• Ruso

Gekås vol 14

Wilmis07 skrev 2010-03-20 22:28:55 följande:
    Detta har säkert frågats flera gånger,men vilka storlekar finns den omtalade regnoverallen i? Och en  fråga till om någon orkar svara,var finns dom i varuhuset? ska skicka bud med min syster nämligen.
    De finns upp till 104, men jag är faktistk osäker på hur långt ner de gick... såg inga riktigt små..

De häger rätt så långt ner på barnavd, lite osäker på om det var nedersa raden innan mössorna eller en innan...
  • Wilmis07
    Ruso skrev 2010-03-20 22:39:01 följande:
    De finns upp till 104, men jag är faktistk osäker på hur långt ner de gick... såg inga riktigt små..De häger rätt så långt ner på barnavd, lite osäker på om det var nedersa raden innan mössorna eller en innan...
    Tack
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • pandyb
    Wilmis07 skrev 2010-03-20 22:28:55 följande:
    Detta har säkert frågats flera gånger,men vilka storlekar finns den omtalade regnoverallen i? Och en  fråga till om någon orkar svara,var finns dom i varuhuset? ska skicka bud med min syster nämligen.
    Nedersta  raden innan mössorna o regnkläderna, fast på vänster sida om det stället!

De går ner till strl 74
    Nils 090419 *mammas prins*
  • JenniferPavlovic
    Du och Jag ver2 skrev 2010-03-20 21:10:30 följande:
    Jag köpte E - tror det fanns F tom! Svart å vita såg jag - letade efter natur men hade nog inte ögona med mig!
    Åh vad bra =)
    Tack så mkt
  • Hannajo

Det pratas mycket om overallen (som jag hade velat ha förra året när sonen var ett år och kröp mycket, men som då var slut i storlek) men hur är det, finns det jacka och byxa i samma material? Pris?

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • UnDeuxTrois

När vi var på Gekås sist så såg jag en ståbräda där, nån som vet om det är nån sorts univeralmodell? Kan den funka till en Emmaljunga Edge?

• jessica1979
    Hannajo skrev 2010-03-21 08:53:12 följande:
    Det pratas mycket om overallen (som jag hade velat ha förra året när sonen var ett år och kröp mycket, men som då var slut i storlek) men hur är det, finns det jacka och byxa i samma material? Pris?
    Hade jag också velat veta. Iofs tycker jag det kan vara rätt praktiskt med overall även nu när sonen närmar sig 2. Ett plagg istället för två för dagispersonalen t.ex. Iaf, funkar dessa kläder att ha som regnplagg mer eller mindre året runt beroende på vad man har under? Och så undrar jag vilken storlek man ska ta på overallen om pojken är 85 cm. Lutar åt 98, tror ni det blir för stort? Tänkt att börja användas nu i vår.
  • Ruso
    jessica1979 skrev 2010-03-21 10:08:57 följande:
    Hade jag också velat veta. Iofs tycker jag det kan vara rätt praktiskt med overall även nu när sonen närmar sig 2. Ett plagg istället för två för dagispersonalen t.ex. Iaf, funkar dessa kläder att ha som regnplagg mer eller mindre året runt beroende på vad man har under? Och så undrar jag vilken storlek man ska ta på overallen om pojken är 85 cm. Lutar åt 98, tror ni det blir för stort? Tänkt att börja användas nu i vår.
    Min son blir två strax, och jag köpte en overall, tycker de är kanon att ha på istället för tvådelad. Inga glipor och smidigare att ha på. Funkar helt klart som regnplagg året runt, med typ fleece under kan man ha dem även om det är lite kallare om man vill.

Jag tror det blir bra med 98 till din son, hade nog inte tagit mindre. Min son är några cm längre och 14.5 kilo, och jag tog en 98. Det finns gott om växtutrymme, man jag tror jag kunde haft 104 på honom också utan att det hade blivit för "fult". Kan ta en bild på honom och mäta honom igen - återkommer!
  • jessica1979
    Ruso skrev 2010-03-21 10:20:40 följande:
    Min son blir två strax, och jag köpte en overall, tycker de är kanon att ha på istället för tvådelad. Inga glipor och smidigare att ha på. Funkar helt klart som regnplagg året runt, med typ fleece under kan man ha dem även om det är lite kallare om man vill. Jag tror det blir bra med 98 till din son, hade nog inte tagit mindre. Min son är några cm längre och 14.5 kilo, och jag tog en 98. Det finns gott om växtutrymme, man jag tror jag kunde haft 104 på honom också utan att det hade blivit för "fult". Kan ta en bild på honom och mäta honom igen - återkommer!
    Hade varit jättegulligt av dig!
Svar på tråden Gekås vol 14