Inlägg från: Pix Ladin |Visa alla inlägg
  • Pix Ladin

The return of the Lolilla

Ammar ni, har ammat eller tänker amma era barn?

Hur länge i sådana fall?

• Pix Ladin

I hate amning. Ammade Astrid i 4,5 månad. Det var plågsamt, kladdigt och jobbigt. Kände mig oerhört låst.

• Pix Ladin
    lokisse skrev 2010-03-27 21:57:23 följande:
    nej jag har inte ammat tänker prova igen med mini mopsen men inte sätta mig under nagot tryck.med mopsen heltids pumpade jag 7 manader...
    Oj, vad duktig du var som stod ut så länge. Jag kunde bara amma Astrid på natten, på dagen vägrade hon så jag pumpade. Pumpa är det värsta jag vet. Jag kommer aldrig att göra det igen.
  • Pix Ladin
    lokisse skrev 2010-03-27 21:58:33 följande:
    och sa ska man inte behöva känna alls!!!
    Men det var nog mycket det att Astrid var (är) allergisk mot komjölksprotein och vred sig i plågor när hon åt. Jag kände mig så kass som inte kunde mata mitt eget barn.
  • Pix Ladin
    lokisse skrev 2010-03-27 21:59:59 följande:
    en mycke ljus gul...som sagt det är bara grund huset! mit hus är i min foto moj där här pa fl.
    Vad fint. Har ni bott där länge?
  • Pix Ladin

HSHDLSN och MC

Shit, vad skönt att det funkade så bra. Jag hoppas att det fungerar med nästa barn, vill gärna amma om det går. Men samtidigt vill jag plugga, tycker gott att Tomas kan ta merparten av föräldraledigheten denna gång. Vad jag INTE tänker göra är att lida som sist. Jag ger upp om det inte känns bra efter ett par månader.

• Pix Ladin
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-03-27 22:07:26 följande:
    Du ska absolut inte behöva lida eller dra på dig nån skuldkänsla om du beslutar dig för att inte amma.Dagens ersättning är jättebra och hela familjen tjänar på att mamma mår bra
    Men visst gjorde du kejsarsnitt? Är inte det ganska ovanligt att man ammar då? Att det liksom är svårare... Eller jag vet inte.
  • Pix Ladin
    lokisse skrev 2010-03-27 22:08:30 följande:
    tva ar!
    Har ni fixat trädgården ännu då?
  • Pix Ladin
    lokisse skrev 2010-03-27 22:11:20 följande:
    nej det är varens stora projekt. vi har kollat in stenar i dag och köpt gummistövlar till moppsen sa att hon kan hjälpa till och gräva!
    Åh, vad mysigt. Jag ser också fram emot att trädgårda lite med Astrid. Ska bli kul.
Svar på tråden The return of the Lolilla