• Katten Minus

Gekås vol 14

Hejsan!

Tänkte höra om någon vet om de har husvagnsgrejor framme, typ förtältsmatta?

• Vivan82
    tilj75 skrev 2013-10-01 09:54:41 följande:

Imorgon åker jag till Ullared för första gången. Har ni några bra tips?
    Jag har en tjej på sex månader, fyra killar tre-sex år, två stora barn i flytta-hemifrån-tagen, make och stort hus.
    Leksaker, plastpåsar och bakplåtspapper säger alla jag frågar :)

Ditt bästa tips?

Leksaker kan du verkligen fynda. Finns enheldel i köksavdelningen för dina ungdomar om dom behöver porslin, grytor etc. Textilier typ handdukar och lakan finns endel. Lakan och påslakan har jag köpt mkt där och de har varit bra kvalité. Handdukar däremot har dragit sig och krympt.

Vad det gäller babykläder så köp nån storlek större än den barnet har men tänk på att det är inte så kul å sitta m massa långarmade tröjor i som passar först till sommaren.

Bli inte för snål vissa saker som underkläder, kläder, textilier etc är betydligt bättre om man inte köper det billigaste som finns. Hoppas di får en bra shoppingtur:)
  • Vivan82

Ett litet tips till. Ha en shopping lista med grejer du behöver köpa och sen en budget. Det blir lätt dyrt, 40kr hit och 39 kr dit. Det blir snabbt mycket pengar.

Jag brukar ha en budget per del typ 500kr kosmetika/rengöring, 500 kr till mannen, 500 till barnen osv (summan ändras för olika tillfällen beroende på vad som behövs). Det brukar funka bra för mig iaf så jag inte blir helt ruinerad och bara kommer hem m bra att ha saker som sen aldrig används.

• Minnie7

Tilj75- mät barnen och ha med ett måttband. Storlekarna kan vara luriga. Mina handdukar är superbra så det är nog olika vilket märke man köper. Leksaker och hemmaprylar är toppen!

• MissKaos

Spiderman tror jag.bpå leksaksavd

FavvoJonna skrev 2013-10-01 17:32:28 följande:
    Någon som vet om det finns typ Stålmannen eller Batman dräkter till barn där?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft