• Mi na

Dansmatta

Har just skaffat Dance Dance Revolution Extreme 2 och återupptäckt hur kul det är att skumpa omkring på dansmattan. Ah, det är helt underbart ju! Har svårt att sluta trots att mina ben blir skakigare och skakigare timme för timme. Är det inte underbart att det finns något man kan göra för att få bättre motion som faktist är roligt och inte känns som sport!?

Min mening med det här inlägget är egentligen att ta reda på om det finns några andra dansmattedårar här? Gör det det? Och isf - vilket är erat favoritspel/favoritlåt?

• Svar på tråden Dansmatta
  • siamesen

Korkad fraga kanske men vad är en dansmatta? är det en sadan som man kopplar till tv? Alltsa Tv-spel?

• Mi na

Ja, man kopplar den till en spelkonsoll (t.ex. Playstation eller X-box) eller till en dator och sen trampar/dansar och hoppar man omkring för glatta livet efter instruktioner på TVn/skärmen. Helkul är det!

• siamesen

Later som en bra sport man kan göra hemma utan att nagon ser. Ska kolla upp det

• Mi na

Tycker jag absolut du ska göra! Tänk bara lite på eventuella grannar som bor under dig sen om du börjar dansa. Lägg gärna en vanlig matta under dansmattan för att dämpa lite. Det kan väsnas en del de första gångerna innan man vant sig vid hur man ska trampa.

Jag och min sambo har varsin matta och han älskar det också trots att han konstant vägrar att dansa annars. Vi brukar dock tänka på hur roligt det måste se ut för grannarna som bor mitt emot oss om de skulle råka kolla in genom vårt fönster när vi står där och dansar. Det ser nämligen rätt roligt ut när man är två för dansen ser lätt lite fånigt koreograferad ut iom att man trampar samma steg samtidigt. Vi (som annars alltid är klädda i svart) brukar därför även klä ut oss i pastellfärger när vi dansar för att det ska se ännu roligare ut. Vad gör man inte för att roa eventuella nyfikna grannar?!

• Miss Daisy

Visste inte att det fanns nått sånt. Men jag blev glad av ditt inlägg på nått sätt, så det måste ha lyst igenom hur kul du har på din matta.

• 3barn

Här är en som brukar dansa som en dåre :)
    Det är bådde kul och så känns det att det tar på kroppen också. Har för tillfället laggt det på hyllan då jag har fått foglossning men tänker börja igen når bebben kommit.
    Jag köpte även ett barn spel " djungelboken " där dom ska dansa sig igenom spelet,bra mycket bättre änn att bara sitta framför tv.

• Mi na

3barn

Kul att det finns fler här som gillar dansmattor. Vilka låtar gillar du? Jag har nog dansat mest till Tsugaru och Orion78 men jag är även barnsligt förtjust i dubbelhoppen i Sweet sweet love magic. Kommer inte ihåg i vilka spel dessa låtar är med i. Vi har en hel drös.

Djungelboken hade jag inte hört talas om. Måste jag nog kolla upp. Har däremot träffat en kille som spelat Tekken 3 (ett fighting-spel) på sin dansmatta. Han måste ha trampat som en dåre.

Upptäckte just att det kommer komma ett spel (i USA) om en månad där man ska kunna dansa på dansmatta, sjunga karaoke OCH se sig själv med Eye Toyen under tiden. Det kommer vara så hopplöst svårt! Måste prova.

Vilket/vilka spel brukar du köra och vilka låtar gillar du? Om jag lyckas bli gravid någon gång kommer jag också försöka få tillbaka lite muskler med hjälp av dansmattan... om det går. Det låter plågsamt med foglossning. Hur länge har du kvar till BF?

• Mi na

Oj, det blev lite tårta på tårta där. Så går det när man inte korrekturläser sina inlägg innan man skickar dem.

• Skarpa

Tycker att det verkar lite intressant med dansmatta. Några rekommendationer på någon bra (verkar ju finnas olika) till PS2?
    Passar alla mattor till alla spel?

• 3barn

Jag brukar mest spela "Dancing stage fever" till ps2.Är super kul.......
    På det spelet ser man också hur mycket kalorier man gör av med.Jag gillar låtar med fart i,det brukar variera vilka jag har som favoriter ,men tar man dem med mycket fart i så blir det ju svårare.Det är ju tur att ingen ser mig :)

Det låter svårt det där i usa. I kina eller japan har jag sett att dom har som tränings ställen med dansmattor då också med Eye Toy(karaoke vet jag inte).

Har även sett att det ska finnas en dansmatta till game cub (nintendo), där man kan dansa som super mario.Skulle nog vara kul för barnen och deras barnsliga mamma :)

Jag är i vecka 29,har precis 80 dagar kvar till bf.Känns som en hel evighet.

Svar på tråden Dansmatta