• M C

The return of the Lolilla

Jazza skrev 2010-08-03 20:33:33 följande:
    Vi får skapa ett schema av ngt slag... Hon måste in morgon, middag och kväll, typ?
    *håller med*
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    lokisse skrev 2010-08-07 15:35:54 följande:
    nu ska vi över till grannen och grilla.

vill inte... har ingen lust att träffa folk och vara trevlig (ni är undantag er vill man alltid träffa)
    Ha det så himla kul hjärtat - glöm inte att njuta av att vara enbarnsmamma nu såhär på slutet! Gå på bio och sånt nu när du bara har en!

...är fö det mest korkade råd jag fick när jag väntade barn. Om jag vill gå på bio så gör jag det, har man småbarn har man ändå ingen lust. Ville bara säga det så ingen tror att jag verkligen menar det.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Hercule skrev 2010-08-07 17:40:31 följande:
    HAHA! I två sekunder trodde jag att du hade slagit huvudet i något hårt, MC! Skrattande
    Ja, jag fick för mig att skrämmas lite.{#emotions_dlg.djavulsk}
    lokisse skrev 2010-08-07 21:17:59 följande:
    sitter här med det lilla hjärtat i halsgropen och försöker andas normalt igen efter choken...
    Demon
    Som sagt...
    Tyst

Jag är svettig och har skitont i kroppen. Det tar på en gammal kärring att gå och traska i två dagar.
    FYI: Jarvzoo är först uppåt i en timme - vila - neråt en timme. Först dödar man alltså vaderna, sen är det låren som får sig en genomkörare. Jag darrade som en vibrator på slutet.
  • M C

Vad gör man inte för sina avkommor! *haltar iväg*

Sen är det inget kul när ni länkar en massa godis och när jag vill titta och ha lite skoj så är den borttagen. *ledsen*

• M C
    lokisse skrev 2010-08-08 10:46:58 följande:
    var och hur och varför har du knatart i tva dagar?
    Vi åkte till Furuvik i fredags, sov i Gävle och åkte till Järvzoo i lördags.
    Allt var toppentoppen utom sängen. Stenhård, mina värkande muskler orkade inte med det.
    Ungarna sprang överallt hela tiden, tom när de var stentrötta i nerförsbacken på Jävzoo blev det lite springa. Minior sov i 1,5 timme i bilen hem...

Alltså, ungarna springer ju hit och dit, men får samtidigt vila när de åker karuseller. Enda gången jag vilade var just i en karusell, sen sprang jag runt på asfalten med min fjantiga kamera. Sen var det inte så mycket mat direkt, jag hittade just inget att äta så jag gick runt på vatten.

OH: vi åt skitgod mat på scandic! Bättre barnmatsmeny har jag aldrig sett förr - det var superbarnanpassat! Hjärta
    (Kan bero på att Jamie Oliver hade komponerat menyn, vad vet jag?)
  • M C
    lokisse skrev 2010-08-08 11:17:13 följande:
    Mysigt det later!!
    Ungefär lika mysigt som din diet skulle jag tro. Man gör det för att ungarna behöver det. Fast det var skitmysigt på La Hotella. Vi bor i ett sånt superior-rum när vi reser, på detta var det tom två TVapparater!
    Men duchen, HALLÅ duchen!
    Det var ett sånt badkar som jag vill ha, en skärm som gick att vika undan och kranen satt på långväggen. Upphängningen på kortväggen. (fast med vita tassar på badet)
    Då har vi alltså: sluttande badkar, för liten vägg, för låg upphägning och en fet jävla kran som sticker ut exakt där man har knäna. Inte ens en unge kunde stå bra under detta sattyg till duchjävel.
    Det blev blött överallt när man försökte skvätta ner sin sargade kropp eftersom väggen var för kort och man kan inte stå i uppförsbacke när man har tvål på kroppen. Gissa om det var irriterande!
    OK att ungarna uppskattade badet, men hallå? Är det inte duchmöjligheterna som ska prioriteras?

Så, nu har jag gnällt lite om det med.

{#emotions_dlg.flower}
  • M C
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-08-09 10:35:34 följande:

Äntligen!!! Efter att de förra lasersvärden tog slut hos leverantören har vi letat efter nya. Nu har vi hittat dem!

Lasersvärdet byter färg när den svingas och samtidigt hummar den som det riktiga (det finns riktiga). Dessutom låter det som en lasersvärdsfight och färgen ändras.

Det låter även när du sätter igång det och stänger av det.

Svärdet fungerar även som ett bra stämningshöjande sätt att leta efter popcornskålen under Star Wars filmerna.

OBS; Bör endast användas för att markera slag eller stötar, eftersom det vid slag kan gå sönder.

Onödig information;

Svärdet är 70cm långt där handtaget är 22cm. Kräver 3 AA batterier, vilka ingår! Du kan stänga av ljudet, tex när du smyger dig på din fiende eller när omgivningen har fått nog.
    Du är knäpp. Underbart härligt knäpp! Jag vill ha ett sånt med!
  • M C
    SimplyTheBest skrev 2010-08-09 10:41:57 följande:
    Tillbaka på jobb.
    Det går för fort.
    Sommaren svichade förbi medan vi målade kåken.
  • M C
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-08-09 10:52:12 följande:
    Yo Mc har du sett sanctuary? Första säsongen är faktiskt lite charmig
    Du, jag ska fixa den idag! Tur att du påminde mig! Skrev upp den på ett block igår för att minnas.
    Har ju andromeda kvar att se men vet inte om jag orkar med den. Den är för prupphurtig. Har sett nästan hälften.

Tröjan där, den skulle gubben gilla. SG-ringen som halssmycke var snyggt men på tok för långt över gränsen till vad som är OK i nördigheten.Drömmer
  • M C
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-08-09 11:10:27 följande:
    *tummar och tår*
    M C skrev 2010-08-09 11:07:27 följande:
    Du, jag ska fixa den idag! Tur att du påminde mig! Skrev upp den på ett block igår för att minnas.
    Har ju andromeda kvar att se men vet inte om jag orkar med den. Den är för prupphurtig. Har sett nästan hälften.

Tröjan där, den skulle gubben gilla. SG-ringen som halssmycke var snyggt men på tok för långt över gränsen till vad som är OK i nördigheten.Drömmer
    Jag har två stycken Battlestar galactica tröjor är det för nördigt?   (beställda från us)
    Är battlestar galactica bra? Den har jag inte heller sett. Inte red dwarf heller.
    Ja, men tröjor är på nåt sätt OK oavsett. Man visar ju vad man gillar med den. Men smycke? Mja. För intimt. Fast det var bra snyggt... *sugen*
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-08-09 11:11:12 följande:
    Sanctuary kan vara lite småfånig men även bra charmig. Har just sett klart säsong 2 som inte alls är lika bra.
    Det är tydligen en tredje säsong på gång.

Jag gillar SG mest, ser om Atlantis nu. Men jag älskade Farscape! Fast där retade det mig att det inte hänger ihop med verkligheten, det liksom bara far fram.
    Firefly, där är storyn OK men jag blev fort trött på WWW-temat. Det enda som är kvar efteråt är Janyes mössa.
Svar på tråden The return of the Lolilla