• kela81

    Vi från 6 försök & uppåt.. nu gravida eller under utredning/behandling del 2

    Nu har vi passerat 6 månader och uppåt för länge sedan och det är dags att starta en ny tråd. Flera av oss är nu gravida, men några lever fortsatt på hoppet!
    Välkommen hit tjejer!!!


    *** vårat mirakel BF 12 juni***
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-15 09:46
    Nu har bebisarna kommit, och hunnit bli rätt så stora också Men vi hänger kvar här, så gott vi nu hinner mellan allt bebis jagande
  • Svar på tråden Vi från 6 försök & uppåt.. nu gravida eller under utredning/behandling del 2
  • Myrizz

    Kela:
    Vilken tur att du har bärsjalen och selen ändå då! Annars hade du säkert haft/fått mer ont. Ibland tycker jag man ser mammor som fått värsta armmusklerna för att de bär mkt på sin bebis!
    Ja, försäkringskassan är inte så rolig att ha att göra med. De har sån gräsligt lång telefonkötid nu också. När man väl kommer fram tycker jag inte man blir så mkt klokare heller...


    Jag håller på å klurar på vad man ska packa med sig i förlossnings/bb-väskan.. Är ju toppen att flera av er nyligen gått igenom det här! Hur är det egentligen med bebiskläder.. Har man på bebisen sina egna kläder ända från början, eller? Är ju så osäkert vart man hamnar också.. kanske inte ens blir bb.. utan hotellet.. så är väl lika bra att ladda upp med både en del bebiskläder och skötgrejer, antar jag.

  • kela81

    myrizz: ja, sjalen och selen är guld värda!!!! Ja, kanske blir jag vältränad för fösta gången i livet på kuppen, det vore ju nått haha
    Ja, jag har med bråkat med fk`s telefonköer, och allra mest irriterad blir jag när man äntligen kommit till rätt ställe genom alla knappval och så får man en "just nu är det många som ringer, försök igen senare" Grrrrrr.....Men har du ingen personlig handläggare du kan ringa direkt till? Det brukar ju gå snabbare!

    Hum...jag packade ju väskan i panik och så fick Erik åka hem och hämta grejer när hon var född....men vad jag hadde användning av var:
    TENS-apparaten jag hyrt, under förlossningen (vet inte med cd skivor och allt vad det står att man ska ha, hadde inget sånt men hade ju inte hunnit lyssna och läsa och sånt ändå så )
    Sen bodde vi ju både på BB, hotellet och Neo, på alla ställen så fick man blöjor och bindor och tvättlappar och så, men på hotellet så var det ju ett begränsat antal så jag antar att det inte skadar att packa ner några blöjor, lite bindor och så tvättlappar utifall att, man kunde ju köpa i receptionen, men det var ju dyrt.
    Kläder till babyn måste man ha, det får man inga på nått av ställena. (iallafall inte på DS)
    Och filtar till babyn, det var ju bäddat med ett påslakan i korgen, men det kändes inte så mysigt.
    Till mig så var det bra med: Tofflor. PÅ BB fick man ju de fina rockarna att gå omkring i, men mjukisbyxor under var bra. Eller mjuka sköna kläder i allmänhet, rockarna har ju en tendens att glipa lite både här och där
    På Hotellet så skulle man ha egna kläder bara.
    Sen så det man vill ha i necesären, schampo, balsam och durchtvål, deo, rakhyvel, tandborste och borste var väll det jag använde.
    En skirvbok kan vara roligt, jag började iallafall på förlossningsberättelsen
    Laddad kamera så klart också

    Saker jag inte använde var min bok jag höll på att läsa, hadde ju fullt upp med att beundrar Signe ju


    ***Älskade Signe,18 maj 2010***
  • Myrizz

    Tack för tipsen!


    Var upp en sväng på förlossningen i förra veckan och fick då också själv en liten känsla av vad jag kan tänkas vilja ha med mig..
    Jag har börjat känna mig pirrig inför förlossningen och allt som komma skall! Hur ska det inte kännas när det är ännu närmre?!!
    Även lite orolig.. ska börja med brichanyl nu för att minska sammandragningarna och bebis lungos ska utvecklas lite snabbare. Tydligen kan blodflödet i moderkakan påverkas också om livmodern är för spänd hela tiden.
    Å försäkringskassan är fortfarande puckade! De verkar tycka att det vore fullt i sin ordning att få bebis 2-3 månader för tidigt. *suck* Skickade in journalkopior, men de  hävdar fortsatt att ingenting har förändrats, att det inte finns någonting som styrker en arbetsnedsättning. Man undrar ju varför man betalar skatt och gör rätt för sig när man ändå inte får någonting för det när det väl gäller.. Än har jag dock inte gett mig.. Nu ska en annan läkare hjälpa min läkare att formulera sig.. verkar vara själva formuleringarna de hakar upp sig på.. Försäkringskassekärringen kunde heller inte ge mig ett generellt exempel på hur hon vill att det ska se ut då.. gu jag blir så arg bara jag tänker på det. Jäkla paragrafryttare verkar försäkringskassekärringen vara!

