Uretrit
Fick diagnosen uretrit (urinrörskatarr) idag, någon som upplevt detta & vet vad man ska göra för att bli av med det??? Känner mig så ledsen! :(
Fick diagnosen uretrit (urinrörskatarr) idag, någon som upplevt detta & vet vad man ska göra för att bli av med det??? Känner mig så ledsen! :(
Tänkte på dig idag & skulle kika in & skriva hur det gått för dig & nu möts jag av ditt mess istället
Tack för dina tankar! Var på vulvamottagningen i måndags & allt såg fint ut, dom gjorde ultraljud & hittade inget konstigt, fick därför en remiss till en urolog, får se vad dom säger & gör när jag kommer dit! Hade inga bakterier i urinen men dom skickade iväg en odling för säkerhets skull som jag får svar på på fredag, lär inte visa något! Vill verkligen inte göra en sådan där cystoskopi... Får ont i magen bara jag tänker på det
Har ätit ipren några dagar & det känns som att det lättat smärtan lite, dom är ju anti-inflammatoriska så jag vet inte om dom kanske kan hjälpa något mot inflammationen?
Hur har det gått för dig?
Oförändrat här eller besvären kommer och går. Vissa dagar trängningar andra mer sveda och kramp. Imorgon ska jag få en till kortisonbehandling. Trots olika resultat så verkar det ändå vara den behandling som har störst effekt. Måste våga lita på läkaren.... Bra att du fick en remiss. Jag hade också gärna ätit ipren men den är inte tillåten under grav, typiskt!
hamnade här i tråden. hur går det för er? Detta svar fick jag av min läkare på vc:
Det är inte så vanligt att uretriten är kronsik om man inte är född med den eller haft den sedan man var liten. uretrit är ingen sjukdom utan en diagnos man säger när man inte hittar något annat.
att ha besvär som liknar uretrit under graviditeten är inte alls konstigt med tanke på det ökade trycket graviditeten medför, det kan ila till ordentligt men går över efter graviditeten.
uretritsymptomen läker oftast av sig själv.
Jag är osäker om det är uretrit jg har för jag är gravid v 36 ilar till ibland som sjutton i urinröret men inget när jag kissar. däremot gör det ont vid sex. det svider lixom på något sätt. jag får inte göra någon underskökning tyvärr ![]()
ja precis det ordet sa han åxå slaskdiagnos. jag har inga bakterier i mitt urin har ni andra det? sedan blir jag så himla ledsen att behöva gå o vänta i över ett halvår till innnan jag får en tid.
Hej! Hoppar in här. Jag har under en längre tid ( ca 4 veckor) haft besvär av sveda i underlivet. Men jag känner inte täta träningar. ...Jag visade neg på odling. Det känns bättre när jag är kissnodig när blåsan är full?? det kan svida när jag kissar med inte jämt..... Känner mig olustig i hela kroppen. Jag har haft svamp som jag behandlade med difflucan. Den ska vara borta enligt min gyn??!! Det svider lixom hela tiden och jag känner mig bedövad på blygläpparna och på klitoris (ursäkta) men jag upplever att det svider upptill innuti slidan. Jag ska till gyn i morgon kan han ta prover på uretrit??? eller måste han remittera mig vidare???
Jaha ok. Men har ni ont HELA TIDEN?? har ni ont runt dom innre blygläpparna och klitoris????