08 11:34:49 följande:
    grattis till ny vecka.
    oj vilken spännande och händelserik natt ni haft. skönt att allt är bra. jag hade på nåt konstigt sätt blivit glad om jag behövt åka in pga värkar tidigare än BF, jag vill ju ha ut min bebis nu hahaha, vet dock inte hur du känner, kanske lite tidigt om du nyss gått in i v.34?
    Ja det kan man verkligen säga Glad
    Nä jag vill inte ha nu, haha... Jag kan gå med på att hon kommer två veckor tidigare max men i mitt huvud har jag räknat med att hon kommer att kommer BF. Jag fick ju "tvinga" ut Michelle. Jag gick över då 8 dagar men men jag kanske har fel med denna lilla donna hon kanske kommer tidigare vem vet? Skrattande
    (¯`°?.¸ Vår prinsessa väntas 100825¸.?°´¯)
  • carohl
    elinnnnn skrev 2010-07-08 11:36:14 följande:
    alltså det är sånt tryck runt mina ögon och jag ser helt suddigt, suddigare än vanligt även med glasögon på :S
    kan det bli så om man har mycket vatten i kroppen?eller är det nåt annat?

INGEN SOM HAR NÅT SVAR?
    Ingen aning, jag har inte haft så... Googla det! Jag brukar googla det mesta Glad
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-08 12:34:00 följande:
    Vilken händelserik natt men samtidigt hade jag blivit mycket orolig.
    Men jag är ju oroligheten själv

När ni är oroliga hur vågar ni ringa in till förlossningen elelr eran BM???
    Jag vågar helt ärligt talat inte ringa någon av dem om jag är orolig.
    Jag har ju telefonskräck (Socialfobi) vilket gör att jag heltenkelt inte vågar ringa och skulle man någon våga ringa så får jag inte fram orden eller munnen går i 190 och lite till
    Jag blev inte särskilt orolig, det är nog det som är mitt problem. Jag blir nästan aldrig orolig...
    Jag och Pregga brukar säga att hon borde ge mig lite oro och jag henne lite lugn då kanske vi skulle hamna på en mer balanserad nivå Skrattande

Fast gumman om du är orolig över något är det bara att ringa, inget farligt händer. Kan vara skönt att få höra att allt är som det ska. Eller om de säger att du ska komma in och titta är det bra det med då man håller koll på det hela. Glad Ingen kommer att tycka att du är dum för att du ringer.
  • carohl
    Nallepuhmamma: Tack så mycket för presenten, supergulligt! Omtänksamt av dig {#emotions_dlg.flower}
  • carohl
    knyzzel skrev 2010-07-08 14:56:30 följande:
    Hej hej... Nu Går man in i vecka 37 å d e bara 14 dara kvar nu tills han e här. bar måste fixa d sista idag känns d som i alla fall.
    14 dagar?! Det är verkligen INGENTING! Åh vad roligt för er Skrattande
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-08 15:27:59 följande:
    Hehe tänk om man hade ditt lugn

Njae jag e ju den fega typen av mig att ringa.
    Man vill ju inte ringa i "onödan" till dom eller störa dom om dom har fullt upp så dom låter otrevliga i telefonen eller så.

Hur många sprutor skulle du få nu för att ge din flicka lungmognad om ifall?
    Men din tapp var opåvärkad?
    Ja min tapp är opåverkad. Hon både kände på den med handen och gjorde två vul (ett inatt, ett imorse) och den är stängd och lång Skrattande
    Man ringer aldrig i onödan ens oro ska tas på allvar, hellre att man ringer en gång för mycket än inte.

