• susye

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram

• Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
  • MariaKsk88
    Doldis skrev 2010-05-04 13:32:00 följande:
    Jaha, ljög om akut vab och gick hem efter min sista klass. Egentligen hade jag rastvakt och kf-möte men jag var helt slut. Huvudet känns som att det är i två delar liksom. Läser just nu Ann Heberlein - jag vill inte dö jag vill bara inte leva - heter den och handlar om bipolär 2. Läs den!!! Hjälp vad jag känner igen mig!! Så tänkte jag men jag har iaf aldrig köpt nåt hus när jag har varit manisk. Så kom jag på att det har jag ju visst. Lägenheten för 30.000 var när jag var manisk. Det var 30 papp i handen så jag köpte ju av privatperson, det gick jättesnabbt. Jag var manisk på morgonen och på eftermiddagen hade jag köpt lägenhet. Visst, bra pris för en 2:a i en småstad. Men ändå. SÅ är det. Är lite chockad så här i efterhand, fast det var flera år sen.
    Jag kan skicka dig min bok som snart är klar.. undrar om den nånsin blir publicerad! Den handlar också om att leva som bipolär. Inboxa mig om du är intresserad, jag vill bara att nån ska kunna läsa den och känna igen sig.

Jag är precis utskriven från ytterligare en inläggning, bara 3 nätter men på LPT. SUCK. Jag vill så gärna bli klar med studierna... :(
  • Isac1108

Här vill jag vara med. Är bipolär, fick diagnosen för ca 10 år sen. Är nu 34 och jobbar på att få ett barn till. Har en son på tio och ett barn i himlen. Hoppas att få diskutera med fler om allt möjligt !

• Isac1108

Undrar om någon har erfarenhet av fluxetin tror jag att den hette, ska vara antidepp. Vill byta ut mitt sertralin då jag är sååå torr i munnen samt andra biverkningar. Men om man ska försöka få barn kanske den inte är bra ? Äter nu zyprexa i liten dos och av den ökar man i vikt och med den fluxetin skulle man minska i vikt! ?

• MariaKsk88

Vad heter fluoxetin nu igen? Jag gick upp 10 kg av zyprexa så den rekommenderar jag inte. Välkommen förresten!! :)

• Maia
    Isac1108 skrev 2010-05-04 18:36:52 följande:
    Här vill jag vara med. Är bipolär, fick diagnosen för ca 10 år sen. Är nu 34 och jobbar på att få ett barn till. Har en son på tio och ett barn i himlen. Hoppas att få diskutera med fler om allt möjligt !
    Hej och välkommen!
    Har också ett barn och ett änglabarn. Tänker förmodligen inte skaffa fler barn dock.
    Jag var på en låg dos zyprexa när jag var gravid. Den hjälpte inte så bra, jag mådde väldigt dåligt under grav. Valde också att inte amma då jag ff var på mediciner.
  • Maia
    Doldis skrev 2010-05-04 20:39:30 följande:
    Extremt jävla låg i em o kväll. Skit o piss o piss o skit.
    Klyscha; imorgon är en ny dag. :/ *kramar om*
  • Maia

Imorgon ska sambon på samtal ang mig. Eller snarare om han behöver få ur sig nåt sen förra året eller vill ha tips, förslag i hur bemöta mig i mina knäppa ingivelser(ord?) 

Å andra sidan så skiter jag i vilket då jag inte tycker om sambon längre. !?
  • MariaKsk88
    Maia: sen när?? Låter lite abrubt..
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2