Svenska barn ouppfostrade?
I senaste numret av tidningen "Mama" ställdes denna fråga, då bl.a. utländska utländska guideböcker och den äldre delen av den svenska befolkningen tycker det.
I senaste numret av tidningen "Mama" ställdes denna fråga, då bl.a. utländska utländska guideböcker och den äldre delen av den svenska befolkningen tycker det.
vilka barn/ungdomar är det som förstör mest i detta samhälle! råna andra osv inte är många av dem svenska barn!
det jag menar är att i andra länder så slår många sina barn, klart barnen blir våldsamma och tror att det rätt att slå andra eller råna osv..
det kallar jag dålig uppfostran..
klanka inte ner på svensk uppfostran.
Jo det kan jag nog hålla med om. Inte alla barn såklart men många svenska föräldrar verkar ha svårt att sätta gränser och det är lite inne nu att sätta barnen främst och bara tänka på barnen och göra allt för sina barn. Många barn i Sverige är extremt curlade av sina föräldrar och det leder till vad jag anser är ouppfostrade och bortskämda barn.
jag tycker nåt helt annat næmligen... att det finns snorungar i alla nationaliteter.. precis som det finns værldens ænglar inom alla nationaliteter.. tror inte det e nåt speciellt svenskt. Man kan inte skylla på nån annan æn førældrarna, oftast iaf..
bara för att en tidning skriver att svenska barn är ouppfostrade så behöver det inte stämma...jag har sett och hört om barn från alla möjliga länder som är ouppfostrade...