• Cs mamma

Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9

Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9

OBS: Vi är en rätt tajt grupp som hållt ihop länge. Vi vet det mesta om varandras familjer och liv.

Läs igenom minst TS på ALLA föregående trådar innan ni frågar...

Nr 1 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m31962106.html
    Nr 2 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m34576016.html
    Nr 3 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m37285234.html
    Nr 4 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39253365.html
    Nr 5 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42120614.html
    Nr 6 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m44518764.html
    Nr 7 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47040377.html
    Nr 8 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49032597.html

Inget är OT hos oss!

Snart tvåsiffrigt... hoppla

Mitt nya ledord får räcka som ts denna gång, svengelska SUCKS!

(dvs suck i engelskt pluralis men även normal engelsk betydelse)
  • Svar på tråden Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9
  • 2små2stora

Lämnar ett knarrande, rosslande och visslande avtryck.

Just nu skulle jag ha velat ha en POX-mätare hemma då J har en misstänkt färg på läpparna men det är väl allt slem kan jag tänka hela hon vibrerar just nu.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Cs mamma

Weeiiiiii shoppat en Buddy bum till C idag... som själv uvibarn och hon verkar vilja följa mitt spår så ääääääälskar jag denna uppfinning

• mady
    Angel Gbg skrev 2010-02-26 15:14:19 följande:
    Weeiiiiii shoppat en Buddy bum till C idag... som själv uvibarn och hon verkar vilja följa mitt spår så ääääääälskar jag denna uppfinning
    för de oinvigda, vad är det?
    2små2stora skrev 2010-02-26 11:34:55 följande:
    Lämnar ett knarrande, rosslande och visslande avtryck.Just nu skulle jag ha velat ha en POX-mätare hemma då J har en misstänkt färg på läpparna men det är väl allt slem kan jag tänka hela hon vibrerar just nu.
    skulle ju inte vara mer blå läppar

Har själv plockat hem en ganska grå tjej på skithumör, hon gläds och fasar för lägret hon ska iväg på.

Nu ska jag handla paket, ballonger och annat trevligt våran tjej nummer tre fyller 10år i morgon=)
  • Ladyvoice

krupp krupp krupp o så åter lite krupp..så är det med Casper...

Robin börjar må bättre från sin halsfluss, men magen har ju självklart total krashat...

Själv har jag en svår infektion i min väntra visdomstand så jag kan inte öppna munnen mer än några cm, dock blev det VC för mig idag med, o det visade sig att även jag har halsfluss, öroninflammation samt en halsböld..så dubbeldos penselin och örondroppar, samt akutbesök på öron-näsa-hals om minsta försämring, då måste bölden skäras upp.

Och så allt med separationen o lägenheter o sälja hus o jobb o undehålls papper, bostadsbidragspapper, adressändring oooo o oooorka...

• 2små2stora
    mady skrev 2010-02-26 15:28:01 följande:
    skulle ju inte vara mer blå läppar Har själv plockat hem en ganska grå tjej på skithumör, hon gläds och fasar för lägret hon ska iväg på. Nu ska jag handla paket, ballonger och annat trevligt våran tjej nummer tre fyller 10år i morgon=)
    Efter att ha hostat upp en del slem så försvann de blå läpparna. Just nu är hon ute i snön med storebror.
    Ladyvoice skrev 2010-02-26 15:43:06 följande:
    krupp krupp krupp o så åter lite krupp..så är det med Casper... Robin börjar må bättre från sin halsfluss, men magen har ju självklart total krashat... Själv har jag en svår infektion i min väntra visdomstand så jag kan inte öppna munnen mer än några cm, dock blev det VC för mig idag med, o det visade sig att även jag har halsfluss, öroninflammation samt en halsböld..så dubbeldos penselin och örondroppar, samt akutbesök på öron-näsa-hals om minsta försämring, då måste bölden skäras upp. Och så allt med separationen o lägenheter o sälja hus o jobb o undehålls papper, bostadsbidragspapper, adressändring oooo o oooorka...
    Nej vad trist att det aldrig får bli bra.

