Inlägg från: Pix Ladin |Visa alla inlägg
  • Pix Ladin

The return of the Lolilla

HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-03-27 22:14:34 följande:
    Jo jag snittades och amningen kan då krångla i högre grad men jag hade jävlig tur när det kom till amningen.När Eira var nyuttagen så sög dom ren hennes mun/svalg från vätska och hon sög då aktivt tillbaka på sugen...Hon föddes hungrig och mina tuttar var explotionsfärdiga av längtan efter människovalp.
    En riktig mamm-mamma är du, med andra ord.

Själv känner jag att jag borde fötts till man. Då skulle jag oftast gå omkring med kuken i handen tror jag.
  • Pix Ladin

Läggdags.

Godnatt era småmörtar och amm-mammor.

• Pix Ladin
    Ord blind skrev 2010-03-28 09:40:30 följande:
    Jag kunde inte amma skrållan. Plågade mig med att pumpa i fem veckor med blodsmak i munnen och gråtandes. DET gör jag inte om! Jag har lovat min man att bara försöka i två veckor max med nästa. Jag kommer börja skolan två månader efter nästa är född. Heltid. Universitetet.
    Jag har också sagt att jag vill börja plugga två månader efter att den nya bebisen anländit. Men jag pluggar ju på distans så jag skulle ju kanske kunna amma ändå. Men jag tänker, precis som du, inte jobba mig mer än vad jag orkar.
  • Pix Ladin
    M C skrev 2010-03-28 10:26:27 följande:
    Vad ska ni göra idag då bäjbs? Här ska vi tydligen skotta lite senare.
    Packa det sista. Har ni mycket att skotta då?
  • Pix Ladin
    M C skrev 2010-03-28 12:40:37 följande:
    Nej, det stannade av. Nån centimeter bara, som tur är.
    Vad skönt. Då kanske det räcker med lite krattning.
  • Pix Ladin
    2timearound skrev 2010-03-28 12:40:55 följande:
    Inte jag heller, jag är rädd för att röra folk jag inte känner. Har kraftig bacillskräck.
    Jag också.

Kraftig.
  • Pix Ladin

Ni lagar väl inte mat med smycken och klockor på?

• Pix Ladin
    2timearound skrev 2010-03-28 12:44:25 följande:
    Pixan, jag har så svårt att passa in din nya avatar med den bilden jag har av dig i huvudet. Jag ser dig framför mig som ett naturbarn med ekologiska kläder, vegan (jag veet att det inte är så!), dreadlocks, bor i ensligt hus på en äng vid en dunge. Aldrig smink, husockupant, feministisk anarkist. Din avatar är så............så...............glamorös! Men jag antar att det är ironi?
    Ekologiska kläder är det väl si och så med men jag köper sällan helt nya i alla fall. Vegan,  dreadlocks, bor snart i ett ensligt hus, sällan smink, före detta husockupant, feministisk anarkist. Kan möjligen gå med på feministisk om det inte tolkas in för mycket i det.

Min avatar är... avskräckande. Och för övrigt mesens påfund.
  • Pix Ladin
    Hercule skrev 2010-03-28 12:44:56 följande:
    Jag använder inte ringar eller armbandsklocka, däremot kan jag ha på mig örhängen (sådetså!)
    Det går bra.
  • Pix Ladin
    2timearound skrev 2010-03-28 12:45:32 följande:
    What? Om du inte var så facebook-retarded (!) så kunde du kolla på bilderna av mat jag lagt i maj maj.
    Måste genast försöka kolla.
Svar på tråden The return of the Lolilla