Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

The return of the Lolilla

2timearound skrev 2010-10-06 16:03:52 följande:
    Jag vet inte....det känns så orättvist mot er andra.

Eras är den ende som skulle komma, men det räcker en lång bit
    Ska ni ha party ensamma? :-O
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-10-06 16:13:14 följande:
    Hur kan det då bli en lolillaträff?

Fan vilken TÖNT det var inne precis. Skrikandes *elak*
    Det är ju det jag menar! Ni måste ha med mig! 
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-10-06 16:21:49 följande:
    Du vägrade ju komma sist.......vet inte om du blir bjuden den här gången.
    Jag vägrar antagligen komma denna gången också i vilket fall som helst
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-10-07 10:43:31 följande:
    Alla fina generösa människor i tråden!

Nu är det dags att börja snickra på paketen för julen. Jag kommer att tjata och påminna er igen. Och igen. Och igen. Förra året skickade jag 4 st, det blir minst lika många i år. Hur många skickar du?

www.hoppetsstjarna.se/stoed-oss/ge-en-gava/ju...
    "Även varma kläder behövs, se till att de är hela och rena, ser bra ut och inte känns omoderna. " <-- Förlåt om den meningen känns lite märklig
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-10-07 11:24:27 följande:
    Jag skickade inga kläder, prioriterade mat.

Jag skickade två familjepaket, ett banhemspaket med mat och ett barnhemspaket med leksaker. Det kändes bra.

Är du med?
    Det är absolut en jättebra grej och jag ska skicka  Men den meningen påminde mig om när min kära släkting skaffade fadderbarn och fick ett foto på fadderbarnet. Det var inte en liten bebis med uppsvälld mage så som man sett på faddergalan. Det var en trettonåring i armanikläder...dvs kläder som hon som student inte hade råd att köpa varken till sig själv eller sin egen dotter.... Det kändes lite sådär...märkligt.
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-10-07 11:28:57 följande:
    Vad bra! Börja i tid....det tar ett tag och packa och fixa kartonger och så. Har du något inlämningsställe i närheten?
    Jag vet inte. Har inte kommit så långt än. Detta är första året jag ska skicka. Kan man skicka en kartong med mat och en med kläder och pennor och så, till samma familj ?
  • Mariohn

Fast oj...frågan är om jag inte ska sätta in en femhundring och låta dem packa istället...inte lika kul kanske men jag kan inte hitta särskilt mycket för 250 spänn. De kanske är mer skillade så att de får med mer liksom? 

Svar på tråden The return of the Lolilla