Inatt tog vi en för att stoppa värkarna men det var ju inte för lillans lungor utan de gav mig en kortison spruta för det. Jag blev superskakis av den! Kunde inte ens knäppa min skjorta själv, fånigt som f*n såg det ut.
    Imorgon ska jag dit på morgonen och ta spruta nr 2 för hennes lungor sen ska det vara klart.
    Så totalt två sprutor för lungorna
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-08 15:39:12 följande:
    Men fy vad läskigt. Var det en bivärkning du fick?
    Va hon inne och pillade på din tapp?
    Trode inte dom gjorde det sådär bara för rädsla att det kanske hade kunnat bli som en hinnsvepning ellerjag kanske tänker helt fel nu???
    Ja det var läskigt med biverkningarna men men, hon sa till om biverkningarna före iaf så det var ju bra annars hade jag blivit rädd.
    Ja hon pillade och gjorde ett VUL.
    De kände på mig för att de måste känna om jag börjat öppna mig eller ej
  • carohl

Nu ni tjejer ska jag sätta mig och sy igen Skrattande Underbart rogivande är det fast å andra sidan det var ju så värkarna började igår då jag hade sytt i ca 1½ timme haha det kanske är att jag blir så exhalteradnär jag ser resultatet hahahaha. Snacka om actionfyllt liv, hahahahahahahaha....

• carohl
    elinnnnn skrev 2010-07-08 19:06:28 följande:
    Idag under mitt BM besök så sammanfattade vi graviditeten hur den varit hittills och vi diskuterade lite om förlossningen. Jag sa till henne att jag var orolig för att komma försent in, då det gått väldigt snabbt dem 2 senaste gångerna. BM sa då att samtidigt som jag tycker det är nödvändigt att ringa till förlossningen ska jag också berätta att jag vill komma in pga tidigare förlossningar (syns ju i min journal hur snabbt det gått förr)

blodtryck har blivit högre, fast helt okej eftersom jag normalt har rättså lågt.
    hon kollade efter äggvite proteiner men det fanns inget
    hon kollade nåt annat också men jag har glömt vad det var.. :S
    och så skulle hon skicka iväg på sån urinodling för att kolla om jag har UVI...
    hb låg på 122, högre än förra gången så järnisarna hjälper ju :)
    SF mått var 34 bara men följer kurvan sa hon...
    Bebisens hjärtljud var uppe på 180 ungefär så hon fick mig till att vila och sen fick hon lyssna igen men hjärtslagen var fortfarande höga och därför skickades vi iväg till förlossningen för ctg .

väl på förlossningen så lugnade prinsessan ner sig lite och blev mest påverkad av sammandragningarna jag hade.
    för nyfikenhetens skull frågade jag vad riktiga värkar brukar ligga på. fast det sa hon var väldigt individuellt och att man med en bred mage inte behöver ha så starka värkar för att det ska göra nån nytta. typ 45 ungefär enligt den där monitorn. mina låg runt 22 och ett par ända uppe vid 25.. det var roligt att se :D

men nu är vi hemma iallafall och allting såg ju bra ut.
    det var barnmorskans fel att vi blev skickade till förlossningen haha
    hon kollade livmodern och bebisens huvud/läge osv innan hon kollade hjärtslagen.
    min lilla prinsessa protesterade vilt därför dem höga hjärtslagen :)

men det var trevligt att komma in på förlossningen och hälsa på lite hihi
    och barnmorskan jag träffade var supersnäll och söt, en äldre dam :)
    och jag berättade också hur mina senare förlossningar gått till och hon rådde mig också att ringa in när det börjar kännas och komma in tidigare.

så det känns väldigt bra. men hoppas lillan stannar i magen i 3 veckor till :)
    Wow mina värkar toppade på 92... inte undra på att de inte ville släppa hem mig då Skrattande

Skönt att allt känns bra nu och ja hoppas att hon stannar inne tiden ut Flört
  • carohl

Knyzzel: Vilket fint babyskydd!

Nallepuhmamma: hon har nog vänt sig som Pregga sa och då kan ju formen på magen ändras.

Eliiiiin: Va jobbigt att inte ha sovit bra inatt... Du får ta igen dig denna natt, eller du kanske har möjlighet att ta en stödvila under dagen?

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10