• elinile

Gekås vol 14

GuteCarra skrev 2010-04-13 19:35:35 följande:
    Vad är det för sett? Min dotter behöver något att leka i på dagis nu när de är lite blaskigt och ännu lite kallt men för varmt för att ha de fleece fodrade regnsättet. Kan detta va ett allternativ tror ni?  Någon som har bild och pris? Svärmor ska iväg imorgon så hade varit bra med en bild man kunde visa henne :o)
    Har tyvärr ingen bild, men har sett en tidigare. Om det var i bildbloggen eller om det var i någon medlems bildgalleri kommer jag tyvärr inte ihåg... Någon annan som vet? Det är iaf ett 2-delat "skalset" som är vind och vattentätt. Superfina! Finns i turkost, rosa, lila och grönt, antingen enfärgade eller med något grått mönster på. Byxorna är svarta midjebyxor. Kostar 199:-, iaf det jag köpte i stl 98. Tror de börjar på 92 eller möjligtvis 86... Inte fodrat, så man får ha fleece eller något annat under när det är lite kallare.
  • Elins mamma 2010

nån som vet hur mycket omlottbodys kostar? med giraffmärket (har hört att det är bäst)

BF 100904 - Längtar!
  • annavia
    Snuttjulla skrev 2010-04-13 14:34:42 följande:
    jag har det, och jag är såååå nöjd. Nu köpte jag ju visserligen mitt i fredags, men det åkte på direkt när vi kom hem, och barnen var torra och varma hela helgen efter att ha haft dem på. Riktigt nöjd, över förväntan faktiskt. Svägerskan kör mycker pop, och hon jämförde deras liknande set, som  går på över 1000, och det är väldigt likvärdigt! Det blåser rätt rejält här idag, men barnen verkar inte märka det, och mina barn är rätt kräsna för vind och kyla.
    Fanns det många färger och storlekar att välja på?
  • Vallie

någon som vet att det finns täcken (alltså till en vanlig 90-säng) finns dun eller annat? pris? någon som vet om kvalitén är bra? bättre eller sämre än ikea?

• jojojojojo
    Vallie skrev 2010-04-13 21:28:41 följande:
    någon som vet att det finns täcken (alltså till en vanlig 90-säng) finns dun eller annat? pris? någon som vet om kvalitén är bra? bättre eller sämre än ikea?
    ja det finns täcken, jag e jätte nöjda med mina, dock va det några års sen de inköptes (4 kanske) men de funkar kanon fortfarande, mannen tycker det e för varmt, men jag gillar när det e varmt, han har bara ett jätte tunnt täcke året runt, medans jag gärna har två i under vinter halvåret!

vet dock inte priset då det va mamma som köpte dem, å det är inte dun då jag inte tål det, vet ej om det finns
    BF 2010-06-28
  • Kaerleksbarn
    Elins mamma 2010 skrev 2010-04-13 21:16:12 följande:
    nån som vet hur mycket omlottbodys kostar? med giraffmärket (har hört att det är bäst)
    De flesta bodies kostar 24.95-39.95
  • Elins mamma 2010
    Kaerleksbarn skrev 2010-04-13 21:59:22 följande:
    tack för svaret!
    BF 100904 - Längtar!
  • Bambusa

jag älskar boddys till dottern, ja kommer köpa ihjäl mig!!!

Kaerleksbarn skrev 2010-04-13 21:59:22 följande:
  • Bubblan2

Ett tips som jag fick för ca 2 år sedan är följande:

---------------------------

Ett tips till er som köper babykläder

Det finns 4 olika baby märken på gekås. om man tittar i nacken på strl lappen.

Teddy: Dessa kläder tappar lätt formen dom är EXTREMT breda.

Walking baby: Helt okej

Finns ett plagg med en giraff på lappen: Detta plagg handlar jag uteslutande av dom håller bra är mjuka o sköna o är bra storlek på. Dom noppar sig inte så mycket heller.

Mörkblå lapp med små figurer på: Tycker dom är så där, känns som dom blir lite sladdriga.
    ----------------------------

Efter egen erfarenhet kan jag säga att pyjamis i märket Walking baby är små i storlekarna.

Jag har handlat av alla olika märken som de har haft de gånger jag varit ner och det är väl kanske så att Teddy är oformliga och breda men jag tycker nog att de flesta har klarat sig ganska bra.

Trots allt är det ju så att man tvättar dem ofta och de små liven har dem inte under så lång tid... De växer ju som ogräs!

Sen är det också så att jag har köpt body på POP som ärligt talat ser värre ut, bleka och noppiga efter tre tvättar typ!

Ni som nu har turen att åka dit i dagarna, ha så kul!
    Jag är inte ett dugg avis...nä! *mutter*

• Elins mamma 2010
    Bubblan2 skrev 2010-04-13 22:35:06 följande:
    Ett tips som jag fick för ca 2 år sedan är följande:---------------------------Ett tips till er som köper babykläder Det finns 4 olika baby märken på gekås. om man tittar i nacken på strl lappen.Teddy: Dessa kläder tappar lätt formen dom är EXTREMT breda.Walking baby: Helt okejFinns ett plagg med en giraff på lappen: Detta plagg handlar jag uteslutande av dom håller bra är mjuka o sköna o är bra storlek på. Dom noppar sig inte så mycket heller.Mörkblå lapp med små figurer på: Tycker dom är så där, känns som dom blir lite sladdriga.----------------------------Efter egen erfarenhet kan jag säga att pyjamis i märket Walking baby är små i storlekarna.Jag har handlat av alla olika märken som de har haft de gånger jag varit ner och det är väl kanske så att Teddy är oformliga och breda men jag tycker nog att de flesta har klarat sig ganska bra.Trots allt är det ju så att man tvättar dem ofta och de små liven har dem inte under så lång tid... De växer ju som ogräs!Sen är det också så att jag har köpt body på POP som ärligt talat ser värre ut, bleka och noppiga efter tre tvättar typ!Ni som nu har turen att åka dit i dagarna, ha så kul!Jag är inte ett dugg avis...nä! *mutter*
    tack, vilken bra info!
    BF 100904 - Längtar!
Svar på tråden Gekås vol 14