• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • the jeryds

Hej allesammans, ligger lite på lågvarv här. tänkte bara kika in lite snabbt o hälsa :) Ja pregga skriv till mig vad läkaren sa imorn, eftersom vi har likanande problematik eller vad man ska kalla det. Låg i badet igår o badade så kickade bebis för första gången å att det verkligen inte fanns tvivel, hela magen skakade till. Mysigt och jag skrattade gått :) Spännande spännande! Idag sjung jag för den på soffan så rörde den sig. En liten sångfågel i magen :) dock lugn och blyg.

• den kära leken

Vad underbart att få känna den lill* Grattis!

the jeryds skrev 2010-03-02 15:04:02 följande:
    Hej allesammans, ligger lite på lågvarv här. tänkte bara kika in lite snabbt o hälsa :) Ja pregga skriv till mig vad läkaren sa imorn, eftersom vi har likanande problematik eller vad man ska kalla det. Låg i badet igår o badade så kickade bebis för första gången å att det verkligen inte fanns tvivel, hela magen skakade till. Mysigt och jag skrattade gått :) Spännande spännande! Idag sjung jag för den på soffan så rörde den sig. En liten sångfågel i magen :) dock lugn och blyg.
    BF 100817
  • puchelina88

Hejsan!!
    Nu är jag vaken igen;)
    Hmm funerar på om skulle ta et bad i kväll,tror ni man känner Mini bättre då??

• elinnnnn

hej alla goa tjejer!!!
    Här har ni varit aktiva, som vanligt =)
    Min internet uppkoppling ligger nere, har gjort det nu sen förra veckan =(
    Men jag kopplar upp mig genom mobilen fast det är ju lite segare än vanligt ;)

Igår var vi på rutinultraljud, trodde då att jag nyss gått in i v.18 men blev flyttad 2 dagar så jag gick in i v.18 idag istället =)
    Allt såg bra ut, tack och lov och bebisen sparkade och höll på därinne(jag känner inte av den så mycket ) men man kunde ju se på skärmen hur den inte ville ligga stilla.
    BM försökte kolla kön men kunde bara ge 80% säkert svar, hon sa att det skulle synas mer om 4 veckor. Hon sa att det till 80% är en flicka, men jag känner fortfarande att det är en pojke hehe.

Det är ju ofta hänt att dem säger att det är en flicka, på UL och att det kommer ut en pojke. Det hände mig förra gången. Den enda gången jag kollade kön och dem sa att det var en flicka UT kom en pojke haha, så jag litar inte på det denna gången heller =)

Jag lämnade även blod till NUPP eller vad det nu heter, glömmer alltid bort vad det heter. Nu är det bara till å vänta i typ 10 dagar innnan man får svar på det..... Drygt.

BF: 100810 enligt RUL
  • the jeryds
    den kära leken skrev 2010-03-02 15:06:39 följande:
    Vad underbart att få känna den lill* Grattis!
    Tack !! Det var mysigt :9 Har känt den tidigare till och från, men denna gången var det självklart och inte rörelser utan en riktig putt innifrån! :) Låg på soffan idag med och sjung för den, då rörde den sig också så kan man se en liten upphöjning på magen eller att den blir lite lite sne.
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-02 14:58:12 följande:
    Vad skönt det låter. Vill också ligga på soffan och bara göra ingenting. Ska bli spännande att höra vad läkaren har att säga. Vilken tid ska du dit? Gott med tacos. Hemma blir det nog järnkick med nässelsoppa. Får det en gång i veckan nu. Inte mig emot. Det är riktigt gott!
    haha jo det e skönt men å andra sidan så saknar jag å gå ut på långa promenader, men kan ju inte nu..får sd direkt! jag ska vara hos läkaren 13.30 imon å mäta livmodertapp å fråga om mina sd mm. jo jag har lovat lillan tacos idag...haha orkade inte igår, var å handlade å va skittrött när jag kom hem....nässelsoppa har jag aldrig provat, men det låter spämnnande ju =)
    the jeryds skrev 2010-03-02 15:04:02 följande:
    hehe åå va mys å känna liten, jo då vi har samma hm..symtom? så självklart berättar jag imon när jag e hemma. hihi jag har åxå nynnat lite för magen, men känner mig lite bäng...hahahahaah dock när vi sjöng kareoke, så kickade den loss rejält.... oj där kom en liten putt nu..hihihi
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-02 15:14:27 följande:
    hej alla goa tjejer!!! Här har ni varit aktiva, som vanligt =)Min internet uppkoppling ligger nere, har gjort det nu sen förra veckan =(Men jag kopplar upp mig genom mobilen fast det är ju lite segare än vanligt ;)Igår var vi på rutinultraljud, trodde då att jag nyss gått in i v.18 men blev flyttad 2 dagar så jag gick in i v.18 idag istället =)Allt såg bra ut, tack och lov och bebisen sparkade och höll på därinne(jag känner inte av den så mycket ) men man kunde ju se på skärmen hur den inte ville ligga stilla.BM försökte kolla kön men kunde bara ge 80% säkert svar, hon sa att det skulle synas mer om 4 veckor. Hon sa att det till 80% är en flicka, men jag känner fortfarande att det är en pojke hehe.Det är ju ofta hänt att dem säger att det är en flicka, på UL och att det kommer ut en pojke. Det hände mig förra gången. Den enda gången jag kollade kön och dem sa att det var en flicka UT kom en pojke haha, så jag litar inte på det denna gången heller =)Jag lämnade även blod till NUPP eller vad det nu heter, glömmer alltid bort vad det heter. Nu är det bara till å vänta i typ 10 dagar innnan man får svar på det..... Drygt.
    heej elinnn!
    Gu va kul å vara på rul..å jag längtar så med..hihi...jag frågade min bm om man kunde se könet nu å hon sa såhär, kvinnans yttre blygläppar liknas vid 2 testiklar när bebben e så liten, så antingen stannar dom å växa å det blir en tös eller så utvecklas dom mer å det blir en pojk. samt att klittan stannar, eller växer ut till en snopp. så det kan vara lite tidigt att avgöra. sj är jag i v 17 nu....
  • Bubbis10
    the jeryds skrev 2010-03-02 15:17:59 följande:
    Myyysigt. nu ska jag dricka kaffe :) Gött som fan så här med lysnade sol :P Snart ska vi dricka kaffe Pregg!!!
    hehe jag tar gärna en kopp med dig snart men det får bli te för min del. har lagt ner kaffet nu..., hehe kan slå dig en pling senare om det e ok?
    {#lang_emotions_flower}
  • puchelina88

mmm sitter och äter sura nappar guud så gott!!
    ska snart börja med maten i dag blir det ugnspannakaka med korv!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10