Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

xtravaganza

Jag har varit och styrketränat ikväll, jag som avskyr styrketräning! De har MILO på mitt gym, perfekt att träna igenom kroppen på 17,5 minuter!

Maten är ett sorgligt kapitel, jag slarvar otroligt mycket just nu. Har verkligen trillat tillbaka i gamla vanor.

• Gladhannapanna
    Sylten skrev 2011-01-18 06:34:28 följande:
    Duktigt! Var det kul? Jag hade tänkt att testa det men har inte gjort det. Jag har ju så svårt att komma iväg till gymmet eftersom det är på helt fel håll från allt annat jag ska till. Så jaghaar nöjt mig med löpningen och stallet. Men jag gillar egentligen att styrketräna och det kanske inte hade vatt så dumt att bli lite starkare också om man nu ska "klämma" fram en knodd igen. Har för mig att det var rätt krävande.

Ni är SÅÅÅÅÅ duktiga alla som kämpar! Heja heja heja!!!

Vad gäller psylliumfröna så tror jag att de även kunde hjälpa mot lös mage. Första veckan på helfart var min mage väldigt lös och jag hade ont och då hjälpte det.
    Det var väldigt mycket mer kul än att träna vanligt på gymet! Jag var ensam i MIlon medan det var fullt med folk i övriga lokalen.
  • Gladhannapanna

Var aktiv här för ca 18 månader sedan.
    Gick ner 24 kg och har nu gått upp ca 18 av dem.... Känner mig så jäkla besviken på mig själv.
    Har ramlat tillbaka i gamla matovanor men fixat träningen hyfsat. Jag fyller fyrtio i mitten av mars så idag började jag på helfart för att få en kickstart och bryta vanor, målet är tio kg tills dess.

• Gladhannapanna

Jennycb: har du bara gått ner ett kg på helfarten den här gången???? Jobbigt i så fall!
    Just nu är det ju jobbigt innan ketonfasen infinner sig.

• Gladhannapanna

Aha... Har du tränat på helfarten? Förra gången hade jag träningsförbud pga en operation, men den här gången tänker jag motionera iaf, idag har jag tex gått 45 rask promenad och tänker köra lite styrketräning på Milon imorgon.

• Gladhannapanna

Aha! Kul! Jag tar det lugnt med träningen för jag vill inte däcka... Har föresten provat de där Celciusdrickorna , inte blivit stissig utan bara känt mig pigg!

• Gladhannapanna

Ok, tog en imorse och har haft en bra dag, inte så hungrig som jag trodde tex. Men jag tycker att pulvren smakar illa och sväljer fort så att jag ska slippa eländet!

• Gladhannapanna

Mary: jag frågade konsulenten om naturdiet/nutrilett etc och hon sa att det viktiga är att det står VLCD, det gör det inte på de man köper på ICA så jag kör med xv choklad den här gången...

• Gladhannapanna

Jag hade en naturdietshake i kylen och jämförde kaloriinnehållet. xv 168/påse
     Naturdiet 208/shake.

Är slanka en VLCD?

Jag ska försöka väga mig hemma varje måndag och på centrat varannan vecka.       

• Gladhannapanna

Jag kommer att börja äta nästa helg, vi ska åka på skidsemester nästa söndag och jag fixar inte lidandet med två småbarn på skidor förutom mig själv! Blir halvfart efter detta.

• Gladhannapanna

Än så länge är det ok, men jag är lite darrig och hungrig idag. Det som är tristas är att inte äta med familjen.

• Gladhannapanna

Nu har jag börjat äta, gick ner ca fem kg så nu har jag klarat hälften av det jag vill gå ner tills jag fyller år i mitten av mars.

• Gladhannapanna

Soppdiet är inte att rekommendera när du ammar eftersom man sätter kroppen i ketonfas som gör att du svälter dig....

Svar på tråden xtravaganza