Om 3 tim ska jag åka till jobbet och pyssla om små bebisar
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • FruHeo
    Ellke: Välkommen! Låter som ni haft och har det riktigt tufft periodvis. Jag ska presentera min lilla familj, men gör det sist i inlägget.

MAdy:  hm, hoppas att det går bra för J i helgen. JAg ska hålla ALLA tummar för henne.
    Hm, förbannade hästmänniskor!!! Oh gratta 10-åringen från oss.

3bus: Skriv allt du kan komma på och lite till, överdriv lite. Glöm inte att räkna upp allt det där man aldrig tänker på att man gör med dem.
    Kan ni inte få en pox utskriven? vi har en och guuuud vad livet bidde enklare då.

Angel: En vad????

Trikarn: Hm, låter inte bra alls faktiskt. Har han fått i sig nån mjölk?

Fan, fan, fan! Eller för att använda det nyskapade ordet, det SUCKS!
    Behöver jag säga mer? Mellis snorar, hostar och kräks slem. Ville har tokont i magen för hans stolpskott till morsa åt ute igår och missade nog löken. Saga, ja ni, var börjar vi? Strulande PAC, antibiotika som inte finns, massa diarréer, en pox som är riktigt illa. Let, ja ni, hon har lov och sliter med plugget som jag vet inte vad. Men det är fortfarande tungt just nu. Massa tankar på den "riktiga familjen". Men till helgen kommer mina föräldrar, ångest för mig men bra för Linda.

Så för Ellke...
    Familjen Heoo består av:
    * Herr Heoo, lättare astma, nötallergiker, laktosintollerant. Jobbar på ett litet företag som håller i olika teaterkurser, fungerar som sjukhusclowner etc.
    * Linda 17,5år - vår stora flicka, min systerdotter, bor som familjehemsplacerad hos oss sedan 3år. Har mycket psykiska problem efter både misshandel, sexuella övergrepp etc.
    * Melina 3år - svår astma, immunsupprimerad, en drös allergier, prinsessan i familjen.
    * Saga 3år - svår astma, immunsupprimerad, fler allergier än sin syster, hjärtfel, just nu en endokardit (infektion på aortaklaffen) som bråkar och ine vill ge sig. Hon har Port a Cath (guds gåva till människan??), får antibiotika intravenöst och lite så. Sprallfian i familjen, sitter ALDRIG still.
    * Ville 2månader - familjens gosegrabb. Glad, nöjd, skrattar. Än så länge inga större fel *peppar peppar* om man inte undantar mjölkallergin, men den lär han nog aldrig komma ifrån.
    * Heoo her self - astma, lite allergier, hypertyreos som strular lite av och till.Har även ett låååångt förflutet med div psykiska problem efter en rätt jobbig uppväxt och ffa efter ett misshandelsförhållande i 20-års åldern. Jobbar som arkitekt, men är nu hemma med Ville.
    Till familjen hör även de galna katter Sture och Findus, ett par underbara svärföräldrar, ett stort hus, två bilar och ett underbart dagis!
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • FruHeo
    Lady: stoooooooooooooooooooooooor kram!

3bus: Kan vi inte byta? Jag menar, jag har ju ändå spenderat rätt mkt tid på neo med S o M så jag kan jobba åt diig, du tar mina huliganer...
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Trikarn

Angel: du fick precis ett uppdrag..köpa en rumpgrej te C o skicka hit

Korall 05, Costas 07 ( ds) mina älskade trollungar!!
  • FruHeo

Angel, du menar rumpvärmaren va??? inte kortfodralet? Den första, fan vad smart...
    Menar det senare, hur fan ska det hjälpa C med hennes UVI:er?????

lycklig fyrbarnsmamma!
Svar på tråden Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9