• t0va

Gekås vol 14

törnfågel skrev 2010-06-25 21:17:32 följande:
    Jag har aldrig varit i Ullared, men nu under semestern så ska jag och en kompis (som inte heller har varit där) ta en tripp dit för att kolla in stället. Ni som är erfarna, har ni några bra tips till rookies som oss?? Hörde av en annan kompis att man inte kan lämna sin kundvagn obevakad för att folk snor den då, är det verkligen sant??
    Våran blev inte snodd, var där med en vän för några månader sedan. Men sköna skor, något att dricka, inköpslista och gott om tid är ett bra tips. 

Sen fick jag tips om att toaletterna på insidan var fräschare än de som fanns ute och det stämde. Kassorna längre ner var det inte någon kö vid och endel kassor låg längre ut så kolla noggrant vart kassan är och hur lång kön är. Det tipset gjorde att vi slapp stå i kö, var bara att gå rakt igenom :D

Märkte också att om du ska köpa kläder och inte kan prova eller ska köpa åt någon annan så kan det vara bra att ha mätt kläderna innan och sen ha måttband med dig. Jag köpte shorts åt sambon men det var svårt att veta villken storlek xl var i verkligheten, så jag hade mätt hans byxor och jämförde.  
  • AnkiFalun

Nån som vet om det finns inbjudningskort till typ dop? babybok sån att skriva i?
    Finns då nå fina pojkkläder små alltså fron storlek 56 och upp.?
    Pippi kläder till tjejer från 86 och uppåt??

• 2007 Mamma
    Jag har aldrig varit i Ullared, men nu under semestern så ska jag och en kompis (som inte heller har varit där) ta en tripp dit för att kolla in stället. Ni som är erfarna, har ni några bra tips till rookies som oss?? Hörde av en annan kompis att man inte kan lämna sin kundvagn obevakad för att folk snor den då, är det verkligen sant??
    Sätt på dig lätta kläder typ linne & kjol, då kan man om det är panikmycket folk prova kläder utan på linnet o ev även prova byxor mm utan att behöva stå i provrumskön hela tiden.

SaraKlippan: Ja fårskinn har de haft förrut iaf för 229:-

AnkiFalun: Babybok finns.
  • törnfågel

Tack för tipsen! Är det kö hela dagarna nu på semestern och hur länge brukar man få vänta?

Det ska verkligen bli spännande att se det här som så många pratar om. Det verkar som att man antingen älskar det eller hatar det. Glad

• Bambusa
    2007 Mamma skrev 2010-06-26 21:39:56 följande:
    Är det någon som vet vad spjälsäng + madrass kostar?
    madressen kostar 99 vad ja vet...
  • Ruggugglan
    AnkiFalun skrev 2010-06-26 16:48:00 följande:
    Nån som vet om det finns inbjudningskort till typ dop? babybok sån att skriva i?
    Finns då nå fina pojkkläder små alltså fron storlek 56 och upp.?
    Pippi kläder till tjejer från 86 och uppåt??
    Du menar typ "Min första bok"? Jag köpte två stycken när jag var där i vintras. Nalle Puh variant. Fanns en variant till men minns inte vilken. Priset minns jag inte, men det var inte mkt jag fick ge.
    www.mousy.blogg.se
  • Kaerleksbarn
    2007 Mamma skrev 2010-06-26 21:39:56 följande:
    Är det någon som vet vad spjälsäng + madrass kostar?
    Spjälsängen kostade 799kr i aug förra året, inte tittat på det sen dess så vet inte om priset höjts...
  • Joona
    Se till att va mätt i magen när du går in i varuhuset, man vill shoppa inte slösa tid på caféerna ;)
    Visst att kundvagnen kan bli snod men främst tappar man nog bort den själv, så knyt en servett eller sjal om handtaget så du hittar den lätt. Memorera vart du lämnar vagnen, det händer att man måste lämna vagnen ibland för att hämta o byta saker lite snabbt, då är det bra att veta vilken gång man ska tillbaka till sen.

Ta korgar vid entrén o lägg i vagnen, två korgar får plats under vagnen, då får du mera plats och det hela blir mera organiserat.

Jag plockar alltid bort galgarna, på så vis tar det mindre plats i vagn och i påsar och man slipper få sönderslitna kläder. Galgarna är gratis så om man önskar ta med dem hem, lägg dem i en separat påse, direkt, som man bara visar upp i kassan sen.

Enklast att packa är det i den stora gula gekås väskan med dragkedja, kostar väl 30kr o finns i entrén.
    Till ömtåliga saker finns silkespapper under kassabänken, där man står o packar.

En flaska vatten, rekommenderas!

Lycka till med shoppingen =)
Svar på tråden Gekås vol 14