Midka skrev 2010-11-09 12:19:48 följande:
Jag gillar sånt så jag tar mig rätten att svar!

Det finns jättefina bladväxter som trivs i norrläge. Tex garderobsväxt, tjockbladiga växter, luktärt (blir inte många blommer men vem vill ha stanken från dem?) mm mm mm.
Glitter.... Ljus i såna där 70-tals stakar med fjekdiamanter på utsidan. Hitta några stora och sätt gravljus i .
Såna här kampor med 12 långa smala stolpar på och små, små lampor på. Funkar genom hela Julen för de kan assosieras med adventsljusstake.
Jag tog bort fönsterbrädan när tom kallan dog. Då kunde vi ha köksö där istället, det är även det en av orsakerna till att det inte få bli "stort och blaffigt". Vi ska ha dem i en bana så de kan flyttas till det ena fönstet på sommaren.
Så här.
Detta är över matbordet.
Vi ska ha sånna i hela taket i köket med flyttbara spottar. Över ön ska det vara en sån här skena med två hängande och sen ska en skena hänga ovanför fönstret. Det ena fönstret är nämligen för matlangning på sommaren då grillen står precis utanför.
Väl genomtänkt va?

Utanför ska det bli en bänk för matlagning. *längtar tills allt är klart*
Dessutom har jag inga jesusgrejer öht, jag har vintergrejer (dvs fetnej till adventsljusstakar). Belysingen går inte alls på sommaren, det är inte ens mörkt under några veckor. Så all belysning ska skapa mysighet på vintern och inget är så mysigt som glitter i fönstret.
Midka skrev 2010-11-09 12:21:23 följande:
MC
Det brukar finnas slingor med ljus som man kan fästa runt fönstret och de kan glittra som f-n. Särskilt om man har ngn växt i mitten.
Mja, inga nät eller typiska julslingor. Har gjort det och jag blir bara arg på dem. De går sönder. Jag vill ha en permanent vinterbelysning.
2timearound skrev 2010-11-09 12:23:55 följande:
Jag ska äta lunch nu men ska fundera sen.

Tack! Gulle dig!
Har hittat några som jag nästan gillar på Markslöjd, men tänk hur kul det vore med vit rosa och lila i lite oregelbunden form?
Som de där skålarna jag köpte från indiska med bubblor i sig... Kanske jag måste tillverka? Av glas? Det är ju inte direkt svårt att få till elen, men borra i glas?