  • kela81

    Myrizz: Va lyxigt att få se förlosningen innan (avdelningen alltså ) hur fick du till det?
    Det kommer att gå jätte bra både med bricanylen, den är ju bara för säkerhets skull ju Och det är en fantastisk upplevelse du har framför dig!!!
    men åh va dryga de är på FK!!!!

    Min handledare vill ha en ny inkomstuppgift från min arbetsgivare, trotts att det inte ändrat sig sen jag skickade in sist Tydligen så kan de inte sammsas om samma papper på sjukrivningsavdelningen och föräldrarpenning avdelningen

    Oj va varmt det är ute Jisses!!! Vi har 35 grader på altanen Jättesvårt att klä signe ju och hon vill ligga vid bröstet hela tiden för hon är så törstig


    ***Älskade Signe,18 maj 2010***
  • Myrizz

    35 grader - Vilken värme! Här fläktar det en del, så det är  väldigt behagligt ändå.

    Ja, försäkringskassan verkar vara ett släkte för sig.. det är ju olika handläggare som har hand om hp'n och fp'n också.. och de verkar inte ens veta om varann.. Men konstigt med inkomstuppgifterna för de skickar man väl ändå till inläsningscentralen?!


    Blev skickad till förlossn. pga sammandragningarna och den spända livmodern.. fick ligga där på ctg m.m.. Så det var väl ingen direkt nöjestripp.. såg inte så mkt mer än "intagnings"-rummet eller vad det nu kallas. Blev förvånad över att det var så tyst där!!

  • kela81

    myrizz: ja....det är hett här

    Mmm....det är jättekonstigt med fk, som du säger, man skickar ju allt till ett och samma ställe
    Hum, nä, det var ju ingen nöjestripp direkt. Men jag håller med, det är förvånadsvärt tyst och lungt på förlossningen, trotts att iallafall jag gallskrek emellanåt...så nån annan borde man ju ha hört ochså


    ***Älskade Signe,18 maj 2010***
  • Myrizz

    Hej tjejer! Hur har ni det i värmen?


    Kanske de har extra ljudisolerade rum på förlossningen?! :)


    Här känns det som att det börjar närma sig nu.. Allt från 2-6 veckor kvar! Exakt en månad kvar till beräknat bf!
    Bebis har fixerat sig.. och med det kom den vaggande gången och svullna fötter.. Jag håller på att längta ihjäl mig! Samtidigt som det är lite skräckblandad förtjusning ffa det här med förlossningen
    Det har löst sig med försäkringskassan också. Äntligen! Dock blev jag väldigt förvånad att ersättningen var så mkt lägre än vad min fp kommer bli.. mysko.

  • Nallebjörnis
    Myrizz skrev 2010-07-15 20:50:47 följande:

    Hej tjejer! Hur har ni det i värmen?


    Kanske de har extra ljudisolerade rum på förlossningen?! :)


    Här känns det som att det börjar närma sig nu.. Allt från 2-6 veckor kvar! Exakt en månad kvar till beräknat bf!
    Bebis har fixerat sig.. och med det kom den vaggande gången och svullna fötter.. Jag håller på att längta ihjäl mig! Samtidigt som det är lite skräckblandad förtjusning ffa det här med förlossningen
    Det har löst sig med försäkringskassan också. Äntligen! Dock blev jag väldigt förvånad att ersättningen var så mkt lägre än vad min fp kommer bli.. mysko.


    Vad skönt att allt löst sig!
    Måste vara jobbigt i denna värme för dig!
    *Michaela Victoria 091216* www.familjenmillberg.bloggplatsen.se
  • Myrizz

    Det går faktiskt rätt bra ändå! Har dock inte blivit att jag är så himlarns mkt ute i solen som det annars brukar bli under somrarna..

Svar på tråden Vi från 6 försök & uppåt.. nu gravida eller under utredning/behandling del 2